Сьогодні вітчизняний ринок туристичних автобусів досить великий і різноманітний. В останні роки з-за кордону завезли лайнери безліч марок. Днями у Києві була помічена досить рідкісна у нас модель – Volvo 9500, яка працює в одному з підприємств Дніпропетровської області.
Поруч із цифровим індексом на боковині кузова представленого автобуса 2012 року випуску можна побачити напис Optimal. Що й казати, ця машина оптимальна в плані витрати палива. Виявляється, компанія Volvo Buses з огляду на побажання багатьох перевізників наприкінці 2010 року презентувала більш економічну модель – 9500.
На відміну від старших побратимів, які вже добре відомі споживачам – моделям 9700 і 9900, новинка отримала не 13-літровий, а 9-літровий турбодизель D9B. Двигун розвивав до 380 к. с. і забезпечував високий крутний момент у широкому діапазоні обертів. У парі з ним встановили 12-ступеневу автоматичну коробку передач Volvo I-Shift, яка також зробила вагомий внесок у зниженні витрат палива. Зауважимо, що пізніші варіанти комплектувалися вже 8-літровим двигуном D8K стандарту Євро 6, потужністю 320 або 350 к. с. (1200/1400 Нм).
Був трохи перероблений і дизайн, зокрема фари головного світла втратили загальні плафони, отримавши по три окремі кругляша з кожного боку. Volvo 9500 випускався у двох виконаннях за довжиною: 12,3 м та 13,1 м. У нашому випадку представлена менше з них, із салоном на 53 місця. У цьому варіанті обсяг багажних відсіків під підлогою становить 8,7 м куб. Сумарний обсяг багажних полиць у салоні складає півтора кубометри. Цікаво, що таку саму місткість (1,5 м куб.) має спальний відсік водія, розташований ліворуч від центральних дверей.
Особливе місце приділено безпеці. Так, передня частина кузова має особливу зону деформації (Front Impact Protection), яка оберігає водія і гіда при лобовому зіткненні. Крім того, автобус оснащений переднім протипідкатним захистом – FUPS. Виробництво автобусів Volvo 9500 у свій чай налагодили на заводі Volvo Buses у польському місті Вроцлав.