
Автобус «Уралець» – непоказний витвір на українських дорогах
Цей рідкісний для України автобус – «Уралець-66» був помічений у Києві в 1986 році. Його вдалося зняти Леоніду Гоголєв безпосередньо у русі.
Цю машину випускали на Механічному заводі в невеликому селищі “Уралець” неподалік Нижнього Тагілу, і майже весь “тираж” йшов в азіатську частину країни, до Далекого Сходу включно. Воно й зрозуміло: адже автобус робили у 1967 – 1972 рр. на застарілому шасі ГАЗ-51А. А на той час уже повним ходом випускали вантажівки нового покоління: ГАЗ-52 та ГАЗ-53.

Дослідний варіант автобуса
Не склалося й із дизайном автобуса. Кутастий кузов був дуже спрощеним, щоб не сказати примітивним. Привертав увагу гострий козирок над абсолютно плоским вітровим склом. Облицювання радіатора у машини була нехитрим – невелика решітка квадратної форми. Зате над нею красувався розгонистий напис «Уралець». Автобус мав 21-місний салон. Повна маса становила 6 т. Максимальна швидкість – 70 км/год.

Серійні автобуси “Уралец” спочатку мали гофровані борти.
Характерно, що більшість автобусів цієї моделі, що поставлялися в холодні, східні регіони країни, взагалі не мали вентиляційних кватирок. А кузов був утеплений. Щоправда, у машини, яку зустріли у Києві кватирки все-таки були, але лише по дві з кожного борту. Ця машина відноситься до пізніших років випуску, тому що кузов має вже не гофровані борти, а рівні, а прямокутні колісні ніші замінені напівкруглими.

На вулицях Києва, 1986 р. Фото Леоніда Гоголєва
Щорічно на підприємстві “Уралець” випускали до 1200 автобусів. Вони призначалися переважно для перевезення театральних працівників та iхнього реквізиту. Цікаво, що десь чверть з них виготовлялася у вигляді автоклубів і комплектувалися кінопроектором, радіовузлом, бензоелектростанцією, а також складним наметом.

У цехах заводу, 1971 р.