Автокараванеры могут использовать для путешествий транспортные средства различной конструкции, в том числе и довольно оригинальные.
Моторхоуми, кемпери, будинки на колесах або автокаравани бувають різної конструкції, на дорогах можна зустріти моделі вартістю від кількох тисяч до мільйона доларів. Однак не все можна виміряти грошима. Політ фантазії окремих кузовних ательє просто зашкалює.
Почнемо з самого, мабуть, поважного за віком автокемпера Hunt House Car, складеного на шасі вантажівки Ford ні багато ні мало 80 років тому. У 1937 році американський винахідник на прізвище Гант виготовив півсотні оригінальних будинків на колесах.
Машини не тільки відрізнялися зовні – завдяки аеродинамічному кузову, а й зводили з розуму рівнем комфорту. Тільки уявіть, у салоні були душова кабіна (перше застосування на автомобілі), туалет, газова плита і широченне ліжко.
Хто не знає компактного автомобільчика Austin Mini – мрію багатьох студентів. Виявляється, на його базі в 60-ті роки виготовляли кемпери. Причому перероблення виконували не в дрібному ательє, а на одному з підприємств British Motor Corporation. Такі будиночки на колесах називалися Wildgoose і будувалися як на звичайних версіях Міні, так і на машинах з кузовом фургон. Представлена на фото модель відрізняється оригінальним, розсувним кузовом, який у складеному стані займав мінімум місця.
Ще один компактний моторхоум виконаний на воістину народному автомобілі Volkswagen Beetle. Власник невеликої фірми Роберт Райлі у свій час перетворював легендарні «Жуки» в будинки на колесах. Про дизайн особливо не думали, головне – комфорт. І це особливо актуально при заднємоторному компонуванні, коли двигун розташований просто в «квартирі». Цікаво, що зовні лише невеликі решітки біля заднього колеса. До речі, взуття на задніх колесах понадшироке, в дусі американських спорткарів.
На будинок на колесах підсів і ще один народний автомобіль – вже з НДР, малюк зі стеклопластиковим кузовом – Trabant, у народі просто «трабі». Моторхоум Wohnmobil Luxus повністю виправдовує свію «люксову» назву, адже завдяки встановленню третьої підкатної осі на машину вдалося встановити великий житловий модуль з відповідним рівнем комфорту, зокрема плитою, ліжком і рукомийником.
Увійти в новий для себе сегмент кемперів спробувала і японська компанія Honda. Вона створила концептуальний фургон Honda Vamos Hobio Solar Eco Camper. Машина відрізняється не тільки мініатюрними розмірами як будинки на колесах (незрозуміло як сюди поміщається ліжко), а й своєю екологічністю. На її даху розміщені сонячні батареї, які живлять телевізор і автономний кондиціонер на стоянці.
Моторхоум можна зробити не тільки з малолітражки або фургона, а й навіть з автомобіля із кузовом купе. Підтвердження цьому – машина від ательє Caravanette, в основу якої лягло купе Rover P5B випуску 1969 року. Незрозуміло, чому така оригінальна машина пішла з аукціону, проведеного в 2015 році, лише за 3,5 тисячі фунтів.
Хто б міг подумати, що відомі автомобілі з Інгольштадта також приміряли костюмчик кемперів. Так, у 80-ті рр. складали невеликими партіями машину Audi 100 Bischofberger, з житловим модулем позаду. Вона була сертифікована TUV і отримала схвалення Audi. Автомобіль пройшов випробування пустелею. За задоволення треба платити – будиночок на колесах коштував 20 тис. марок і це без урахування вартості базової моделі Audi 100.
Легендарний Citroen DS з гідропневматичною підвіскою коліс дуже любили свого часу різні компанії, що займаються складанням кемперів. Представлену на фото машину – на базі моделі DS 21 випуску 1970 року, з додатковою третьою віссю, виготовило ательє Денніс Бінде. Після 40 років експлуатації машина дожила до наших днів і нещодавно була продана на аукціоні.
Великий седан для ринку Австралії – Ford Fairlane 1960 року – також переробили під кемпер. Машина довгі роки прослужила вірою і правдою господарям, розвозячи їх безкрайніми просторами Зеленого континенту.
Cadillac Eldorado 1958 року в рожевому кольорі – і це теж будинок на колесах. В ательє спробували хоч якось наблизити дизайн кузовної надбудови до розкішного вигляду базової моделі, оснастивши її аеродинамічними задніми крилами.
А цей американський моторхоум називається Ultra Van. Такі машини виготовлялися в 1968 – 70 рр. на базі задньомоторного фургончика Chevrolet Corvair. Розробник машини – Девід Петерсон – займався конструюванням літаків, а тому не дивно, що кузов для авто був обтічної форми, алюмінієвий і клепаний. Сьогодні в США є навіть рух власників незвичайних кемперів Ultra Van.
Ну і на завершення нашої розповіді повертаємося з далекої Австралії і також неблизької Америки в рідну Європу. Талановитий конструктор – швед Трстен Йохансенн вирішив складати кемпери на базі класичного автомобіля Saab. Першу свою машину він виготовив на шасі моделі Saab 92H, а другу, більш пізню – на базі Saab 95 HK.
Авіабудівне походження автомобільної марки увиразнює кузов з алюмінію. Зовні приналежність до Saab видає тільки характерна решітка радіатора. На попередній машині кермо розташоване по центру, так що на кемпері можна з однаковим комфортом їздити дорогами як із право- так і з лівостороннім рухом.