Компанія Volvo Trucks готує магістральні тягачі з ДВЗ, які зможуть працювати на водні. Ці машини отримають систему безпосереднього упорскування високого тиску HPDI. З цією метою Volvo Group і Westport Fuel Systems навіть створили спільне підприємство, яке має запрацювати вже у другому кварталі 2024 року.
HPDI працює в такий спосіб. Спочатку в циліндри впорскується невелика кількість палива HVO (гідроочищена рослинна олія), а потім уже подається основна порція – у вигляді водню. Така схема дозволяє досягти меншої витрати пального та забезпечити більш високу потужність.
Розробники стверджують, що новинка матиме таку ж продуктивність та надійність, що й машини з дизельними агрегатами. Тут слід зазначити, що ДВЗ на водні під час використання HVO для початкового упорскування має нульові викиди CO2. Щоправда, такий агрегат все ж таки виділяє незначну кількість оксидів азоту і твердих частинок.
Дорожні випробування магістральних тягачів Volvo Tricks з двигунами внутрішнього згоряння на водні розпочнуться у 2026 році, а вихід машин на ринок обіцяють вже до кінця нинішнього десятиліття.
Тягачі з водневими ДВЗ доповнять екологічно чистий модельний ряд Volvo Trucks, що складається з батарейних електровантажівок, автомобілів на електротязі з водневими паливними елементами, а також машин на альтернативному паливі, що відновлюється, – біогазі та HVO.