X

Volvo показала SuperTruck 2 – автопоїзд із рекордною ефективністю

Компанія Volvo Trucks днями презентувала інноваційний магістральний автопоїзд SuperTruck 2. Він розроблений у партнерстві з Міністерством енергетики США (DOE) у рамках програми підвищення ефективності вантажоперевезень на 100%, порівняно з базовими вантажівками 2009 року. У результаті вдалося досягти показника +134%. Унікальний автопоїзд презентували спочатку на власному каналі YouTube, а потім привезли на Конференцію Американської асоціації вантажоперевізників, яка проходить 14 – 17 жовтня в Остіні, штат Техас.

Основний акцент було зроблено на оптимізації аеродинаміки. З цією метою видозмінили капот, кабіну, нахил лобового скла. Тільки відмова від традиційних дзеркал на кабіні та капоті на користь системи камер дала зниження коефіцієнта опору повітря на 4%. А якщо брати загалом, то цей показник зменшено на 50% порівняно із серійним автопоїздом 2009 року та на 20% – із раніше представленим SuperTruck 1.

Якщо на автопоїзді SuperTruck 1 дві третини зниження аеродинамічного опору припало на спеціально розроблений напівпричіп з хвостовиком, то вже на SuperTruck 2, крім цього, велике значення надала і доопрацювання самого тягача. На відміну від першого проекту, де була модернізована кабіна від серійної капотної моделі VNL 670, на новій машині застосували істотно перероблену конструкцію.

Особливу увагу було приділено зниженню ваги тягача та напівпричепа до 27 000 фунтів (12 246 кг). Цього досягли завдяки укороченій кабіні, а також алюмінієвому шасі, де єдиний ведучий міст отримав карданний вал із композитних матеріалів. Перевага була віддана колісній формулі 4х2, яка, на відміну від Європи, не поширена на магістральних тягачах у США. Свій внесок у підвищення ефективності внесли шини меншого діаметру – 19,5 дюймів, з низьким опором коченню, розроблені компанією Michelin. Оптимізує аеродинаміку й регульований дорожній просвіт.

Автопоїзд SuperTruck 2 також отримав мікрогібридну 48-вольтову систему, яка працює як генератор із вбудованим стартером. У результаті система HVAC дозволяє живити різні енергоспоживачі на борту, виключаючи роботу двигуна на холостому ході. Автопоїзд продемонстрували свою рекордно високу ефективність під час випробувань реальними дорогами – з повною масою 65 000 фунтів (29 483 кг).