Індійський ринок електромобілів продовжує розвиватися, зокрема й у сегменті великовантажних транспортних засобів. На виставці Prawaas 4.0, що пройшла наприкінці серпня в Бангалорі, було презентовано перший у країні 10,5-метровий міжміський електробус із технологією заміни акумуляторних батарей.
Дане рішення, розроблене компанією Sun Mobility, було застосовано на автобусі місцевого виробника Veera Vahana. У результаті вартість електробуса зменшується на 40% – до первісної ціни, аналогічної за довжиною дизельної машини. При цьому експлуатаційні витрати автопарків знижуються на 20%, а час безперебійної роботи зростає – процес заміни батарей триває менше трьох хвилин.
Компанія Sun Mobility займається інфраструктурою для електромобілів на індійському ринку з 2017 року. Вона має мережу з 630 станцій, на яких щодня проводиться 60 тис. замін батарей для 26 тис. транспортних засобів. У результаті їхній сумарний пробіг досягає 1,6 млн км на день.
За даними Sun Mobility, вантажівки та автобуси становлять лише 5% всього автопарку, хоча на них припадає 50% усіх шкідливих викидів в атмосферу. В Індії 90% всіх комерційних автомобілів перебуває у приватній власності – без надання дотацій. А тому технологія заміни акумуляторних батарей, як очікується, має збільшити продаж електричних комерційних автомобілів на 30%.