X

Трамбус Van Hool Exqui City став електробусом

Нынешним летом состоялась премьера инновационного электробуса Van Hool Exqui City, два экземпляра которого уже отправились потребителям.

Трамбус Van Hool Exqui City став електробусом

Трамбус (від англ. trum-bus – «трамвай-автобус») Van Hool Exqui City цього літа став повноцінним електробусом. Більше того, дві таких машини вже замовила транспортна компанія Гамбурга – Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH (VHH). Ця машина відсвяткувала світовий дебют на міжнародній виставці громадського транспорту в Парижі – Transports Publics 2016.

Двосекційний електричний трамбус Van Hool Exqui City має довжину 18,61 м і може перевозити 107 пасажирів на відстань до 120 км. Машина оснащена літій-іонними батареями на 215 кВт·год, розташованими на даху. Вони живлять два тяглових електродвигуни з водяним охолодженням – марки Siemens, потужністю 160 кВт. В режимі «швидкої зарядки» батареї заряджаються лише за 10 хвилин – з допомогою висувного пантографа на даху. Є також і найбільш економічний режим «нічного заряджання», який дає змогу наповнити АКБ від 0 до 100% приблизно за чотири години.

Зазначимо, що трамбус Van Hool Exqui City був уперше засвічений як базовий концепт ще у 2011 році в Дубаї. Через два роки машину в тролейбусному виконанні показали на автосалоні в Кортрейку Busworld 2013. Узагалі, проект Exqui City передбачає виготовлення пасажирських транспортних засобів завдовжки від 18 до 24 м. При цьому машини можуть оснащуватися різними силовими установками: електричною (тролейбус), гібридною (дизель-електрична або газово-електрична), на паливних елементах і електричною (на батареях – електробус).

Примітно, що сьогодні вже 109 трамбусів завдовжки від 18 до 24 м працюють на дорогах різних міст: Метц (Франція), Парма (Італія), Барселона (Іспанія), Женева (Швейцарія), Мальме (Швеція), Берген (Нідерланди), Мартініка (Франція) і Люксембург.

Ян Ван Гул, директор із дизайну і розвитку компанії Van Hool N.V. так прокоментував вихід на ринок трамбусів Van Hool Exqui City: «Платформа мультисилової установки, яку розробив Van Hool, тепер справді домагається визнання з представленням першого повністю електричного Exqui Сity. Різні типи двигунів пропонують широкі можливості транспортним компаніям для досягнення максимальної економічності та екологічності рухомого складу. Те, що різні міста з різних європейських країн, не кажучи вже про віддалену Мартініку, обирають це рішення, вселяє нам віру, що на трамбус буде ще більша кількість замовлень».