Трамбус Van Hool Exqui City став електробусом
Трамбус (від англ. trum-bus – «трамвай-автобус») Van Hool Exqui City цього літа став повноцінним електробусом. Більше того, дві таких машини вже замовила транспортна компанія Гамбурга – Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH (VHH). Ця машина відсвяткувала світовий дебют на міжнародній виставці громадського транспорту в Парижі – Transports Publics 2016.
Двосекційний електричний трамбус Van Hool Exqui City має довжину 18,61 м і може перевозити 107 пасажирів на відстань до 120 км. Машина оснащена літій-іонними батареями на 215 кВт·год, розташованими на даху. Вони живлять два тяглових електродвигуни з водяним охолодженням – марки Siemens, потужністю 160 кВт. В режимі «швидкої зарядки» батареї заряджаються лише за 10 хвилин – з допомогою висувного пантографа на даху. Є також і найбільш економічний режим «нічного заряджання», який дає змогу наповнити АКБ від 0 до 100% приблизно за чотири години.
Зазначимо, що трамбус Van Hool Exqui City був уперше засвічений як базовий концепт ще у 2011 році в Дубаї. Через два роки машину в тролейбусному виконанні показали на автосалоні в Кортрейку Busworld 2013. Узагалі, проект Exqui City передбачає виготовлення пасажирських транспортних засобів завдовжки від 18 до 24 м. При цьому машини можуть оснащуватися різними силовими установками: електричною (тролейбус), гібридною (дизель-електрична або газово-електрична), на паливних елементах і електричною (на батареях – електробус).
Примітно, що сьогодні вже 109 трамбусів завдовжки від 18 до 24 м працюють на дорогах різних міст: Метц (Франція), Парма (Італія), Барселона (Іспанія), Женева (Швейцарія), Мальме (Швеція), Берген (Нідерланди), Мартініка (Франція) і Люксембург.
Ян Ван Гул, директор із дизайну і розвитку компанії Van Hool N.V. так прокоментував вихід на ринок трамбусів Van Hool Exqui City: «Платформа мультисилової установки, яку розробив Van Hool, тепер справді домагається визнання з представленням першого повністю електричного Exqui Сity. Різні типи двигунів пропонують широкі можливості транспортним компаніям для досягнення максимальної економічності та екологічності рухомого складу. Те, що різні міста з різних європейських країн, не кажучи вже про віддалену Мартініку, обирають це рішення, вселяє нам віру, що на трамбус буде ще більша кількість замовлень».