Scania випустить автономну вантажівку спільно з Toyota і Ericsson
Випробування магістральних тягачів за схемою руху в колонах сьогодні йдуть повним ходом, що підтвердив нещодавній автопробіг по Європі – European Truck Platooning Challenge. У січні 2017 року компанія Scania анонсувала створення першої у світі повномасштабної вантажівки, яка вийде на реальні дороги. Проект передбачає спорудження зчіпки з чотирьох автопоїздів: першого тягового і трьох ведених. Машини працюватимуть як контейнеровози між терміналами морського порту в Сінгапурі.
«Автономні транспортні засоби та platooning – наріжні камені майбутніх стабільних транспортних систем», зауважує Клеєс Еріксон, керівник наукових досліджень Scania. «Це прекрасна можливість продемонструвати наше лідерство і технологію у цій новій захоплюючій сфері. У неї є потенціал не тільки для порятунку життів у трафіку, а й для зменшення впливу транспорту на навколишнє середовище».
Новий проект організованио спільно з міністерством транспорту та управлінням порту Сінгапуру Port Authority of Singapore (PSA Corporation). У ньому також бере участь і Toyota. Нагадаємо, що Сінгапур вже став традиційним полігоном для автономних транспортних засобів. Тут вже відбулися випробування автомобілів таксі, сервісних транспортних засобів, автобусів, а тепер настала черга і вантажівок.
«Вантажоперевезення є дуже трудомісткою галуззю. Є нестача водіїв вантажівок. Щодо цього технологія platooning дає можливість підвищити продуктивність і в секторі портів, і в логістиці. Це також відкриє нові можливості для водіїв вантажівок показати себе в ролі операторів і менеджерів», – зазначає Пан Кінь Кеонг, голова Комітету з автономного дорожньому транспорту в Сінгапурі (CARTS).
Впровадження вантажівок platooning охоплюватиме два етапи. Перша фаза зосередиться на проектуванні, випробуванні та адаптуванні технології до місцевих умов. Це робитимуть Scania і Toyota у своїх науково-дослідних центрах відповідно у Швеції та Японії. Друга фаза передбачатиме локальні випробування і розвиток технології в Сінгапурі.
Нагадаємо, що компанія Scania є провідним партнером з розробки систем platooning для вантажівок, інвестувавши близько 5,4 млн євро. Наразі тривають роботи над поліпшенням радіозв’язку між великовантажними автомобілями. Це дасть змогу скоротити відстань між машинами без погіршення безпеки, що дасть змогу зменшити лобовий опір і знизити витрату палива.
З цією метою Scania об’єдналася з Ericsson – світовим лідером з комунікаційних технологій. Така кооперація дасть можливість підвищити експертні знання в 5G технології, а також у програмному забезпеченні і послугах для створення нових форм мобільності.