X

Презентовано унікальний за дизайном та рівнем безпеки автобус – Setra MultiClass 500 LE

Daimler Buses представляє нове покоління міжміських автобусів Setra MultiClass 500 LE, які доповнюють недавно оновлені туристичні моделі СomfortClass 500 і TopClass 500. Новинка реалізує концепцію LE (Low Entry), тобто з низьким рівнем входу. Буде запропоновано чотири виконання за довжиною, як двох, так і тривісне – від 10,51 до 14,52 м. Модель позиціонується для різних типів перевезень: приміських, міжміських, а також як шкільний автобус чи корпоративний транспорт.

Насамперед привертає увагу унікальний дизайн екстер’єру, який за допомогою вертикального профілю візуально ділить кузов на дві частини. З низькою підлогою, яка простягається аж до задньої осі, і більш високу, в кормі, в салон якої ведуть три невеликі сходинки. Завдяки переднім і заднім стійкам у темному оформленні дах автобуса ніби вісить в повітрі, візуально полегшуючи конструкцію.

Над передніми колесами можна побачити характерну алюмінієву плашку з фірмовим логотипом, яка вперше з’явилася на туристичних автобусах біля основи центральної стійки. У центрі носової частини – новий, великий логотип Setra у хромованому обрамленні. Від нього розходяться в сторони “війки” LED денних ходових вогнів, під якими розташовані нові плафони головного освітлення.

Для Setra MultiClass 500 LE запропоновані різні конфігурації дверей, які в залежності від виконання можуть відчинятися всередину або назовні, бути розпашні або зсувні. Замість одностулкових передніх дверей (у двох варіантах по ширині) вперше може бути встановлені двостулкові. Другі двері також можуть бути одно-або двостулковими. За доплату автобус комплектується ще й третіми дверима, за задньою віссю. Для перевезення маломобільних пасажирів встановлюються пандуси. Новинкою є механічний відкидний пандус біля передніх дверей.

Машина оснащується просунутою системою кондиціонування салону Eco Cool, водночас кабіна водія має окрему систему клімат-контролю. Робоче місце водія доступне у трьох виконаннях: Cockpit City (за стандартом VDV для німецьких транспортних компаній), Basic City (місто/міжгород) та Basic (тільки міжгород). У стандартну комплектацію входять датчики дощу і світла, а також електронне стоянкове гальмо. Як опція доступна і камера кругового огляду на 360 град. При маневруванні заднім ходом допомагає система кругового освітлення.

З цікавих новацій відзначимо систему предикативного круїз-контролю PPC, яка підлаштовує роботу автоматизованої коробки передач PowerShift під топографію місцевості, керуючись цифровими картами та GPS. При цьому в її базі є як магістралі, так і всі заміські та міські дороги, включаючи перехрестя та кругові розв’язки. PPC автоматично знижує швидкість автобуса при заїзді до населених пунктів.

Важливою новинкою в галузі активної безпеки є система Preventive Brake Assist 2. За допомогою датчиків та камер вона аналізує ситуацію на дорозі, включаючи пішоходів та велосипедистів та при загрозі зіткнення подає сигнал водію та частково задіяє гальмування. Це перший у світі електронний помічник такого типу для автобусів регулярного сполучення. Він буде встановлюватися як опція з весни 2024 року.

Що ж до силових агрегатів, то на двовісні машини запропонують рядний 6-циліндровий турбодизель OM 936 – робочим об’ємом 7,7 л та потужністю 299 або 354 к. с. Для тривісної моделі S 518 LE підготовлено вже 10,7-літровий двигун OM 470 у 394 «конячки». З моторами будуть встановлюватися різні типи трансмісій: механічна, автоматизована або повністю автоматична, з гідротрансформатором – Voith або ZF.

Особливою економічністю відрізняється модель 500 LE з двигуном OM 936 та гібридним приводом. Між мотором і коробкою передач встановлений електромотор, який працює як генератор на холостому ходу або при гальмуванні. Електроенергія зберігається у модулях на даху. Під час розгону електродвигун в 14 кВт допомагає дизельному агрегату, який при цьому споживає менше палива. Знизити експлуатаційні витрати нових автобусів допоможуть і цифрові сервіси Omniplus, які надають диспетчерам автопарку в онлайн режимі повну інформацію про кожен автобус, включаючи діагностику основних систем та дані про витрату палива.

Випуск нових автобусів Setra MultiClass 500 LE розгорнеться на заводі Daimler Buses Hosdere поблизу Стамбула (у європейській частині). Восени має розпочатися виробництво машин довжиною 12 і 13 м, а на початку 2024 року до них приєднаються найкомпактніша S 510 LE та тривісна S 518 LE моделі.

Читайте також:
Daimler Buses реорганізує виробництво автобусів: що буде зі співробітниками