Показано перший у світі вакуумний екскаватор на електротязі
Електромобільність повним ходом починає впроваджуватися і в будівельний сегмент. І тому наочним підведенням є виставка Bauma 2022, що проходить з 24 по 30 жовтня в Мюнхені, на якій багато виробників показали електровантажівки з надбудовами різного призначення. Про екологічно чисті автобетонозмішувачі на базі Mercedes-Benz Arocs і Scania 25P ми вже днями розповідали. А тепер зупинимося на ще одній інноваційній машині.
Отже, на Bauma 2022 відбувся дебют першого в світі вакуумного екскаватора з батарейним живленням. На електричному шасі вантажівки Framo eTruck E320/400 колісної формули 8х4 встановили потужний пилосос «земснаряд» від німецького виробника RSP Saalfeld.
Якщо говорити про можливості таких екскаваторів, то новітні моделі RSP тільки на звичайних дизельних шасі мають вакуумне обладнання продуктивністю до 4,5 кубометрів на хвилину під тиском 7 бар. При цьому глибина всмоктування через спеціальні рукави діаметром 250 мм може досягати 50 м, а дальність – до 150 м. На машинах встановлюються накопичувальні бункери об’ємом до 10 кубометрів.
Базове шасі eTruck E320/400 виробляє німецька компанія Framo GmbH, яка з 2014 року займається переобладнанням дизельних вантажівок в електричні. Як видно з фото, для цього вона використовує кабіни моделей MAN. Асортимент продукції, що випускається, досить широкий – від 3,5-тонних моделей до магістральних тягачів, здатних працювати у складі 44-тонних автопоїздів.
Що ж стосується чотиривісних шасі, як у випадку з електричним вакуумним екскаватором, то вони розраховані на повну масу до 37 т. На вантажівки встановлюються електромотори потужністю до 400 кВт. Можна замовити й різні за ємністю батареї – на 58; 115; 173 або 231 кВт.год. Запас ходу сягає 250 км.