На виставці СCVS показали передові магістральні тягачі
На виставці комерційних автомобілів СCVS, що проходила днями в Ухані, було презентовано чимало цікавих магістральних тягачів, у тому числі з водневими силовими установками.
Почнемо з концептуальної розробки компанії FAW. Тягач Intelligent відрізняється не лише футуристичним дизайном. Використання вуглепластика дало можливість полегшити машину майже на тонну.
Оптимізована аеродинаміка підвищила економічність на 5%. У цьому також заслуга й адаптивної пневмопідвіски, яка притискає тягач до дороги на високій швидкості. На двох задніх мостах встановлено електромотори в 300 кВт кожний. Запасу водню вистачає на пробіг до 1200 км. Машина також отримала систему автономного керування 4-го рівня, що дозволяє пересуватись без допомоги водія.
На стенді FAW також можна було побачити більш приземлену новинку. Це тягач J7 FCEV. Машина зовні відрізняється новою за дизайном LED-оптикою та відсутністю зовнішніх дзеркал, замість яких встановлені камери.
Тут змонтована воднева установка потужністю 150 кВт та батареї ємністю 100 кВт.год. У задніх мостах застосовуються два електромотори по 300 кВт кожен. Тягач спорядженою масою 10,5 т може працювати у складі автопоїзда повною масою до 49 т. Запас ходу сягає 600 км.
Свій водневий сідловий тягач показав й інший відомий китайський виробник – Dongfeng. Модель Tianlong KL FCEV колісної формули 6х4 побудована на платформі Dongfeng D320e. Установка Fuel Cell потужністю 260 кВт живить два електромотори з постійною потужністю 270 кВт та піковою 410 кВт. Є й літій-іонні батареї.
У балонах за кабіною зберігається 38,8 кг водню під тиском 350 бар, що забезпечує запас ходу до 500 км. Передбачено і більш далекобійний варіант – з ємностями на 80 кг водню (під тиском 700 бар), що дає можливість проїхати без дозаправки до 1000 км.
Свій тягач на водні продемонструвала компанія Proton Motors, яка часткова належить Shaanxi Automobile. Машина Dechuang Future Dijiang 31T 4х2 оснащена електромотором номінальною потужністю 270 кВт (пікова – 410 кВт). Крутний момент складає 1400/2400 Нм.
Тут стоїть силова установка Fuel Cell потужністю 150 кВт та літій-залізо-фосфатні батареї ємністю 76,63 кВт.год. За кабіною встановлено чотири балони по 335 л для водню. Маса тягача становить 10,4 т, а повна маса автопоїзда – 31,47 т.
Що ж до магістральних тягачів з дизельними двигунами, то на виставці СCVS в Ухані заслуговує на увагу новинка від компанії JAC. Це модель K7-520 колісної формули 4х2, яка отримала низку передових рішень.
Зокрема це система напівавтоматичного керування Zhijia Pilot 2.0, яка завдяки камерам та лідерам дозволяє самостійно змінювати смугу руху, у тому числі здійснювати обгони, а також екстрено гальмувати. Тягач укомплектований 13-літровим двигуном Foton-Cummins потужністю 520 к. с. та автоматичною 12-ступеневою коробкою передач ZF.