X

На ринок виходять баварські електробуси Quantron Cizaris

Німецька компанія Quantron AG з Аугсбурга (Баварія) як і обіцяла 16 лютого презентувала свій перший електричний автобус — 12-метрову низькопідлогову модель Cizaris. Назва для продукту від нового гравця на європейському ринку електробусів розшифровується так: Ci – City (“міський”), Z – Zero (“з нульовою емісією”) і ARIS – з грец. — “найкращий”.

Модель буде доступна як у дводверному, так і в тридверному варіантах: з кількістю місць для сидіння 31 – 36 і 25 – 34 і загальною пасажиромісткістю 89 – 93 і 91 – 95 людей відповідно. Можливі дев’ять різних виконань оздоблення салону.

Двостулкові двері мають ширину 1200 мм. Внутрішня висота салону — 2449 мм. Сидіння застосовуються двох марок на вибір — Isringhausen або Grammer. Пасажири оцінять LED-освітлення, USB-роз’єми, кондиціонер на 33 кВт і потужний 50-кіловатний обігрівач.

У рух Quantron Cizaris приводить центральний електродвигун Dana / TM4 номінальною / максимальною потужністю 145/245 кВт і максимальним крутильним моментом 1055/3329 Нм. Його живлять літій-залізо-фосфатні батареї, ємність яких, залежно від кількості блоків на даху, може становити 242 або 424 кВт. Запас ходу при середньоінтенсивному циклі eSORT варіюється від 220 до 370 км.

Читайте також:
Зчленований електробус вперше піднявся в гори на 2000 м

На зарядку від станцій 65 – 150 кВт (DC) потрібно від двох до п’яти годин. У 2023 році компанія обіцяє представити версію на водневих паливних елементах – зі ще більшим запасом ходу.

Електробус оснащений передовими електронними системами активної безпеки-ABS / ASR, EBS 5.0, ECAS. Замість зовнішніх дзеркал використовуються камери, також встановлена окрема камера заднього виду. Є також система допомоги під час поворотів – Mirror Eye, що зводить до мінімуму сліпі зони.

На автобус в цілому надається дворічна гарантія, а на батареї — 8 років або 3000 циклів зарядки-розрядки (або 80% залишкової ємності), залежно від того, що настане раніше. Quantron AG має розгорнуту сервісну мережу в Європі — близько 700 станцій. Машина обладнана інтерфейсом FMS 4.0 і сьогодні вже опрацьовується питання про впровадження дистанційної діагностики через партнерів – CAPTE або VinCity.

Електробус Quantron Cizaris розрахований насамперед на ринки Східної та Південної Європи, Скандинавії та Близького Сходу. А щодо таких країн, як Німеччина, Австрія та Швейцарія, то тут через особливості стандартів (VDL та ін.) продаж електробусів стартує трохи пізніше — у другій половині 2022 року.

Читайте також:
"Київпастранс" оголосив тендер на закупівлю 17 електробусів