Німецька компанія Quantron AG з Аугсбурга (Баварія) як і обіцяла 16 лютого презентувала свій перший електричний автобус — 12-метрову низькопідлогову модель Cizaris. Назва для продукту від нового гравця на європейському ринку електробусів розшифровується так: Ci – City (“міський”), Z – Zero (“з нульовою емісією”) і ARIS – з грец. — “найкращий”.
Модель буде доступна як у дводверному, так і в тридверному варіантах: з кількістю місць для сидіння 31 – 36 і 25 – 34 і загальною пасажиромісткістю 89 – 93 і 91 – 95 людей відповідно. Можливі дев’ять різних виконань оздоблення салону.
Двостулкові двері мають ширину 1200 мм. Внутрішня висота салону — 2449 мм. Сидіння застосовуються двох марок на вибір — Isringhausen або Grammer. Пасажири оцінять LED-освітлення, USB-роз’єми, кондиціонер на 33 кВт і потужний 50-кіловатний обігрівач.
У рух Quantron Cizaris приводить центральний електродвигун Dana / TM4 номінальною / максимальною потужністю 145/245 кВт і максимальним крутильним моментом 1055/3329 Нм. Його живлять літій-залізо-фосфатні батареї, ємність яких, залежно від кількості блоків на даху, може становити 242 або 424 кВт. Запас ходу при середньоінтенсивному циклі eSORT варіюється від 220 до 370 км.
На зарядку від станцій 65 – 150 кВт (DC) потрібно від двох до п’яти годин. У 2023 році компанія обіцяє представити версію на водневих паливних елементах – зі ще більшим запасом ходу.
Електробус оснащений передовими електронними системами активної безпеки-ABS / ASR, EBS 5.0, ECAS. Замість зовнішніх дзеркал використовуються камери, також встановлена окрема камера заднього виду. Є також система допомоги під час поворотів – Mirror Eye, що зводить до мінімуму сліпі зони.
На автобус в цілому надається дворічна гарантія, а на батареї — 8 років або 3000 циклів зарядки-розрядки (або 80% залишкової ємності), залежно від того, що настане раніше. Quantron AG має розгорнуту сервісну мережу в Європі — близько 700 станцій. Машина обладнана інтерфейсом FMS 4.0 і сьогодні вже опрацьовується питання про впровадження дистанційної діагностики через партнерів – CAPTE або VinCity.
Електробус Quantron Cizaris розрахований насамперед на ринки Східної та Південної Європи, Скандинавії та Близького Сходу. А щодо таких країн, як Німеччина, Австрія та Швейцарія, то тут через особливості стандартів (VDL та ін.) продаж електробусів стартує трохи пізніше — у другій половині 2022 року.