X

Mercedes-Benz Vision Van. Розвізний фургон майбутнього дебютував у Парижі

На Парижском автосалоне стенд Mercedes-Benz украшал развозной фургон Vision Van. Машина примечательна тем, что представляет новую концепцию доставки грузов, которая может найти применение уже в ближайшие годы.

Mercedes-Benz Vision Van – незвичайний розвізний фургон, який втілює нову концепцію доставки вантажів adVANce. У її розробку підрозділ Mercedes-Benz Vans має намір інвестувати протягом п’яти років майже півмільярда євро. Над концепцією працюватиме не одна сотня фахівців, причому не тільки в дослідницьких центрах Європи, а й США.

Суть концепції adVANce в тому, щоб створити з простого транспортного засобу інтерактивний центр дистрибуції. У режимі реального часу автомобіль пов’язує всіх основних учасників процесу доставки: вантажовідправника, диспетчера, перевізника і одержувача вантажу. Не останню роль у цьому відіграватиме мобільна платформа Інтернету речей (IoT).

Для того, щоб вантаж потрапив до одержувача якомога швидше, Mercedes-Benz Vision Van втілює передові технічні рішення. По-перше, для скорочення часу простою, вантажний відсік повністю автоматизовано. Той чи інший вантаж завантажується з допомогою касет – на спеціальних піддонах. По-друге, для доставки можуть використовуватися безпілотні літальні апарати – дрони, яким не страшні вузькі проїзди та автомобільні затори.

А стосовно силової установки Mercedes-Benz Vision Van, то на представленому концепті вона електрична. Електромотор потужністю 75 кВт забезпечує прийнятну динаміку розгону. А заряду батарей вистачає на пробіг до 270 км. Робоче місце водія мало чим нагадує серійні фургони – тут немає звичного рульового колеса і щитка приладів, тільки невеликий джойстик. Це свідчить про те, що розвізні фургони майбутнього, найімовірніше, будуть самокерованими. А водій здійснюватиме більше функцію диспетчера.

На думку розробників, концепція доставки вантажів adVANce дасть змогу на 50% підвищити продуктивність автомобіля під час доставки на «останній милі» (безпосередньо одержувачу).

Доки над концепцією adVANce працюватимуть у дослідницьких центрах, підрозділ Mercedes-Benz Vans оголосив конкурс на найкращий стартап adVANce. Будь-який охочий може надіслати своє бачення майбутньої концепції на електронну адресу до 15 січня 2017 року. Роботи прийматимуть за такими тематичними напрямами.

По-переше, це платформа Інтернету речей (IoT), яка в режимі реально часу полегшує доставку вантажів (digital@vans). Другий напрямок – автоматизація вантажного простору автомобіля (solutions@vans). Третя тематична група – рішення, які зменшують собівартість перевезення: електрофургони самокеровані технології, сервіс каршерінгу тощо (mobility@vans).

Спочатку оберуть 80 кращих робіт, потім десять ыз них отримають гранд по 10 тис. євро. І тільки п’ять найкращих дійдуть до стадії прототипів – на це мають намір виділити 900 тис. євро.