Mercedes-Benz презентує найбезпечніший автобус
На виставці IAA Transportation 2024 у Ганновері на стенді компанії Daimler Buses відбудеться прем’єра туристичного автобуса Mercedes-Benz Tourismo Safety Coach. Це вже шосте покоління лайнерів у такому виконанні, яке задає нові стандарти безпеки у цьому сегменті.
Почнемо з того, що з 7 липня 2024 року в ЄС почне діяти «Загальний регламент безпеки» (CSR) для нових автобусів, який зобов’язує наявність певних систем допомоги водієві. Автобуси Mercedes-Benz, що випускаються сьогодні, вже не тільки відповідають цим нормам, але навіть перевершують їх по ряду «помічників».
Це такі системи, як Active Brake Assist 5/6, Preventive Brake Assist 2, Sideguard Assist 2, Frontguard Assist, а також Traffic Sign Assist (попередження про перевищення швидкості з урахуванням дорожніх знаків). Усі вони входять до стандартної комплектації міських, приміських чи туристичних автобусів.
Що ж до нового Mercedes-Benz Tourismo Safety Coach, то він оснащений максимальною кількістю різних систем допомоги. В першу чергу відзначимо Active Brake Assist 6 – систему допомоги при екстреному гальмуванні. Вона реагує на рухомі об’єкти, включаючи велосипедистів та пішоходів, зі швидкості до 60 км/год. У попередній системі – АВА 5, тобто п’ятого покоління, цей граничний поріг становив 50 км/год. Що ж до нерухомих об’єктів, то їх ABA 6 помічає на будь-якій швидкості. Дальність «бачення» всіх об’єктів сягає 260 м.
Зазначимо, що на міських автобусах з низькою підлогою Mercedes-Benz система ABA з функцією автоматичного гальмування до повної зупинки не встановлюється, щоб уникнути травмування пасажирів. Тут застосовується м’якіша в роботі система – Preventive Brake Assist 2, яка задіяє часткове гальмування, реагуючи зокрема на пішоходів та велосипедистів. Це перша в світі така система для міських автобусів!
Установлена на Tourismo Safety Coach система Sideguard Assist 2 дозволяє за допомогою 5 датчиків та однієї камери охоплювати кут огляду 270 град. При цьому вона сканує сліпі зони не лише з правого борту, а й з лівого, що перевищує вимоги CSR.
Заслуговує на увагу і нова система Sidequard Assist, яка сканує простір попереду автобуса (від 0,8 м, а по ширині – 4 м) у момент старту з місця – до 15 км/год.
У стандартне оснащення також входять система контролю за увагою водія Attention Assist з функцією встановлення алкотестера, система контролю тиску в шинах TPM і камера заднього виду. Останню можна замінити на опційну систему з кутом огляду 360 град., а для зчленованих автобусів – 270 град.