Сьогодні багато автовиробників працюють над удосконаленням процесу доставки вантажів на так званій останній милі – тобто безпосередньо до дверей. Підрозділ Mercedes-Benz Vans представив тут інноваційне рішення. Йдеться про об’єднання під час розвезення електричного розвізного фургона та вантажного велосипеда на електротязі.
Цей спосіб наочно демонструє спеціально обладнаний фургон Mercedes-Benz eSprinter Sustaineer та вантажний електробайк від німецького виробника Onomotion. Фургон використовується як пересувний міні-склад, який доставляє спеціальні контейнери до стоянки електровелосипедів, які вже розвозять товар безпосередньо за конкретними адресами. Сам фургон також може бути використаний для аналогічної доставки. Це дозволяє прискорити процес розвезення.
У фургоні eSprinter Sustaineer може розміститися два контейнери на коліщатках, об’ємом понад два кубометри кожен і вантажопідйомністю по 200 кг. За допомогою встановленого на фургоні гідравлічного пристрою процес перевантаження на велосипед займає лише кілька хвилин. У фургоні також є місце для стелажів під невеликі вантажі, доступ до яких можливий навіть при завантажених контейнерах – через праву стулку задніх дверей.
Вантажний велосипед Ono має запас ходу до 25 км. Однак цей показник можна легко збільшити вдвічі завдяки легкознімним акумуляторам ємністю 1,4 кВт. год.
На Mercedes-Benz eSprinter Sustaineer застосовано також низку інших передових рішень, які найближчим часом можуть стати серійними. Одне з них – система зонального кондиціювання з обігрівом, яка подає повітря безпосередньо біля водія. Дослідження показали, що при температурі мінус 7С споживання енергії при такому обігріві знижується на 25%, а за +5С – і зовсім на 50%.
Ще одне ноу-хау – сажовий фільтр, розроблений MANN + Hummel. Встановлений у передній частині автомобіля він затримує тверді частинки, що виділяються від шин, гальмівних механізмів та від асфальту. І ось що показала тестова експлуатація двох фургонів eSprinter поштовою службою Австрії протягом 15 місяців.
За цей час обидві машини накатали 36 500 км. Щодня кожна машина проїжджала по 50 км, доставляючи до 160 посилок і виконуючи близько 100 зупинок. Інноваційний фільтр дозволив утримати до 55% твердих частинок розміром до 10 мкм при постійному включеному вентиляторі – під час стоянки, зарядки, а також руху автомобіля на швидкості до 35 км/год. Аналіз показав, що 35% усіх відфільтрованих твердих частинок становили прямі викиди транспортних засобів, а 61% – від дорожнього покриття.