X

MAN анонсував випуск двохсот електричних вантажівок важкого класу

У Нюрнбурзі 17 лютого відбулася презентація передсерійної електричної вантажівки важкого класу MAN eTruck. Як зазначив генеральний директор компанії MAN Truck & Bus Олександр Власкамп, перші 200 таких машин будуть виготовлені вже на початку 2024 року, а потім їх виробництво почнеться на головному конвеєрі заводу в Мюнхені. Таким чином перехід на великовантажні машини з нульовим шкідливим викидом відбудеться на рік раніше запланованого.

Ба більше, до середини 2024 року заплановано побудувати і перші тягачі на водневих паливних елементах. Ці машини передадуть п’яти транспортним компаніям (BayWa, DB Schenker, GRESS Spedition, Rhenus Logistics і Spedition Dettendorfer) для пробної експлуатації протягом року на реальних маршрутах. І в цій важливій справі MAN Truck & Bus допоможуть її промислові партнери – Bosch, Faurecia і ZF. Зазначимо, що влада Баварії зобов’язалася фінансувати проєкт з розробки вантажівок на водневих паливних елементах Bavarian Fleet у розмірі 8,5 млн євро.

Зліва направо: Губерт Айвангер, міністр економіки Баварії, Александер Власкамп, генеральний директор MAN Truck & Bus, д-р Маркус Сьодер, президент-міністр Баварії, і д-р Фредерік Зом, технічний директор MAN Truck & Bus.

Однак повноцінний вихід вантажівок Fuel Cell на ринок очікується тільки після 2030 року, коли буде налагоджено виробництво достатньої кількості зеленого водню, а також з’явиться відповідна інфраструктура заправних станцій. Тому найближчим часом слід розраховувати переважно на батарейні електровантажівки (BEV).

Якщо говорити про представлений тягач MAN eTruck, то поки що його технічні характеристики не розголошуються. Як видно з фото, автомобіль уніфікований по кабіні з серійною моделлю нового покоління TGX Truck Generation. Проте вже відомо, що на машині встановлено акумулятори, зібрані в технічному центрі MAN eMobility, що відкрився в Нюрнбурзі навесні 2021 року.

Відзначимо, що батареї власного виробництва вже застосовуються на серійних міських автобусах MAN Lion’s City E. Один блок має ємність 80 кВт. Загалом на автобусі їх шість, що забезпечує запас ходу до 350 км. Однак це далеко не межа. Під час минулорічного випробування за маршрутами громадського транспорту Мюнхена електробус Lion’s City E протягом 24 годин зміг проїхати без підзарядки ні багато ні мало 550 км.

Щоб допомогти клієнтам швидше адаптуватися до електричних вантажівок важкого класу MAN Truck & Bus працює над впровадженням спеціальних цифрових рішень і створенням відповідної інфраструктури. Traton Group (компанії MAN Truck & Bus і Scania) у рамках спільного підприємства з Volvo Group і Daimler Truck створять в Європі мережу із 1700 високопродуктивних зарядних станцій – проєкт High Performance Charging Network.