Лідер європейського ринку електробусів показав модель з батареями у підлозі
На виставці пасажирського транспорту InnoTrans 2022 в Берліні компанія VDL Bus & Coach презентувала цікаву новинку – електробус Citea LF-122 наступного покоління. Машина незвичайна тим, що має підпільне розміщення акумуляторних батарей. Більше того, навіть у стандартному виконанні – з батареями ємністю 306 кВт.год пасажиромісткість досягає 110 чол. А взагалі на модель можуть встановлюватися батареї до 490 кВт.год. – правда, в цьому випадку додаткові акумулятори розташовуються на даху. Вражає і запас ходу – від 500 до 600 км!
На розробку нового модельного ряду електробусів Citea пішло близько 6 років. За заявою фірми, порівняно з попередніми електробусами, споживання електроенергії скоротилося на 20 – 25%.
Спеціально для новинки були створені композитні боковини кузова. Це дозволило знизити вібрації і шум, поліпшити ізоляцію, що в підсумку підвищило рівень комфорту для пасажирів.
Нове сімейство електробусів включає чотири моделі: довжиною 12,2 м (Low Floor і Low Entry), 13,5 м (Low Entry), 14,9 м (Low Entry) і зчленовану 18,1 м (Low Floor). Завдяки більш оптимальній компоновці в 12,2-метровому варіанті вдалося додати чотири місця для сидіння – загальна кількість стаціонарних крісел зросла до 45 (не рахуючи двох відкидних для розміщення візків). А завдяки малій вазі 13,5-метровий варіант доступний у двоосному виконанні – він має 53 місць для сидіння.
На виставці InnoTrans 2022 відбувся перший демонстраційний показ нової моделі. До цього машину засвітили тільки на онлайн-презентації в травні минулого року, а рішення про запуск у серійне виробництво було прийнято ще раніше – в грудні 2020-го. Перші товарні машини будуть відправлені у фінське місто Лахті. Також компанія поставить великий партію нових Citea до Франції.
Зазначимо, що VDL Bus & Coach на сьогоднішній день є лідером європейського ринку електробусів – за підсумками першого півріччя, з 1767 од. зареєстрованих нових машин на її частку припало 242 машини.