
Вантажівка Volvo з автоматичною системою водіння покликана збільшити врожай
У місті Маринга, що в годині польоту від Сан-Паулу, знаходиться компанія Usina Santa Terezinha Group, яка виробляє цукор і етанол з власного врожаю цукрової тростини. Протягом минулого посівного періоду величезні поля компанії слугували полігоном для випробування прототипу від Volvo Trucks. Цю вантажівку спроектували з метою оцінити ефективність автоматичного водіння в контексті збереження ґрунту та врожаю й, відповідно, збільшення прибутку компанії. Потенціал зростання врожаю складає суттєві 10 тон на гектар у рік.
«За допомогою рішення від Volvo Trucks ми можемо покращити продуктивність, не лише в рамках однієї культури, а й в рамках усього життєвого циклу цукрової тростини, що триває від 5 до 6 років», — пояснює Пауло Менегеті, директор з постачання та фінансових питань, компанія Santa Terezinha.
На сьогоднішній день цукрова тростина доставляється з полів за допомогою комбайнів і керованих вручну вантажівок, які рухаються поряд на низькій швидкості. Після повного завантаження вантажівка їде розвантажуватися, її місце поряд з комбайном займає наступна — і процедура повторюється. Найбільший виклик для водія вантажівки — тримати однакову швидкість з комбайном і в той же час не виїжджати за межі колії, щоб не задавити розташовані поряд рослини, які дадуть урожай наступного року.
Компанія Volvo Trucks вирішила цю проблему за допомогою системи допомоги водію, що забезпечує автоматичне водіння. Під час руху вантажівки до комбайну, їзді поряд з ним або від’їзді від нього система тримається правильного курсу — це дає змогу уникнути пошкодження рослин. За допомогою GPS-приймачів вантажівка їде по полю цукрової тростини відповідно до мапи з системою координат. Два гіроскопи забезпечують високоточний рух не лише передніх коліс, а й усього транспортного засобу — завдяки цьому бічне відхилення від наміченого курсу не перевищує 25 мм. Під час завантаження водій може регулювати швидкість за допомогою системи круїз-контролю вантажівки, прискорити її або загальмувати вручну. За відсутності необхідності слідкувати за точністю водіння, що віднімає багато уваги та сил, водій може краще зосередитися на роботі й безпечно працювати без зайвих зусиль протягом своєї зміни.
«Завдяки цьому рішенню скоро ми зможемо суттєво покращити продуктивність наших клієнтів у галузі вирощування цукрової тростини, а також робочі умови та рівень безпеки їх водіїв. Це, в свою чергу, сприятиме кращому іміджу цієї роботи й спростить нам процес наймання та утримання водіїв», — каже Вілсон Лірман, президент групи компаній Volvo Group у Латинській Америці.
Цього літа дослідницький проект перейде у фазу проектування продукції — польові випробування пройдуть більше вантажівок. Після цього в найближчому майбутньому можна буде очікувати на доступність цього рішення у вільному продажі. Вже цього року Volvo Trucks запропонує своїм клієнтам вдосконалену систему читання мап на основі GPS-технології. Завдяки ній водії отримають кращі можливості з дотримання встановленого курсу, незважаючи на те, що на цій стадії керування все ще необхідно буде здійснювати вручну.
Вантажівка з автоматичною системою водіння для перевезення цукрової тростини — один з багатьох дослідницьких проектів Volvo Truck у сфері автоматичного водіння. На сьогоднішній день також проводяться випробування вантажівки з автоматичною системою водіння в шахті Крістінберг, що в північній Швеції, а також сміттєвоза з автоматичною системою водіння у місті Ґетеборг, Швеція. Мета — оцінити ефективність систем з різним рівнем автоматизації з точки зору покращення продуктивності, робочого середовища й рівня безпеки.
Факти
- Транспортний засіб: вантажівка Volvo VM з автоматичною системою водіння, пристосована для перевезення цукрової тростини.
- Автоматизація: Система оснащена різними функціями, серед яких GPS-приймачі, подвійні гіроскопи (IMU), кроковий двигун для керування кермом і дисплей водія.