На Международном салоне коммерческих автомобилей IAA 2016 в Ганновере прошла мировая премьера революционного седельного тягача IVECO Z Truck.
Компанія IVECO традиційно останні кілька років привозить на автосалон IAA в Ганновері щось футуристичне. І якщо на виставці дворічної давнини зіркою стенду став розвізний фургон майбутнього IVECO Vision, то цього разу – концептуальний магістральний тягач IVECO Z Truck.
IVECO Z Truck по праву можна назвати революційною вантажівкою. Машина має 29 запатентованих рішень. Концепт працює на біометані і може проїхати без дозаправки до 2200 км. Крім цього тягач має поліпшену аеродинаміку і трансформовану кабіну. Але про все по порядку.
Передовий сідловий тягач дає змогу на 33% скоротити витрату пального і суттєво зменшити викиди СО2. IVECO Z Truck оснащений двигуном нового покоління, який працює на біометані. Двигун розвиває потужність 460 к.с. і максимальний крутильний момент у 2000 Нм. З ним у парі працює автоматизована 16-ступінчаста коробка передач Powershift. У силовому агрегаті застосовано моторне мастило малої в’язкості PETRONAS Urania, що також сприяє зниженню витрати пального і чистішому вихлопу.
На тягачі IVECO Z Truck стоять інноваційні шини з низьким опором коченню Michelin X Line Energy, які дають змогу економити до 1 л пального на 100 км. Шини оснащені спеціальними датчиками RFID, які можуть перевірити їх за різними параметрами: зношення, температура, тиск.
Автомобіль також може похвалитися інноваційними паливними баками, розробленими компанією SAG. Вони вироблені з алюмінію, ізольованого за системою MLI (Multi Layer Insulation), з багатошаровою фольгою, що вберігає їх від впливу високої температури. Два баки мають сумарну ємність 1200 л, що забезпечує запас ходу в 2200 км. Це на 60% більше, ніж у серійної вантажівки на натуральному газі IVECO Stralis NP і ще більше, ніж у дизельного аналога.
Бортова система регенерації викидного тепла Rankine Cycle Waste Heat Recovery використовує вихлопний газ як джерело теплової енергії, що також зменшує витрату пального.
IVECO Z Truck, розроблений Центром Промислового дизайну CNH, показує, який вигляд може мати магістральна вантажівка найближчого майбутнього. Це стосується і поліпшення аеродинаміки, підвищення рівня безпеки, і створення принципово нового житлового простору кабіни.
Автоматизоване керування кардинально змінить роль водія, який менше часу проводитиме за кермом, а більше займатиметься офісною роботою і відпочинком. IVECO Z Truck дає змогу трансформувати кабіну на свій розсуд, зробивши перебування максимально комфортним: в міському потоці, на шосе або в режимі автономного керування на автострадах.
На стоянці, задня стінка кабіни може відсуватися назад на 500 мм. Це дає змогу збільшити корисну площу і користуватися зручностями: широким ліжком, кухонним блоком, душем, а також блоком з мультимедіа.
Спеціальний інтерфейс HMI (Human Machine Interface) дає змогу водію постійно контролювати основні системи вантажівки. Вся інформація висвітлюється на розумному лобовому склі. Під час руху це менше відволікає від керування і підвищує безпеку.
Будемо сподівається, що чимала частина ноу-хау IVECO Z Truck знайде застосування на серійних магістральних тягачах вже в найближчі роки. Прикладом для наслідування може стати концептуальний фургон IVECO Vision, який передав багато нових рішень своєму серійному побратиму – IVECO New Daily.