Електробуси MAN Lion's City E з'являться в новому розмірі
Не зупиняючись на успіхах свого електричного автобуса MAN lion’s City E, 12-метровий варіант якого став переможцем міжнародного конкурсу «Bus of the Year 2023», фірма-виробник підготувала для моделі ряд важливих новацій. З осені цього року машини почнуть комплектуватися більш легким і економічним заднім мостом. А вже з літа для моделі доступна передова система кондиціонування, що використовує екологічно чисту двоокис вуглецю (R744) замість холодоагенту (R134a). Вона також більш економічна, що дозволяє збільшити запас ходу електробуса на 25 км. Застосовується і нова, більш ефективна система опалення.
Для своїх електробусів компанія MAN Truck & Bus підготувала дві стратегії використання акумуляторних батарей. Перша – «Максимальної дальності» передбачає розширене до 80% вікно заряду (відсоток корисної ємності батарей від максимально допустимої), що забезпечує запас ходу до 350 км. Друга стратегія – «Надійний діапазон», з вікном заряду в 65%, гарантує за сприятливих умов пробіг до 270 км.
Також з осені цього року будуть доступні модульні батареї з різним числом блоків, залежно від потреб конкретного перевізника. Для 12-метрової моделі їх можна замовити 4, 5 або 6 (стандарт) штук, а для 18-метрової – 6, 7 або 8 (стандарт) шт. Зазначимо, що мінус один блок збільшує пасажиромісткість на 8 чол. Крім того, менша кількість акумуляторів зменшує і сукупну вартість володіння. Відзначається, що при грамотному використанні ресурс батарей може досягати 14 років.
З 2024 року MAN Lion’s City E отримає 150-кілловатну зарядку через пантограф, встановлений у депо. Таким чином, модель матиме найбільш ємні батареї серед електробусів на ринку, доступні для зарядки таким способом. Що ж стосується звичайної зарядки через CCS, то сьогодні для MAN Lion’s City E пропонується до п’яти таких роз’ємів на кузові – крім стандартного, спереду праворуч, ще й спереду ліворуч, ззаду праворуч, а також у носі і в кормі.
І нарешті, про новий типорозмір. На початку 2023 року на польському заводі MAN в Стараховіце почнеться випуск моделі Lion’s City E в 10,5-метровому виконанні. Зазначимо, що міські електробуси класу «міді» сьогодні користуються підвищеним попитом, оскільки вони вміщують практично стільки ж пасажирів, що й 12-метрові, проте значно маневреніші.
Новинка має ті ж передні й задні звіси, що і Lion’s City 12 E, але відрізняється укороченою з 6 до 4,4 м колісною базою. Зовні це мінус одне бічне вікно. Така машина стала на 350 кг легшою і розрахована на 33 місць для сидіння (загальна пасажиромісткість – 80 осіб). Передбачено варіант і з третьома дверима – 29 місць для сидіння. Діаметр розвороту скоротився до 17,2 м, що є найкращим показником у цьому класі. У цьому заслуга передньої незалежної підвіски, що забезпечує поворот коліс на кут в 56 град.
Lion’s City Е у виконанні 10,5 м можна буде замовити з чотирма або п’ятьма блоками батарей. Максимальна ємність у першому випадку становить 320 кВт.год (корисна – 250 кВт.год), а в другому – 400 кВт.год (320 кВт.год) відповідно до стратегії «Максимальної дальності». На зарядку чотирьох блоків від CCS в 150 кВт потрібно менше 2,5 години, а п’яти блоків – близько трьох годин. У рух автобус класу «міді» приводить центрально розташований на мосту електромотор – з піковою потужністю 240 кВт і постійною 160 кВт. Такий електродвигун закріплений в межах каркасу кузова і менш схильний до вібрацій. Застосування одноступеневої КП забезпечує передачу потоку потужності без перерв на перемикання.
Зазначимо, що сьогодні електробуси MAN Lion’s City E довжиною 12 і 18 м успішно експлуатується в Барселоні, Гамбурзі, Копенгагені, Мальме, Цюріху та інших великих містах Європи. А титул «Міський автобус року 2023» ще раз підтверджує їх інноваційну та економічну конструкцію.