Компания Renault Truck успешно провела испытания модернизированного двигателя, металлические детали которого были изготовлены с помощью 3D-принтера.
Команда інженерів компанії Renault Trucks вирішила випробувати технологію 3D-друкування металом на двигунах Renault DTI 5 стандарту Євро-6. Конструкцію п’ятилітрового 4-циліндрового двигуна було грунтовно доопрацьовано. У підсумку на двигуні вдалося встановити металеві деталі, отримані з 3D-принтера.
Головна особливість таких деталей – мала вага. Це, наприклад, корпус генератора (мінус 18% ваги), тримач проводів (- 42%), кришки підшипників розподільного вала (- 36%, а також коромисла (- 36%). Крім того, 80 деталей, виготовлених за технологією 3D-друкування металом, було інтегровано в блок циліндрів, а ще 45 – в головку блока.
Двигун Renault DTI 5 стандарту Євро-6, що спочатку важив 525 кг і мав 841 деталь, «схуд» на 120 кг і не дорахувався 200 деталей. Новий двигун було успішно випробувано в роботі протягом 600 годин.
«Мета цього проекту полягає в тому, щоб продемонструвати позитивний вплив металевого додаткового виробництва на розмір і вагу двигуна. Цей процес дав нам змогу зменшити вагу 4-циліндрового двигуна на 120 кг або 25%”, – пояснив Даміан Лемассон, менеджер проектів у Renault Trucks. «Тести, які ми провели, доводять міцність компонентів двигуна, зроблених, із використанням 3D-друкування металом».
Ця технологія відкриває нові можливості під час розробки двигунів внутрішнього згоряння. Цей процес друкування, що працює, додаючи матеріал шар за шаром, можна використовувати для створення деталей складних форм. Він також дає змогу оптимізувати калібрування частин і скоротити кількість операцій зі складання і в результаті зменшити кількість компонентів у двигуні.
У підсумку двигуни з деталями з 3D-принтера оптимізують експлуатаційні витрати. Адже скорочення ваги дає змогу збільшити корисне навантаження автомобіля і зменшити витрату пального. У найближчій перспективі нова технологія виробництва деталей двигунів може бути використана на серійних автомобілях, що працюють у певних умовах.
Полегшений двигуни Renault DTI 5 стандарту Євро-6 можуть встановлювати на розвізних середньотоннажних вантажних автомобілях Renault Trucks нового D-сімейства.