X

На аукціон виставлять 111-річного попередника Tesla

Якщо ви вважаєте, що електромобілі останнім часом стали популярними, ви глибоко помиляєтеся. У 1900 році у США частку електромобілів припадало 38% ринку, бензинові мотори мали 22% авто, інші 40% ринку належали паровим машинам. Один з раритетний електромобіль початку минулого століття – американський Waverly Model 93 1913 року буде проданий на аукціоні Mecum у Каліфорнії в серпні нинішнього року.

Спочатку компанія Waverly займалася виробництвом двоколісної техніки та називалася Indiana Bicycle Company. Вона була заснована у 1898 році. Після неодноразової зміни назв вона потрапила до сфери інтересів одного з піонерів американського автопрому Альберта Августа Поупа. У 1904 році вона стала називатися Waverley-Pope. У 1908 Waverly знову здобула незалежність і продовжила випуск автомобілів до 1916 року.

Екземпляр, який буде виставлений на торги, був придбаний Енн Піс Роулз (Ann Peace Rawls) з Вірджинії та перебував у власності її сім’ї майже 100 років. У вересні 2002 року електромобіль придбали у її садибі у робочому стані. Після реставрації автомобіль виглядає, ніби щойно виїхав із воріт заводу Waverly. У процесі роботи над електромобілем було замінено мотор та комплект батарей, також додали зарядний пристрій, який дозволяє заряджати акумулятори від стандартної мережі 120 вольтів. Тепер електромобіль функціональний, але не є повністю оригінальним за своєю конструкцією. В рекламі Waverly вікової давності виробник обіцяв запас ходу від 80 до 100 миль (129-161 км)!

Waverly Model 93 продадуть на спеціалізованому автомобільному аукціоні Mecum, який проходитиме 15-17 серпня у каліфорнійському Монтереї.

Цікаво, що на території України електромобілі мали популярність ще у ХІХ столітті. У газеті “Одеські новини” від 10 жовтня 1895 року було розміщено нотатку під назвою “Електричний екіпаж”, у якій вказувалося, що “якийсь місцевий житель виписав собі електричний екіпаж, який рухається без коней”. Окрім того, електромобілем користувався і місцевий міський голова Григорій Григорович Маразлі. До чого тут Одеса, спитаєте ви? А річ у тому, що одним з електромобілів, який їздив одеськими вулицями у 1911 році був… американський Waverly.