Оливи для двигунів Volkswagen
Протягом останніх кількох років для українських автомобілістів стали доступними найсучасніші моделі, і в першу чергу це кілька брендів концерну Volkswagen AG. Як правильно обслуговувати їх, якими матеріалами заправляти?. Щодо моторних олив можна бути спокійним – у представленої в Україні марки Opet для машин VW готова ціла лінійка мастильних матеріалів. Головне – правильно вибрати потрібний продукт.
Чому сучасний двигун потребує особливої уваги до моторної оливи? Бо мотори останніх поколінь багато в чому особливі: конструктори намагаються загнати їхні характеристики у суворі екологічні та споживацькі рамки. Показники нинішніх двигунів внутрішнього згорання і справді вражають: безвідмовність, чистота вихлопу, компактність, а головне – економічність та потужність.
І великою мірою такому «поєднанню непоєднанного» нові силові агрегати зобов’язані моторним оливам. Сьогодні вони не просто захищають деталі від зношування – в багатьох випадках саме оливи роблять двигун працездатним. Провідні автовиробники, і концерн Volkswagen AG у їхньому числі, чиї конструкції сьогодні визнані зразками сучасних технологій, при створенні своїх агрегатів спираються на показники найкращих олив, які в них будуть застосовані.
З іншого боку, експерти VAG’у проводять аналізи та тестування олив провідних світових марок. І у випадку, якщо певний тип оливи відповідає усім вимогам двигуна, він отримує від виробника агрегату свого роду дозвіл на використання – погодження. У вигляді особливого маркування відповідне погодження автовиробника прикрашає кожну упаковку з оливою і є свого роду знаком якості для споживачів.
Наприклад, олива Opet FULLTECH VB 0W-30 має такі специфікації: VW TL 52545, VW 504 00 \ 507 00. Це значить, що цей продукт можна заливати в двигун всіх сучасних моделей Volkswagen AG, які в своєму заводському мануалі мають такі ж самі специфікації. Власне, в продуктовому портфелі компанії Opet є декілька моторних олив, схвалених «Фольксвагеном» до застосування в своїх машинах.
Це синтетична олива нового покоління найвищих кондицій, і її особливість у тому, що вона розроблена спеціально для німецьких автомобілів. Ухвалено її використання у двигунах легкових та легких комерційних автомобілів, причому як бензинових, так і дизельних. Олива має схвалення виробників всієї гами автомобілів VAG – VW, Audi, Skoda, Seat, Cupra.
Крім іншого, у цієї оливи покращені антифрикційні властивості, тобто вона надає менше опору у точках тертя, чим сприяє економії пального. Завдяки своїй синтетичній формулі Fulltech VB 0W-30 завжди зберігає високий індекс текучості; для споживача це важливо тому, що при холодному старті олива відразу потрапляє до пар тертя і вони навіть у перші секунди не працюють «на суху». Компанія-виробник також зазначає, що цьому змащувальному матеріалу невластиве швидке падіння рівня в картері, бо він має низьку леткість.
Крім специфікацій Volkswagen Group, цей тип оливи має погодження від кількох інших шанованих німецьких автовиробників.
Цю оливу також створено спеціально для німецьких автомобілів, серед яких на першому місці марка Volkswagen. Підходить і для бензинових, і для дизельних моторів.
Завдяки високій температурній стійкості та опору до окислення ця олива підтримує подовжені міжсервісні інтервали, рекомендовані автовиробниками для моделей останніх поколінь. Синтетична формула враховує особливості сучасних вихлопних систем, вразливих до впливу нафтопродуктів застарілих стандартів. Таким чином, трикомпонентний каталізатор (TWC) та сажовий фільтр дизеля (DPF) не виходять передчасно з ладу.
Як і вищенаведена олива, цей продукт має високі антифрикційні якості, і це знижує витрату пального. Активні миючі компоненти у складі Fulltech 5W-30 запобігають відкладенням шламів у двигуні, що продовжує його ресурс.
Крім виробника автомобілів Volkswagen цю синтетичну оливу офіційно ухвалили ще кілька світових виробників. Вона добре підходить машинам з продовженим міжсервісним пробігом, як з дизелями, так і з бензиновими моторами. Навіть якщо двигун вже немолодий, з оливою Fulltech LD 5W-40 у ньому не будуть накопичуватись нові відкладення, бо цьому запобігатимуть його миючі присадки – а значить, серйозний ремонт буде відсуватись. Також продовженню ресурсу агрегата сприятиме властивість цієї оливи відразу після старту потрапляти до найбільш відповідальних точок двигуна.
Чому потрібна саме така олива
Якщо вникнути в сутність справи, виявиться, що сучасні моторні оливи дуже серйозно відрізняються від тих, що були актуальними ще десяток років тому. Відмінності настільки суттєві, що деякі новітні мотори не пропрацювали б на старій оливі і кількох днів.
Високонавантажені деталі. Загальна тенденція на зменшення літражу двигунів при збереженні потужності – так званий даунсайзинг – привела до того, що найвідповідальніші деталі працюють під раніше небаченими навантаженнями. Підшипники (вкладиші) колінчастого валу та шатунів, поршневі кільця, механізм ГРМ тепер мають менші геометричні розміри, при тому що навантаження на них залишаються колишніми. І щоб не відбувалося сухого тертя, їм потрібна олива, яка триматиме змащувальну плівку навіть під високими навантаженнями.
Турбонаддув. Усі нинішні дизелі та велика частина бензинових даунсайзингових моторів мають турбіну, а значить, олива в них зазнає великих теплових навантажень. У поєднанні з продовженим до 15 – 20 тис. км міжсервісним пробігом це потребує від оливи особливих якостей. Дешеві продукти від випадкових постачальників таких характеристик просто не можуть досягнути.
Каталізатори та сажові фільтри. Дуже дорогі системи очищення вихлопних газів можна швидко вивести з ладу, використовуючи неадекватну моторну оливу. Продукт з високою зольністю вбиває сажовий фільтр дизеля (DPF), а великий вміст сірки шкодить трикомпонентному каталізатору (TWC) бензинових агрегатів. Виробники олив останніх поколінь особливо відзначають, що їхні продукти сумісні з цими системами.
Сірка, калій, магній, молібден. У будь-якому двигуні олива, хоча і у мізерних дозах, але завжди залишається у камері згорання. І відповідно впливає на вміст відпрацьованих газів. При тому що надмірна кількість сірки псує каталізатори. З іншого боку, для високих захисних властивостей оливі потрібен молібден. Щоб не виникало ефекту LSPI (передчасного спалаху пального в турбомоторах безпосереднього впорскування), треба знижувати кількість калію в оливі і збільшувати частку магнію. Нарешті, олива не повинна утворювати нагар, тобто в неї має бути низька сульфатна зольність. Одне слово, для збереження чистоти вихлопу і для забезпечення при тому інших заявлених характеристик в оливі має бути певний баланс речовин. Лише продукти високої якості можуть мати такий склад.
Наша порада
Зрозуміло, що власнику автомобіля сучасної конструкції слід бути готовим до того, що і обслуговування таке авто потребує сучасного – інакше машина просто відмовиться служити. Економити на якості мастильних матеріалів не можна, але можна заощадити, обравши актуальний і добротний продукт не дуже «розкрученої» марки. Якщо говорити про Opet, в його ціні не буде накрутки за ім’я і за рекламу, але ви отримаєте якість, підтверджені автовиробником характеристики і підтримку офіційного представництва.