
Все, що слід знати про нову Mazda CX-5
Японці дуже забавні. У сенсі люди, а не автомобілі (хоча машини іноді теж – ви ж напевно бачили Daihatsu Materia?). Я кілька разів був у Японії, і знаю – люди, що дали світові самураїв, камікадзе і якудзу, милі і сентиментальні. Їх не можна зрозуміти, можна тільки прийняти.
І визнати, що Mazda, наприклад, – це не металева конструкція, напхана електронікою, а втілена в реальність «душа руху», Kodo. І салон у неї не ергономічний, а виражає філософію Jinba Ittai – єдності вершника і коня (начебто те саме, але скільки ж сексуальності, наприклад, в слові «ергономічність», і скільки – в Jinba Ittai? Отож-то). Я особисто нічого проти не маю – адже вся ця східна філософія допомагає японцям не продавати авто, а створювати – це різні речі. Вони самі у все це вірять, а отже, можуть матеріалізувати. А ось на презентації нової Mazda CX-5 прозвучало нове слово – «японськість». СХ-5 – матеріалізація «японськості». Тому якщо ви думаєте, що японські автомобілі відрізняються від американських тільки тим, що другі ламаються, а перші – ні, то це не так.
У них своя філософія, і Mazda CX-5 – це і автомобіль, і каліграфія, ікебана, і орігамі, укійо-е і багато іншого, чого нам зрозуміти не дано. Вся “японськість” в одному флаконі. Точніше, в кузові. Теж цікавий термін, і про нього можна говорити довго, все-таки філософська категорія, але ми не японці, і для нас це все одно металева конструкція, напхана електронікою. І якщо дивитися на машину саме з цієї позиції – ось так просто, по-нашому, то все стає набагато простіше. Наскільки хороша нова СХ-5? Скажу просто: хороша. Тому що і попередня була дуже і дуже, але були питання. Особисто у мене їх було два. Машина була доволі гучна, плюс наболіле – професійна деформація, у мене проблеми зі спиною, і вона, зараза, дуже чутлива до форми сидіння. У попередній Mazda CX-5 довго за кермом мені було не комфортно (не хвалюся, це реальність: для мене довго – це 600-700 кілометрів без перерви) – втомлювалася спина. Так от, все, що треба знати про нову Mazda CX-5.
- Шумоізоляцію в ній не поліпшили. Це неправильне слово. Таке відчуття, що порівняно з тим, що є зараз, в попередньому поколінні «шумки» просто не було. Просто небо і земля, тепер все чудово – тихо, комфортно, затишно. Особливо сподобалася машина з дизельним мотором – двигун і так прекрасний, сміливо можу рекомендувати, але тепер його фактично ще й не чути, миле діло.
- Форма сидінь змінилася. Тестували ми машину в Карпатах два дні, звісно, іноді доводилося змінюватися з колегами (вони кліщами віддирали пальці моїх рук від керма, ненавиджу їздити пасажиром), проте довелося посидіти за кермом доволі довго – жодних проблем.
- G-Vectoring Control – це реально працює. Як ми вже писали в Автоцентрі, але на практиці є ще один важливий ефект: машина не тільки точніше керується. На гірських дорогах і крутих віражах пасажирів заколисує набагато менше, ніж у звичайній машині – в сенсі, без GVC.
- Дрібниця, але приємно – нарешті з’явився електропривод кришки багажника, і стрибок одразу на два рівня – з програмуванням кута відчинення. Мені не треба, зростання вистачає, гаража немає (а відповідно і низької стелі в ньому), але багато хто оцінить.
От і все. І особисто для мене цього достатньо. Зрозуміло, що помінявся і екстер’єр, і інтер’єр, і взагалі все, але дуже акуратно, і з кількох сотень реальних змін недосвідчений журналіст без прес-релізу знайде від сили десяток яскравих нововведень. Про те, що змінилося ще, докладніше можна прочитати в нашому тест-драйві і в новині про специфікації Mazda CX-5 в Україні. А про те, як ми на новій СХ-5 з Дмитром Ковальовим поперлися в гори на полонину Рута, дивіться на відео:
Ну а наскільки кращою стала машина, можна оцінити на цих фото з Карпат чи на ще мільйоні фотографій в інтернеті. Ну або під’їхати в салон дилера – вже продається.