X

Tesla – полігон Mercedes-Benz?

Электрический Mercedes-Benz В-класса – единственный реальный конкурент BMW i3, хотя эти автомобили исповедуют совершенно разные идеологии.

Зручні речі завжди в моді. Хтось називає їх класикою, хтось доходить до фетишизму, але так чи інакше – вся суть у зручності, вони дають комфорт і створюють звичку. Ось, наприклад, джинси. 501-ша модель Levis мене повністю влаштовує: вид і колір деніму не впливають на якість продукту, і я позбавлений необхідності витрачати час на пошук нової пари штанів. Але в гонитві за прогресом та інноваціями деякі бренди втрачають ті якості, які раніше вважалися основоположними.

На початку 80-х років минулого століття Mercedes-Benz відчував труднощі, адже випускав «аж надто класичні» автомобілі, найменшим з яких був Е-клас у кузові W123. А тим часом споживач вже почав замислюватися про економію пального, кількість автомобілів на душу населення зростала з величезною швидкістю, і Mercedes потрібен був менший автомобіль.

У 1982 році з’явився Mercedes-Benz 190 (W201), який одразу став одним із лідерів класу і головним конкурентом BMW 3 Series (E30). До слова, легендарна Е30 з’явилася саме як контраргумент 190-му в 1983 році, змінивши популярну Е21. Так от: 190-й, незважаючи на скромні для бренду розміри, залишився «Мерседесом», звільнивши місце для улюбленого багатьма С-класу.

Починаючи з 2004 року в Mercedes-Benz тривали роботи над новим типом автомобіля. Концепт одержав назву Compact Sports Tourer Vision B (W245) і відомий нам сьогодні вже у другому поколінні як B-Klasse (W246). Начебто звичайний великий хетчбек, але в кузові W245 незабаром з’явився водневий концепт F-Cell, у 2011 році у Франкфурті було показано електричний E-CELL Plus Concept з власним індексом W242, у 2012 році – Electric Drive Concept, і вже з 2014 року в модельному ряду є серійний B-Klasse Electric Drive (W242) – на перший погляд не показовий у модельній лінійці, але дуже знаковий автомобіль для Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive (W242) – автомобіль, практично невідомий українському споживачу. У нього немає гучної історії, але є знамениті батьки: Mercedes-Benz і Tesla. А це вже незвично, чи не так?

  • Силова установка Tesla
  • Батареї Tesla
  • Потужність: 179 к.с. і 340 Нм (7,7 з до 100км/год)
  • Запас ходу – 200 км (170 км+28 км резерву)
  • Заряд на 100% за 2-3 години
  • Багата комплектація і комфорт Mercedes
  • Трипроменева зірка на капоті

Mercedes B-Class ED не продається офіційно в Україні, але вже є одно-дворічні автомобілі з малим пробігом на ринках ЄС та США, які поступово починають «просочуватися» і до нас.

Перше моє знайомство з таким електромобілем відбулося цього літа, і відтоді привезено і продано близько десятка екземплярів – це чудовий результат для авто цього типу і забезпечений він передусім тим, що навіть будучи електромобілем B-Class ED лишився справжнім «Мерседесом».

Спробую пояснити. Існує чимало прикладів “заводської переробки”традиційних автомобілів в електричні: Chevrolet Spark EV, Kia Soul EV, FIAT 500E, Ford Focus Electric, Renault Fluence Z. E. тощо. Але всі вони поступаються електромобілям, які спочатку проектувалися як транспорт без ДВЗ. Тільки B-Class ED реально здатний конкурувати з однокласником BMW i3.

Історія повторюється. Як і у 80-ті, два бренди конкурують у новому форматі міських автомобілів. Вони однокласники зі схожими характеристиками, але абсолютно різні. BMW i3 втратив практично всі складові агресивного баварського автомобіля і красується екоматеріалами, нестандартним дизайном, великою кількістю складних систем, а B-Class ED пішов шляхом 190-го.

Нехай невеликий, нехай електричний і сучасний, але – справжній Mercedes. До нього не потрібно звикати, не треба перенавчатися – практичний міський «щоденник» із салоном Artico, системою Command і традиційним для Mercedes підрульовим важелем АКПП. У вас є місце для дітей, є пристойний багажник для пакетів з супермаркету, і при цьому він ще й прекрасно їде.

B-Class ED стійкий на дорозі завдяки хорошому розподілу ваги (акумулятори розташовані в днищі), має непоганий запас потужності, а аналогічна дизельній тяга 340 Нм реалізується практично миттєво. Коштує такий автомобіль від 29 000 до 40 000 доларів (2014-2016 роки, залежно від комплектації та пробігу).

Не хотілося б зайвий раз нахвалювати “електро Б-клас”, але в принципі це не шкідливо – все одно він не буде бестселером у наших краях з таким цінником. Але як же все-таки тонко німцям вдалося відіграти цей варіант без втрати ідентичності!

А можливо, Tesla – це лише полігон випробувань для Daimler AG, і цей хетчбек тому підтвердження? Адже концерн вже пообіцяв до 2025 року вкласти в розробку десяти нових автомобілів 10 млрд євро – хто буде освоювати бюджет»?

P. S. Сподіваюся, майбутні моделі лінійки EQ теж залишаться Мерседесами.