
Коли ми починаємо обговорювати проблеми авто на єврономерах і взагалі можливість завезення в Україну машин «сильно б/у», прихильники останнього часто наводять догматичний аргумент: пробіг в Європі – це зовсім не те, що в Україні, і треба рахувати як мінімум один до трьох. Щось у цьому є, але все у світі відносно.
В Україні, якщо їздити виключно за маршрутом Київ-Львів, теж сильно підвіску не розіб’єш, а в Європі зовсім нескладно знайти місця, де машина наражатиметься на дуже серйозні випробування. Хоча, якщо чесно, цього разу я їх не шукав. Вони мене самі знайшли.
Ми вирушили на машині в Чорногорію, але дорогою треба було заїхати у справах в Польщу, і в підсумку вибір був такий: їхати через Хорватію, це кілометрів на 200 далі, і на 33 євро дорожче – в Хорватії дуже дорогі автобани, тоді як маршрут через Боснію і Герцеговину передбачав витрати лише 3 євро. Вибір очевидний, чи не так? Тільки на кордоні з Чорногорією стало зрозуміло, що в принципі, хорвати могли запросити і 50, і 60 євро – все одно основний потік піде через них.
Дороги в Боснії прекрасні, тільки принаймні 300 км вам доведеться їхати справжніми гірськими серпантинами. Коротше, якщо у вас не гарячий хетчбек, в екіпажі є люди, яких легко може вкачати, або шини на авто не першої свіжості – в Боснії вам робити нічого. У мене в комплекті було два «не можна», так що назад ми, звісно, рвонули автобанами Хорватії, але на шляху туди ще ніхто не знав, що нам світить.
Спочатку вони здалися мені трохи важкуватими. Знаєте, є шини, які важко звернути з траєкторії, а потім вони самі йдуть в поворот, так от у Goodyear Eagle Sport немає цього «самі», вони завжди трохи впираються, і це насправді не так погано – передусім у сенсі безпеки.
Дорога з Будапешта до Херцег-Нови через Сараєво (790 км) зайняла близько 11 години, так що під кінець хотілося вже швидше дістатися пункту призначення, а поспіх – це завжди небезпечно. Так, довелося кілька разів загальмувати «в підлогу», і тут шини теж вийшли з випробування красиво.
Загалом весь тріп Європою зайняв близько 5200 км, на той час ми вже встигли накатати в Україні близько 5000 км, отож свої перші 10 тис. км гума вже пройшла – і поки що має такий самий вигляд, як і нова. Протектор практично не стерся. А найголовніше і найпоказовіше випробування на нас чекало вже вдома – на ділянці Краків-Київ просто на нашій митниці небеса відкрилися, на нас обрушилася справжня злива з градом, що закінчилася тільки за 100 км до Києва. Тобто приблизно 500 км ми їхали під проливним дощем. А оскільки Краків нас довго не хотів відпускати, а перехід кордону зайняв 4 години, весь екіпаж дуже хотів якнайшвидше дістатися додому, і рух зі швидкістю 60 км/год нікого не влаштовував.
Загалом, малошумність, керованість, витривалість – це все добре. Але якщо ви справді хочете бути впевненими в своєму авто в найсильніший дощ – є таки сенс придивитися до Eagle Sport. Трохи дорогувато, на авто нашого класу комплект сьогодні обійдеться практично в 5 тис. грн, але це цілком на рівні конкурентів (Michelin, Bridgestone) і навіть трохи дешевше, ніж нові моделі Сontinental і Nokian.