
Чому бізнес із нерозмитненими авто досі не прикрили
Схема “литовські” та інші номери на авто була дуже популярна у безсумнівному “кришуванні” з боку деяких представників влади в кінці 90-х. Їздили сотні тисяч блях, на Чапаєвці тільки бляхи і продавали. Потім Кучма дав команду покійному Дагаєву – і той з Коброю за 2 тижні очистив дороги від блях. Тоді була потужна система дорожньої поліції з Коброю і у бляхерів була альтернатива: давати хабарі кожному посту ДАІ (адже система хабарів була теж потужною) або “розбирати” бляхи. І пішли на “розборки” сотні тисяч блях. І бляхи на 15 років зникли.
Потім, 2014 року, розігнали ДАІ, а альтернативу не створили. І одразу ж за відсутності “санітарів доріг” з’явилися бляхи, які їздили з порушенням МКУ і ПДР. Уявіть собі: якщо зараз розігнати карний розшук, то хіба не буде більше порушників КК і скоєних ними крадіжок? Потім поліція хоч і з’явилася, але спочатку здебільшого селфі з роззявами гламурно робила, а тим часом явище блях вже пройшло точку біфуркації. І досягло нинішнього рівня. От і все! Але 100% і зараз, як і наприкінці 90-х, явище блях було неможливим без певного владного “кришування”.
Просто зараз поки що хтось вирішив, що краще з ошуканих бляхерів знімати кеш по 900-1500 євро за постановку на “ручні” литовські фірми та ввезення блях через верблюдів у кишені бляхобізнесменів і владних кришувальників, ніж у бюджет.
Але… Тут ключова фраза: “поки що” …