X

Об’єктивний відгук про Tesla Model 3 і її порівняння з BMW 3-Series

Мнение об электромобиле Tesla Model 3

Цей матеріал опубліковано в розділі “Блог” (Редакція може не погоджуватися з думкою автора). Автор замітки – Микита Небилицький – автолюбитель, засновник компанії Esturion de Sarrion. Проживає в Іспанії. Нещодавно він протестував електромобіль Tesla Model 3 і розповів про своє враження у Facebook. Текст наводимо повністю.

Обіцяв написати про Теслу модель 3. Пишу. У перших рядках маю повідомити, що машина це не моя, її мій приятель купив своїй дружині. Це так, для довідки. 
 Машина максимальна, тобто найпотужніша на сьогодні і з найбільшим акумулятором, запропонованим для Трійок. І вона – повний фарш. У ній стоїть все, що можна на сьогодні в Теслу модель три в принципі замовити. Коштувала вона в Іспанії вісімдесят тисяч рівно. Це без екологічної дотації, з ПДВ, тобто це її максимальна ціна. Просто для довідки, БМВ 335D Гранд Туризмо, який, як на мене, прямий конкурент трійки, так як трієчку упакувати не можна, БМВ просто не має половини опцій, що присутні у Тесли, але коштує Гран Туризмо стільки ж. При цьому слід розуміти, що до всього того на Теслу можна отримати в Іспанії податкове відрахування в розмірі 4500 євро, на Теслі платні дороги безкоштовні, щоправда для того, щоб цим користуватися, слід отримати в банку транспондер, написати папір у систему платних доріг і спершу з тебе зніматимуть гроші за проїзд, а в кінці місяця тобі їх повернуть. На електромобілі безкоштовна парковка, безкоштовна міська зарядка, якої в Іспанії багато, можна їздити виділеними смугами для таксі й автобусів, немає взагалі ніякого екологічного податку, щоправда і для, БМВ євро 6 він невеликий – у Каталонії він дорівнює 24 євро на рік, але тим не менш. Крім того, якщо у вас в Іспанії є компанія, то при реєстрації машини на неї, ви можете не платити ПДВ, тобто можете в кінці року його повернути, таким чином, за вирахуванням дотації з податку і вирахуванням ПДВ, машина ось в такій максимальній комплектації і ось така, вам обійдеться в 58 700 євро. Повторюся, це найдорожчий варіант. Мінімально можливий варіант, тобто монопривідний і найслабший, який 5,6 до сотні їде, коштуватиме вам 30 655. За ці гроші БМВ Грантд Туризмо не купити ніяку. Навіть з найслабшим мотором. Стільки приблизно коштує початкова БМВ одиничка. В Європі сьогодні суперчарджери є скрізь. І доїхати можна до куди завгодно.

Але ось перший косяк Тесли модель три. Якщо у моделі Ес і у моделі Ікс зарядка на суперчарджері безкоштовна завжди, то у моделі три тільки перші півтори тисячі кілометрів, потім треба за електрику платити. І коштує вона 21 євроцент за кіловат годину. Повний заряд акумулятора – 75 кіловат години, і коштувати його зарядити буде 15 євро 75 центів.  Судячи з усього, при нормальній автобанній їзді за найскромнішим підрахунком, його вистачатиме на 350 кілометрів (це якщо від повного до порожнього) і якщо перевести на витрату солярки і її вартість, то це еквівалентно витраті трьох з половиною літрів на сотню. Що для машини такого розміру недосяжно. Хоча й різниця ймовірно приблизно вдвічі, а не в десять і не в п’ять разів. Ви скажете, що можна домогтися витрати три з половиною літра на дизелі на тій же БМВ Трійці 116D. Так, можна. Але якщо на Теслі модель три їхати в такому самому режимі, її батарейки вистачити кілометрів на шістсот, і вийдуть ті самі майже вдвічі. Так що розрахунково, це цифра реальна, навіть з урахуванням платного суперчарджера, їздити на електричці вдвічі дешевше, ніж на дизелі. І друге, ніж на бензині. Хоча це жлобство і платний суперчарджер дратує. Якщо ж заряджатися вдома, то вдень кіловат година коштує 10 євроцентів, а вночі 1,97. Тобто вдень зарядка повної батарейки коштуватиме сім з половиною євро, а вночі один євро сорок сім центів. Ну і знову ж таки, якщо це все перерахувати в солярку, то заряджаючись вдень витрата еквівалентна витраті 1,66 літрів на сотню, а якщо рахувати за нічним тарифом, то 0,32 літра солярки на сто кілометрів. Цифри абсурдні і наведені просто для ілюстрації думки. Повторюся, в місті чимало публічних безкоштовних зарядок, їх справді багато, і поставивши собі таке завдання, при міській їзді, можна від’їздити на машині все життя і не витратити на електрику грошей взагалі. Просто завжди їздити задарма, у всякому разі доки електричок стільки, скільки їх є зараз.

Продовжуючи тему економії, нагадую, що ТО Тесли не є обов’язковим, і відповідно нічого не коштує, гальмівні колодки, у зв’язку з тим що гальмує машина переважно рекуперацією, судячи з моєї практики вічні, як і гальмівні диски, тому що у мене на машині за сто тисяч кілометрів видимих слідів зносу ні на колодках, ні на дисках немає і скільки вони проживуть ще, я навіть припустити не беруся, але точно багато.
Я не знаю, чи збирають модель три в наметі, але я точно знаю, що за останні три роки культура виробництва Тесли покращилася, і це видно оком. У машини ідеальні зазори між кузовними елементами, і вони кращі, ніж у нової БМВ трійки, став набагато акуратнішим салон, вона ідеально пофарбована, словом, докопатися мені нема до чого. І модель Ес три роки тому за якістю складання не була автовазом, але теперішня модель три зібрана навіч краще і корейців, і недорогих японців, з цієї точки зору вона стала нічим не гіршою за Мерседес або Лексус. Просто добротно складений автомобіль, як він і повинен бути складений.

Тепер напевно є сенс порівняти модель Ес і модель три. Спершу про швидкість. Нагадую, що ця трійка – найпотужніша зараз у гамі. Я її поміряв реслоджиком, до сотні вона розганяється за 3,59, а чверть милі їде за 11,87. Це швидко. Але повільніше і P85D, і P100D, але очевидно, що за 80 тисяч євро, і вже тим паче за 58 тисяч, нічого навіть близького у швидкості купити не можна, це динаміка стандартного Ніссан ГТР або БМВ М5. При цьому, слід розуміти, що Тесла Модель три драматично тихіша і комфортніша ніж обидва вищезгаданих автомобілі і приблизно вдвічі дешевша як мінімум. Я вже мовчу про вартість експлуатації. Незважаючи на те, що в обох моделях Ес у мене пневма, а трійка на звичайних пружинах, вона здорово комфортніша, при цьому центр ваги у неї так само нижчий центру осі обертання колеса і вона взагалі не крениться в поворотах і дорогу тримає чудово. Не краще Ески, але сильно краще БМВ 330 Ем перфоманс, на адаптивній емочній підвісці. Тесла трійка менша за Еску. І  сильно менша. Еска плюс-мінус це Ауді а8, а трійка швидша за Ауді а4. Не за місткістю, місткість, зрозуміло, у троячки сильно більша, ніж у а4, а наприклад за шириною між дверима і центральним тунелем. Мені в ній місця не вистачає, я люблю широкі машини, але це питання звички, до 330-ой БМВ я звик, а вона вужча. Зате у троячки немає есочних проблем зі складністю їздити в старих європейських містах з вузькими вулицями. Та й паркуватися на ній простіше. У сенсі розміру необхідної для паркування дірки. Тому що сам процес паркування на Тесла автоматичний, паркуються вони самі і я ніколи, це буквально, коли їжджу на Теслах не паркуюся сам, вона це робить не гірше за людину точно. Але дірка все одно потрібна, так от дірка для троячки потрібна набагато менша, приблизно сантиметрів на сорок. Дуже незвично те, що немає перед очима щитка приладів. Не незручно, а незвично. Але мабуть звикнути можна. А ось що мені дивно, чому в Теслі досі не здогадалися поставити хед-апп дисплей. Це вкрай зручна і проста фішка, коштує вона копійки, а проблему незвичної відсутності приборки перед очима вона б зняла. Але чого немає, того немає. Так само, як немає в трійці електричного закривання багажника. Відчиняється він з кнопки, а зачиняти його треба руками. Причому трійка – седан, скло заднє у неї не піднімається і кришка багажника легка, але якщо в тій же Європі, де чисто, це зовсім не проблема, можна закрити за карбоновий хвіст, то в Росії, з її зимовим брудом, доведеться закривати за ручку всередині. Звісно, можна, але не комільфо за теперішніх часів.

Читайте також:
Незаконна зарядка Tesla Model 3 - хіба таке можливо у США?

У Трійки дуже смішний ключ. Точніше не ключ, а картка. Коли ти купуєш машину, то ставиш додаток на телефон і тоді цю картку тобі з собою взагалі носити не треба, але оскільки машина ця не моя, я додатка на неї, звісно, не ставив, а поки його не поставиш, щоб відкрити машину або її “завести”, треба картку діставати з кишені, прикладати до центральної стійки, щоб відкрити машину, і класти її на центральний тунель, щоб машина поїхала, це незручно. З додатком не треба робити нічого. Машина сама відкриється і сама поїде, побачивши вас з телефоном поруч із собою або всередині себе. В Есці не так. У Ески активний ключ у вигляді маленької машинки, яким можна натиснути на капот – відкриється капот, на багажник – відкриється багажник, ну і так далі, а поводиться він так само, як звичайний ключ у звичайній машині з кей-лесом. Але також можна поставити додаток. І теж не користуватися ключем. З точки зору безпеки, телефон безпечніший за ключ, його, втім, як і ключ, можуть сперти, але у телефоні є пароль, якого немає у ключа, без якого машина не відкриється, і у додатку є ще один свій пароль. Напевно можна це все зламати, хоча я не впевнений, але якщо просто поцупити ключ від машини з кей-лесс, то і ламати нічого не треба, просто сів і поїхав. Масу речей у Троячки порівняно з Ескою оптимізували, наприклад якщо у Ески для автопілота окремий важіль, то у троячки всі ці функції, як функції другого ряду, виконує важіль перемикання режимів руху. Що зручно, оскільки тепер підрульових важелів у машини два, а не три. Фізичних кнопок у третьої моделі немає взагалі, у Ески були дві фізичні кнопки, відкривання бардачка і аварійка, у Троячки це все теж на моніторі і кнопки зникли повністю. Монітор тут п’ятнадцятидюймовий, а в Есці він сімнадцятидюймовий, начебто більший, але в Трійці моник горизонтальний, від чого візуально він меншим не здається. А от що мене дратує, це два самотніх джойстика на кермі. Вони працюють відмінно, до цього претензії немає, але виглядають вони колгоспно, та й взагалі саме кермо якийсь не сучасне, на вигляд у всякому разі. Зате воно гостре, у третьої моделі кермо півтора оборота від упору до упору, навіть трохи менше, і машина дуже гостра, що мені дуже подобається, Еска не така гостра, там майже два.

Дизайн – річ суб’єктивна. Мені в принципі дизайн Тесли подобається, комусь він не подобається, справа смаку, але Еска ширша і довша за Трійку, від цього вона на дорозі має більш “жабоподібний” вигляд, хоча, як на мене, трійка більш ставна.

На мій смак. Ну і останнє, трійка енергоефективніша, ніж Еска, вона менше жере електрики. І батарейки троячки, незважаючи на те, що вона 75 кіловат годин, вистачить на довше ніж у 85-кіловатної Ески. Словом, резюмуючи, доки Еска не оновилася і не відрестайлінгувалася, трійка мені здається більш розумним придбанням, хоча Еска точно набагато швидша. Хочете машину, яка їде дві і чотири сотні і десять низьких чверть, альтернативи Есці на сьогодні немає, ну якщо тільки немає грошей на Широн. Він їде плюс-мінус так само.

 

Читайте також:
Вражаючі наслідки падіння Tesla Model 3 з 12-метрової висоти (фото)