
Любов до авто на порозі інновацій. Каршерінг і автопілот - благо чи зло?
“Мотор загримів ще сильніше. Повітря било мені в обличчя. Я пригнувся за вітровим щитком. І ніби провалився в гуркіт двигуна, машина і тіло злилися в одному напруженні, в одній високій вібрації, я відчув під ногами колеса, я відчував бетон шосе, швидкість… І раптом, наче від поштовху, все в мені стало на місце. Ніч завивала і свистіла, вибиваючи з мене все стороннє, мої губи щільно зімкнулися, руки стиснулися, як лещата, і я весь перетворився в рух, в шалену швидкість, я був у нестямі і водночас гранично уважний.”
Цей уривок з роману Ремарка оповідає про “саме те”, що ми так любимо в автомобілях і самих себе за кермом, про те, чого нас може позбавити найближче майбутнє. Сучасній людині достатньо буде лише дістати з кишені смартфон, увійти в додаток, замовити автомобіль зі служби каршерінгу. Екіпаж на керуванні автопілота відправить його у місце призначення. Автопілотом, Карле!
Я молодий і люблю автомобілі. Ні, не так як жінок… Намагаюся не порівнювати, але колишні автомобілі залишають у нашій пам’яті набагато більше добрих спогадів, ніж наші колишні жінки. Я зайнявся перепродажем автомобілів задовго до захоплення журналістикою, і у мене набереться добра сотня історій про те, як люди люблять свої машини. Ніколи не забуду адвоката з Хмельницького, який купив у мене чудовий екземпляр Volvo 960 1995 року взимку 2012-го за величезні 8800 баксів, адже у нього така тачка була першою іномаркою… А з яким трепетом один з клієнтів ставиться тепер до свого ювілейного Мустанга, одного з 1964-х, складених до 50-річчя моделі. Там ціла дилерська війна була в Європі за той екземпляр! Моя ж історія з Мустангом 1980 року взагалі скоро перетвориться в детективний роман)))))
Отже, первісний інстинкт визначає такі бажання, як володіти й керувати. Ми розуміємо, що “каршерінг” і “автопілот” загрожують позбавити нас задоволення від водіння. Але чи все так погано? Хіба що Європарламент створить інквізиційну комісію і почне страчувати бензоголових єретиків… Не думаю.
Так чи інакше автомобільна культура цього не дозволить, хоча вона і молодша од церкви, а в нашій країні і зовсім ще “чомучка”. В Україні взагалі так багато автомобільного “чому?”, адже наша автомобільна культура розвивається радше всупереч обставинам, ніж завдяки.
Тим часом країни Євросоюзу почали всерйоз говорити про заборону двигунів внутрішнього згоряння починаючи з 2025-2030 року, а автомобілі 80-90-х потихеньку підтягуються в статус класики і їхня ціна зростає. Погляньте на ціни на BMW E30 і E34, Mercedes W124 і W190, а також Гольфи, Корси, Ескорти… Пристойний екземпляр 30-річної давнини наздогнав за вартістю своїх 15-річних спадкоємців. Автомобілі, в яких важливий стан, стають прекрасною альтернативою банківському депозиту і найголовніше – вони ДАРУЮТЬ ЕМОЦІЇ!
Не сперечаюся, електромобілі по своєму цікаві і теж дарують емоції, але інші. Як юзер Ніссана Ліфа можу відзначити, що це хороший інструмент доставки власної дупи з пункту А в пункт Б. А Тесла дивує динамікою гарматного ядра. Повірте, 2,5 секунди до сотні – це не тільки часова характеристика розгону, а й найшвидший спосіб змусити дівчину праворуч від вас радісно верещати=) А ще міжсервісний пробіг 80 000 км і звісно, автопілот. Коротше, практичні гаджети з парою божевільних спецефектів, але бездушні.
На одній чаші терезів емоції, на іншій – практичність. Практичність так чи інакше підходить переважній більшості і найімовірінше класичні автомобілі з ДВЗ стануть екзотикою, тобто буквально навіть ваш Фокус, куплений минулого року, може стати до 50-х років цього століття раритетом серйознішим, ніж Ескорт Мк1 сьогодні!
Це не означає, що ви маєте бігти в автосалон, викуповувати всі автомобілі і консервувати на майбутнє, ні. Але якщо у вас є можливість купити автомобіль для душі, зробіть це. Отримуйте задоволення від водіння, і не важливо, чи крутий цей автомобіль сьогодні, адже завтра він точно стане крутим. І це не опір прогресу, це скоріше боротьба за право володіти і керувати, право бути особистістю. Тим паче ми маємо таку приголомшливо красиву зброю у цій боротьбі – твори Джуджаро, Гандіні, Пінінфаріна, Сейра, Скальоне… оснащені моторами, трансмісіями та емоціями від геніальних інженерів нашого часу.
В тому, що купити для душі, а що з практичних міркувань, а також, який автомобіль може замінити банківський депозит, я спробую розібратися в подальшому разом з вами.