X

7 французьких ПДР, які тебе здивують

Я вже розповідала у своєму блозі про моє закордонне життя, що у Франції українцям доводиться здавати на права повторно – а це означає, вчити і водіння, і теорію, правила Дорожнього руху. Ходити в автошколу, зрештою. Втім, відновити в голові знання ПДР ніколи не завадить, тим паче, що в різних країнах вони все-таки відрізняються.

Повірте, є такі речі, які нашому водію врахувати просто не спаде на думку. А от бідним французьким автовласникам доводиться пам’ятати не тільки “правило правої руки”, а й багато всього іншого, часом дуже цікавого. Отже, сім найцікавіших і несподіваних моментів у правилах дорожнього руху Франції. Всі ці запитання, про які йтиметься нижче, є в екзаменаційних білетах для водіїв-початківців. І спробуйте тільки переконати екзаменатора, що це не важливо!

  1. У барі алкоголь продається дозами.
    Кожен французький водій зобов’язаний знати, скільки він випив – для цього в келиху вина і склянці віскі, які продаються у місцевих барах-ресторанах, певна, однакова, регламентована законом доза чистого алкоголю. Тому випити один келих у барі безпечніше, ніж пропустити стаканчик у друзів – у друзів це непередбачувано.
  2. Дальнє світло – ознака агресії.
    Моргати дальнім світлом можна в темний час доби, якщо ви під’їжджаєте до “сліпого” повороту в горах, або до перекату дороги, за яким нічого не видно, або до складного нерегульованого перехрестя. Світити в очі водію машини, що йде попереду, із закликами посунутися вправо – це неприйнятна поведінка.
  3. Дефібрилятор не потребує медичної освіти.
    Вважається, що до приїзду рятувальників кожен має вміти розібратися з дефібрилятором. На ньому є інструкція, як діяти у випадку, якщо від вашої моторності залежатиме життя людини. Вмієш читати? Отже, вмієш користуватися.
  4. Залишати ключі в замку.
    Якщо трапилося так, що в тунелі сталася аварія, виникла пожежа або будь-яка інша нештатна ситуація, яка змусила водія залишити машину і сховатися в укритті, він зобов’язаний заглушити двигун і залишити ключі в замку запалювання – щоб рятувальні та спеціальні служби в разі необхідності могли її забрати.
  5. Еко для людини.
    У разі особливої загазованості атмосфери у великих містах місцеві органи влади можуть ініціювати не тільки обмеження руху автомобілів у центрі міста, а й зменшити на час максимально допустиму швидкість. І цих нових норм всі мають дотримуватися неухильно: слова “не знав” не є виправданням.
  6. Перевищив формально чи просто носився?
    У французьких ПДР є поняття перевищення допустимої швидкості, а є ще й поняття невиправданої швидкості. Уявімо, що вулицями міста можна пересуватися зі швидкістю 50 км/год, і на вулиці, яка веде до ринку, додаткових обмежень немає. Але вона вузька, на неї виходять магазинчики, пральня та булочна. А це означає, що водій, який вирішив проїхатися там на 50 км/год, наражає на ризик всіх навколо (хоча формально він має повне право на свої 50 км/год). І будучи пійманий на цьому, отримає серйозний штраф. За невиправдану швидкість. Навіть якщо нічого (!) не сталося. Тому що водій у Франції зобов’язаний передбачати ситуацію на кілька кроків вперед, і цього початківців вчать із завзятістю університетських професорів, що викладають опір матеріалів.
  7. Вже не діти, самі за себе відповідаєте.
    Усі пасажири автомобіля мають бути пристебнуті. Це аксіома. Але водій відповідальний лише за тих пасажирів, які не досягли повноліття. Якщо дорослий бовдур опинився ззаду без ременя безпеки, то штраф за своє ставлення до питання сплатить саме він. А щодо  молоді – за всіх “розрахується” водій.

Усім безпечної дороги, друзі! І не полінуємося нагадати, що пристебнутися завжди буде не зайвим, навіть якщо ви вже дорослі.