
WRC 2016: Підсумки ралі Португалії
У нашому традиційному прогнозі (АЦ №1’2016), що виходить напередодні старту WRC сезону 2016 року, ми зазначали, що навіть незважаючи на полузаводський статус команди Citroеn, а отже, відсутність оновлень для DS3 WRC, її перший пілот Кріс Мік здатен на перемогу. І як у воду дивилися. Більше того, Кріс розгромив трійцю VW на ралі в Португалії, де останні три роки перемагали виключно пілоти німецької стайні. Безумовно, на цей результат вплинула стартова позиція лідера чемпіонату Себястьяна Ож’є, який кожен етап змушений чистити трасу. Але і Андреас Міккельсен з Ярі-Матті Латвалою, що стартують трохи глибше, не змогли поборотися з Міком, який показав себе не тільки швидким пілотом, а й чудовим стратегом. Не форсуючи подій на короткому суперспешелі, що відкривали перегони, Кріс «вдарив» наступного дня. Вигравши п’ять із шести довгих додатковиз заїздів, він знову прискорився на парі глядацьких суперспецділянок протяжністю лише по 1,85 км. Отже, вже за підсумками другого дня Мік відірвався від найближчого суперника, яким на той момент був сам Ож’є, на 31,3 секунди.
Перша секція третього дня теж минула під диктовку британця: лише три додаткових заїзди і Кріс збільшив відрив більше ніж на хвилину! Після чого він вирішив «зберегтися»: взяв на борт додаткове запасне колесо і помітно скинув темп. Однак на наступних СД Ож’є зміг відкусити у нього лише 17,6 секунди. Таким акуратним Кріс був і у фінальний день, показавши два третіх часи на СУ16 і 17. Пару фінальних спецділянок він відверто був обережним, зате здобув другу перемогу в своїй кар’єрі.

Вражаючий факт: Себастьян Ож’є останнього разу фінішував на третій позиції подіуму на ралі Фінляндії 2011 року, виступаючи ще за заводську команду Citroеn
Щодо боротьби за срібло в ралі, то вона тривала до фінальної спецділянки. Ож’є, що утримував майже всі перегони другу позицію, спочатку відбився від атак Даніеля Сордо, якому на два додаткових заїзди вдалося все ж побувати на другій сходинці. На срібло також претендував третій представник VW Motorsport Андреас Міккельсен. І перед парою фінальних заїздів перегонів він випередив титулованого Себастьяна, але навіть два найкращі часи на фінальних СД не дали змоги Ож’є повернути друге місце.

Андреас Міккельсен знову на подіумі. Серебро в Португалії допомогло йому йзнову вийти на другу позіцію в чемпіонаті

Даніель Сордо фінішував четвертим і знову боровся за місце на подіумі. Більше того, іспанець продолвжив свою понадстабільну серію, адже це вже десяті поспіль залікові перегони для Даніеля
Мінус Hyundai
А щодо тріумфатора минулого етапу Хейдена Паддона, то в Португалії він позбувся не тільки шансів на хороший результат, а й свого автомобіля! Виліт на СД5 хоч і здавався доволі безневинним, але після аварії ралі-кар, що потрапив у суху траву, вмить загорівся. Екіпаж зумів залишити машину, доки полум’я її повністю не охопило, але врятувати новітній Hyundai з реєстраційним номером ALZ WR 15, який був найсвіжішим із чотирьох складених i20 WRC 2016, не вийшло. Більше того, пожежа ледь не знищила і автомобіль Отта Танаки, «який припаркував» свій Ford Fiesta RS WRC поруч після схожого вильоту. На щастя силами екіпажу та вболівальників його вдалося витягнути з вогню, а пожежники відбили полум’я від машини естонця. Ну а згорілий Hyundai проїхав лише одні перегони, та й то з проблемами. В Аргентині, що стала першим ралі для нового авто, Невілль, що стартував на ньому, внаслідок проблем з електрикою втратив близько шести хвилин і фінішував лише на шостій позиції.
А от бельгієць, засланий на два етапи в молодшу команду Hyundai Motorsport N, в Португалії продовжив збирати неприємності, хоч і не зі своєї вини. На СД11 автомобіль Тьєррі завмер посеред спецділянки: як виявилося, в i20 WRC закінчилося пальне. Як випливає з офіційної відповіді команди, це сталося внаслідок несправності заправного обладнання.
Уже четвертий
Чемпіонат підтримки WRC 2 теж зміг здивувати: у п’яти перегонах сезону вже четвертий переможець. З першого додаткового заїзду протоколи очолив швед Понтус Тідеманд. Він створив собі комфортний відрив і впевнено відбивав атаки суперників. Лідера чемпіонату Елфіна Еванса, навпаки, переслідували неприємності: прокол колеса і неполадки в підвісці. Але усунувши ці проблеми, Елфін проїхав лише два додаткових заїзди, залишивши трасу на СД12. До того часу відрив Тідеманда від найближчого конкурента – Ніколаса Фукса становив уже півтори хвилини. Щоправда, він повністю зник на СД14 після проколу колеса на Skoda Тідеманда. Це посунуло шведа на друге місце. Але за п’ять останніх спецділянок Понтус відновив півторахвилинний відрив і впевнено виграв перегони.

Перемога Понтуса Тидеманда поставила під сумнів нещодавнє безумовне лідерство в WRC 2 Елфіна Еванса, адже в запасі у валлійця лише 3 перегони, тоді як у Понтуса, що відстає на 19 балів, 5 етапів

У Португалії український екіпаж Валерія Горбаня/Володимира Корсі реально претендував на один заліковий бал. Однак ралі для них закінчилося після поломки підвіски за 34 бойових кілометри до фінішу
Статистика Етап 5
Vodafone Rally de Portugal 2016 19–22 травня 2016 р.
Дистанція 1683,90 км; із них 368,00 км спецдільниць
Покриття – гравій
Середня швидкість переможця перегонів Кріса Міка – 92,4 км/год
Стартували 78 екіпажів
Фінішували 58 екіпажів
Фото: Michelin