Українська команда Eurolamp WRT стартує на Rally Finland

Eurolamp WRT в силу не зависящих от нее факторов пока не может четко сверстать свои планы на сезон-2017, но что известно совершенно точно – на этой неделе украинская команда стартует на Ралли Финляндии.

https://www.youtube.com/watch?v=80dMt67AwpY

Rally Finland. Замість передмови

У Eurolamp WRT найближчим часом заплановано ще три старти в чемпіонаті світу – Фінляндії, Іспанії та Уельсі. А що далі?

Уже зараз, у другій половині літа, чимало команд починають будувати плани на наступний сезон – оцінюють можливість тієї чи іншої програми стартів, визначаються з технікою… Чи є в української команди якісь орієнтири на сезон 2017 року?

Валерій Горбань: Зараз складно дати відповідь на це запитання – передусім, через абсолютно невизначену ситуацію в чемпіонаті світу. Як відомо, з наступного року набуває чинності новий технічний регламент для автомобілів категорії WRC – машини версії 2017 року будуть на голову вищі за нинішні WRC, але при цьому виступатимуть на них тільки заводські команди. І немає розуміння, що буде з машинами нинішнього покоління – хто на них виступатиме в чемпіонаті світу, на яких умовах. Поки що в FIA не можуть дати вичерпної відповіді на ці запитання.

Я дуже сподіваюся, що ралійний комітет FIA вже найближчим часом (наприклад, одразу після фінського етапу) зможе запропонувати чітку концепцію і структуру чемпіонату світу на наступний рік. Потрібен окремий залік для екіпажів і команд, які виступатимуть на WRC версії 2011-2016 років, і битимуться в більш-менш рівних умовах. Неважливо, як його назвуть – Кубок, Трофей чи ще якось. Головне, щоб машини WRC попереднього покоління були затребувані.

На мою думку, нинішні WRC потрібні в будь-якому разі. Якщо порівняти машини WRC нового покоління з технікою R5, то розрив між ними буде колосальним – максимальне застосування електроніки, перевага в потужності майже на сотню сил… У цьому разі WRC в поточній версії потрібні як проміжна ланка між R5 і WRC 2017 року, щоб «згладити» цей розрив. І ось коли в FIA ухвалять якесь остаточне рішення, яким має бути чемпіонат світу наступного року – тоді ми нарешті отримаємо можливість будувати якісь плани на 2017 рік.

Rally Finland. Трохи фінської історії

 

Eurolamp WRT

За свою спортивну історію українська команда, яка нині має ім’я Eurolamp WRT, виступала у Фінляндії вже чотири рази. При цьому тричі екіпажу Валерія Горбаня вдавалося подолати дистанцію однієї з найбільш складних і швидких гонок світу в числі топ-10 в своєму класі.

Фінський дебют української команди відбувся в 2011 році. Тоді колектив ще мав ім’я Ascania Racing і виступав в заліку Production WRC на автомобілях Mitsubishi Lancer Evo IX. З трьох дуетів команди, що вийшли на старт, до фінішу дісталися два, і обидва – в топ-10. А найкращим був екіпаж Валерія Горбаня, який посів сьоме місце в своєму класі.

Після річної перерви, у 2013 році, вже на новому автомобілі – MINI JCW RRC, і з новим штурманом – Володимиром Корсею, Валерій Горбань зміг повторити свій попередній результат і фінішувати сьомим у заліку WRC2. Однак через проблеми з блоком керування двигуном екіпаж із запізненням залишив один із сервісів. В результаті накладений суддями майже 2-хвилинний штраф обернувся втратою одразу двох позицій в підсумковому протоколі перегонів.

У 2014 році Валерій Горбань і Володимир Корся знову фінішували на фінському етапі Чемпіонату світу в першій десятці в своєму класі – на сьомому рядку заліку WRC2. При цьому перегони вийшли дуже важкими – екіпажу довелося двічі скористатися системою «Раллі2», щоб повернутися в стрій і продовжити боротьбу.

Перші неприємності сталися вже в четвер, в перший же день змагання. Спочатку деформований колісний диск вивів з ладу гальмівну систему, на чому було втрачено чимало часу. А потім після одного зі стрибків від удару об камінь був пошкоджений радіатор, і екіпажу довелося достроково закінчити день. За другий день перегонів Горбань і Корся, навіть незважаючи на низку труднощів, зокрема втрату повного приводу, змогли трохи відігратися. Але в суботу на екіпаж чекала нова порція випробувань – пробиті колеса, відмова гальм, перебої в блоці керування двигуном, і необхідність удруге вдатися до системи «Раллі2»… найгірше, що в моменти, коли поломки не втручалися в хід перегонів, екіпажу вдавалося демонструвати дуже гідний темп: на семи швидкісних ділянках було показано п’ятий час серед однокласників, а ще на двох – четвертий.

Минулого року, на жаль, Валерій Горбань і Володимир Корся не змогли дістатися до фінішу Ралі Фінляндії. Перегони для них закінчилися аварією.

Rally Finland. Зміст-2016

Висока швидкість – це одна з візитних карток фінського етапу Чемпіонату світу з ралі. Статистика така, що з десяти найшвидших етапів в історії світової першості дев’ять припадає на Ралі Фінляндії.

Ще одна візитна картка – величезна кількість трамплінів на дистанції перегонів. І найбільш «стрибучим» можна вважати легендарну швидкісну ділянку «Оунінпохья». Для повноти картини слід додати, що на трасі можна зустріти як широкі ділянки, так і безліч вузьких місць. Крім того, досвід минулих років свідчить, що свою лепту в хід перегонів легко може внести погода.

Всі ці фактори потребують від екіпажів граничної концентрації. У Фінляндії, можливо, як ніде більше, у спортсменів практично не буває часу на те, щоб встигнути виправити допущену навіть невелику помилку.

За чотири бойові дні перегонів екіпажі подолають 24 швидкісні ділянки протяжністю 334 кілометри і 1034 кілометри дорожніх секцій. При цьому пік напруженості в перегонах напевно припаде на суботу. Це буде і найдовший день – протяжність суботніх спецділянок становитиме 151 км (у п’ятницю 147 км), і найскладнішим, завдяки двом проїздам по 33-кілометровій СД «Оунінпохья». І що ще важливо – організатори оновили  майже половину (43%) траси.

«Той факт, що організатори серйозно оновили маршрут перегонів, особливо не вплинув на складність. Фінляндія ніколи не була простою, такою вона залишиться і цього року. До речі, цього разу ми проїдемо «Оунінпохья» в зворотному напрямку, але і це не привід говорити про додаткові труднощі – ми просто знаємо, що на нас чекає, бо два роки тому вже їхали цю СД у такій конфігурації», – розповів Володимир Корся, штурман екіпажу Eurolamp WRT, після закінчення прописки.

«При цьому практично неможливо виділити спецділянки, на яких доведеться особливо нелегко – складно буде від самого старту і до самого фінішу. На кожній СД необхідно мати найвищу концентрацію, не допускати помилок і залишатися на дорозі…»