
Українська команда Eurolamp WRT стартує на Rally Finland
Rally Finland. Замість передмови
У Eurolamp WRT найближчим часом заплановано ще три старти в чемпіонаті світу – Фінляндії, Іспанії та Уельсі. А що далі?
Уже зараз, у другій половині літа, чимало команд починають будувати плани на наступний сезон – оцінюють можливість тієї чи іншої програми стартів, визначаються з технікою… Чи є в української команди якісь орієнтири на сезон 2017 року?
Валерій Горбань: Зараз складно дати відповідь на це запитання – передусім, через абсолютно невизначену ситуацію в чемпіонаті світу. Як відомо, з наступного року набуває чинності новий технічний регламент для автомобілів категорії WRC – машини версії 2017 року будуть на голову вищі за нинішні WRC, але при цьому виступатимуть на них тільки заводські команди. І немає розуміння, що буде з машинами нинішнього покоління – хто на них виступатиме в чемпіонаті світу, на яких умовах. Поки що в FIA не можуть дати вичерпної відповіді на ці запитання.
Я дуже сподіваюся, що ралійний комітет FIA вже найближчим часом (наприклад, одразу після фінського етапу) зможе запропонувати чітку концепцію і структуру чемпіонату світу на наступний рік. Потрібен окремий залік для екіпажів і команд, які виступатимуть на WRC версії 2011-2016 років, і битимуться в більш-менш рівних умовах. Неважливо, як його назвуть – Кубок, Трофей чи ще якось. Головне, щоб машини WRC попереднього покоління були затребувані.
На мою думку, нинішні WRC потрібні в будь-якому разі. Якщо порівняти машини WRC нового покоління з технікою R5, то розрив між ними буде колосальним – максимальне застосування електроніки, перевага в потужності майже на сотню сил… У цьому разі WRC в поточній версії потрібні як проміжна ланка між R5 і WRC 2017 року, щоб «згладити» цей розрив. І ось коли в FIA ухвалять якесь остаточне рішення, яким має бути чемпіонат світу наступного року – тоді ми нарешті отримаємо можливість будувати якісь плани на 2017 рік.
Rally Finland. Трохи фінської історії
За свою спортивну історію українська команда, яка нині має ім’я Eurolamp WRT, виступала у Фінляндії вже чотири рази. При цьому тричі екіпажу Валерія Горбаня вдавалося подолати дистанцію однієї з найбільш складних і швидких гонок світу в числі топ-10 в своєму класі.
Фінський дебют української команди відбувся в 2011 році. Тоді колектив ще мав ім’я Ascania Racing і виступав в заліку Production WRC на автомобілях Mitsubishi Lancer Evo IX. З трьох дуетів команди, що вийшли на старт, до фінішу дісталися два, і обидва – в топ-10. А найкращим був екіпаж Валерія Горбаня, який посів сьоме місце в своєму класі.
Після річної перерви, у 2013 році, вже на новому автомобілі – MINI JCW RRC, і з новим штурманом – Володимиром Корсею, Валерій Горбань зміг повторити свій попередній результат і фінішувати сьомим у заліку WRC2. Однак через проблеми з блоком керування двигуном екіпаж із запізненням залишив один із сервісів. В результаті накладений суддями майже 2-хвилинний штраф обернувся втратою одразу двох позицій в підсумковому протоколі перегонів.
У 2014 році Валерій Горбань і Володимир Корся знову фінішували на фінському етапі Чемпіонату світу в першій десятці в своєму класі – на сьомому рядку заліку WRC2. При цьому перегони вийшли дуже важкими – екіпажу довелося двічі скористатися системою «Раллі2», щоб повернутися в стрій і продовжити боротьбу.
Перші неприємності сталися вже в четвер, в перший же день змагання. Спочатку деформований колісний диск вивів з ладу гальмівну систему, на чому було втрачено чимало часу. А потім після одного зі стрибків від удару об камінь був пошкоджений радіатор, і екіпажу довелося достроково закінчити день. За другий день перегонів Горбань і Корся, навіть незважаючи на низку труднощів, зокрема втрату повного приводу, змогли трохи відігратися. Але в суботу на екіпаж чекала нова порція випробувань – пробиті колеса, відмова гальм, перебої в блоці керування двигуном, і необхідність удруге вдатися до системи «Раллі2»… найгірше, що в моменти, коли поломки не втручалися в хід перегонів, екіпажу вдавалося демонструвати дуже гідний темп: на семи швидкісних ділянках було показано п’ятий час серед однокласників, а ще на двох – четвертий.
Минулого року, на жаль, Валерій Горбань і Володимир Корся не змогли дістатися до фінішу Ралі Фінляндії. Перегони для них закінчилися аварією.
Rally Finland. Зміст-2016
Висока швидкість – це одна з візитних карток фінського етапу Чемпіонату світу з ралі. Статистика така, що з десяти найшвидших етапів в історії світової першості дев’ять припадає на Ралі Фінляндії.
Ще одна візитна картка – величезна кількість трамплінів на дистанції перегонів. І найбільш «стрибучим» можна вважати легендарну швидкісну ділянку «Оунінпохья». Для повноти картини слід додати, що на трасі можна зустріти як широкі ділянки, так і безліч вузьких місць. Крім того, досвід минулих років свідчить, що свою лепту в хід перегонів легко може внести погода.
Всі ці фактори потребують від екіпажів граничної концентрації. У Фінляндії, можливо, як ніде більше, у спортсменів практично не буває часу на те, щоб встигнути виправити допущену навіть невелику помилку.
За чотири бойові дні перегонів екіпажі подолають 24 швидкісні ділянки протяжністю 334 кілометри і 1034 кілометри дорожніх секцій. При цьому пік напруженості в перегонах напевно припаде на суботу. Це буде і найдовший день – протяжність суботніх спецділянок становитиме 151 км (у п’ятницю 147 км), і найскладнішим, завдяки двом проїздам по 33-кілометровій СД «Оунінпохья». І що ще важливо – організатори оновили майже половину (43%) траси.
«Той факт, що організатори серйозно оновили маршрут перегонів, особливо не вплинув на складність. Фінляндія ніколи не була простою, такою вона залишиться і цього року. До речі, цього разу ми проїдемо «Оунінпохья» в зворотному напрямку, але і це не привід говорити про додаткові труднощі – ми просто знаємо, що на нас чекає, бо два роки тому вже їхали цю СД у такій конфігурації», – розповів Володимир Корся, штурман екіпажу Eurolamp WRT, після закінчення прописки.
«При цьому практично неможливо виділити спецділянки, на яких доведеться особливо нелегко – складно буде від самого старту і до самого фінішу. На кожній СД необхідно мати найвищу концентрацію, не допускати помилок і залишатися на дорозі…»