
«Ралі Чайка»: Закриття сезону обіцяє бути напруженим
Під завісу змагального сезону, 12-13 листопада, на Автодромі «Чайка» традиційно відбудуться осінні ралійні перегони «Ралі Чайка». Однією з її особливостей є те, що будь-який охочий у бойовому режимі зможе проїхати майже по всьому кільцю «Чайки», чого вже багато років позбавлені кільцевики-професіонали.
У суботу учасникам належить тричі промчати 5-кілометровим «допом» традиційно для «Чайки» проти годинникової стрілки. При цьому траса передбачатиме вже улюблену глядачами «бочку», дрифт учасників навколо якої мало кого залишає байдужим.
Ще однією родзинкою, і теж у суботу, стане «нічна» СД, що відбудеться на картинговій трасі.
Це нововведення було випробувано навесні і знайшло тільки позитивні відгуки як у самих учасників, так і у вболівальників. Розташувавшись на трибунах картодрому, глядачі можуть спостерігати практично цілком проходження короткого, але доволі складного «допа», де швидкісна їзда «на фарах» стає незабутнім видовищем.
У неділю ж відбудеться потрійне зворотне проходження траси, за годинниковою стрілкою. І хоча тієї видовищної «бочки» тут вже не буде, цікавих місць для глядачів залишиться предостатньо.
Це і плавний «трикутник» навпроти картингової траси, і ретардери, розташовані в районі парку-сервісу якраз навпроти головної трибуни, ґрунтова «шикана» і змійка на стартовій прямій, проходження якої можна спостерігати з мосту.
Загалом за два дні учасникам належить пройти 40 км, з яких майже 37 будуть «бойовими».
«Ралі Чайка» стане 5-м етапом Трофея ФАУ з ралі на серійних автомобілях. Однак крім серійної техніки, подібні перегони в рамках заліку «спорт» SP2WD і SP4WD допускаються і спортивні автомобілі, обладнані каркасом безпеки. І в монопривідній SP2WD вже заявилося більше десятка учасників.
Серед них чимало і кільцевиків, починаючи від юніорів Олександра Карнакова і Руслана Холявка (другого буде асистувати його батько Віктор, відомий своїми стартами і в кільці, і в ралі), аж Чемпіона України 2016 року в класі «У-1600» Валерія Шевельова.
Зазвичай уболівальників цікавить, і не без підстави, потужний повний привід. І тут їх можна порадувати – клас 4WD вже налічує 25 заявок!
Особливою інтригою стане старт доволі відомого раліста Ярослава Кадученка, виклик якому спробують кинути аматори, зокрема один із постійних лідерів подібних ралійних перегонів Сергій Пономаренко.
Інші класи також обіцяють бути з лишком заповнені, і в них можна сміливо очікувати гострої боротьби за перемогу та призи.
Так свої заявки подали Вадим Гришин (Porsche Cayman S) та Юрій Левченко (Nissan 350Z), які зазвичай поперемінно очолюють протоколи найпотужнішого моноприводного класу 2WD.
Ще більш непередбачуваним може стати протистояння в серійному класі 2000, де мають намір стартувати його постійні фаворити Василь Мироненко (Mitsubishi Lancer), Ігор Нечипорук (Ford Fiesta), а також представники «Хонда-мафія» Леван Хоперія з Романом Хондокою.
Говорячи про «Ралі Чайка», можна нагадати, що в цілях підвищення безпеки на подібних перегонах протяжні ділянки «допів» або місця перед особливо небезпечними поворотами розбиваються ретардерами з покришок, які приглушують швидкість, що, власне, нерідко робиться і у «великих» ралі.
Ці штучні перешкоди кидають додатковий виклик пілотам.
Навіть за невеликий дотик до частини ретардер, або маркера, що позначає межі траси, в ралі на серійних автомобілях нараховуються штрафні секунди – 5 секунд за перший, 10 за другий і 20 за кожен наступний дотик.
Як і у будь-якому ралі, багато чого залежить і від штурманів, і далеко не тільки на, власне, СД.
Так передчасний в’їзд у зону старту може призвести до хвилинних штрафів, що трапляється навіть у професійних перегонах, не кажучи вже про аматорські.
Так що переможе в «Ралі Чайка» не тільки найшвидший, а й найбільш грамотний екіпаж.
Доки учасники будуть знайомитися з трасою, уболівальники можуть трохи поспати. Старт перегонів у суботу призначено на 10.45 ранку, а в неділю на 10 ранку. Суботня «нічна» СД стартує о 6 вечора.