Машини часу – титановий Запорожець для ралі
Легендарний український автомобіль Запорожець за часів СРСР неодноразово брав участь у ралі у складі заводської команди. Навіть більше, в 1983 році на чемпіонаті з ралі можна було побачити дуже цікавий ЗАЗ-968М, суттєво перероблений триразовим (в подальшому – чотириразовим) чемпіоном СРСР з автоспорту Олександром Лосем. Фотографії унікальної машини, в якій активно використовувалися деталі з титану, розмістили Українські автомобілі на своїй сторінці в Фейсбук.
Більш детально про унікальну машину розповів сам її творець Олександр Лось в інтерв’ю для порталу gorod.dp.ua. Все почалося з того, що Олександр вирішив спробувати виступати в чемпіонаті на Жигулях, але на першому етапі в Прибалтиці, лідируючи, він потрапив в аварію.
І гонщик вирішив пересісти на Запорожець. Машину він допрацював власними руками. Це стосується спеціальних шин, ресорної підвіски і багато чого іншого. Після всіх доопрацювань вагу машини, порівняно з серійним ЗАЗ-968М, вдалося скоротити з 800 до 540 кг І це при тому, що в салоні було встановлено спеціальний трубчастий каркас безпеки.
Такий виграш у вазі став можливим завдяки демонтажу зайвих сидінь, обшивки салону, молдингів тощо. Однак родзинкою ралійного боліда стало застосування титатонових деталей замість залізних, які автогонщик дістав на титаново-магнієвому комбінаті у Запоріжжі. Подробиці конструкції Олександр Лось тримає в секреті, проте дещо все ж розповів. З надміцного матеріалу було виконано деякі елементи в двигуні, виготовлено гальмівні колодки і барабани, ручка перемикання передач і навіть спинка водійського крісла.
Титановий “Запорожець” відкатав цілий сезон у чемпіонаті з ралі, а взимку брав участь в іподромних перегонах. Машина загалом показала хороші результати, хоча, звісно, змагатися з потужнішими суперниками ВАЗ і Москвич їй було нелегко.