X

Перший подіум для української команди!

Минулої суботи 11 листопада, перша повністю українська команда, від переденього бампера до кінчиків спойлеру, виступила на першому етапі чемпіонату світу з симрейсингу The SimGrid x VCO Grand Finals. Національний екіпаж представили пілоти: Костянтин Романенко, Домінік Хорошавін та Павло Половчук. Як стало відомо з інтерв’ю команди перед першим етапом змагання, на хлопців очікувала абсолютна невідомість. Хтось був задоволений тим, що просто потрапив на змагання такого рівня, комусь було достатньо потрапити в топ 20, а хтось мітив в топ 10. Окрім цього, навіть автодром на якому відбудеться змагання залишався загадкою, а це в свою чергу впливало на вибір автомобіля. До участі в змаганнях було допущено понад п’ятдесят екіпажів – 33 автомобілі класу GT3 та 25 машин класу GT4. Якщо і цього замало, то не варто забувати, що все це змагання на витривалість й перший етап змагання тривав цілих 180 хвилин. Отже потрібно не лише налаштуватися на швидке кермування, а ще й розробити стратегію, що з урахуванням змінних погодних умов могло зіграти ключову роль у змаганні.

Перш ніж стартувати в перегонах потрібно визначити, хто за ким буде рушати. Для цього було проведено кваліфікацію. Сам формат кваліфікації, викликав певне нерозуміння в учасників, але особливих подій не відбулось. Як і на інших подібних змаганнях, спочатку пілоти показують свій найкращий час, потім сервер перезапускається й починається гонка. Постає логічне запитання – що ж тут незвичного? Справа в тому, що організатори вирішили провести всі етапи кваліфікації на одному сервері. Тобто за 25 хвилин відведених на кваліфікацію в кожного класу автомобілів було всього 4 кола щоб встановити свій найкращий час. Одне коло на виїзд на трек, два залікових кола та одне коло щоб повернутись в бокси. Після цього по десять найшвидших гонщиків в кожному класі отримують шанс покращити свій результат.

Для кваліфікації було обрано Костянтина Романенка, і це було першим стратегічно вдалим рішенням, але далеко не останнім. Не дивлячись на отриманий офф-трек на першому колі, результат другого залікового кола помістив Digital Force на дев’яту сходинку, що гарантувало участь у поул-шоті. Всього 325 тисячних відділяло команду від першого місця. Такий незначний інтервал – ще одне нагадування про рівень досвідченості пілотів. Зрештою стартувати команді довелося з шостого місця.

Було вирішено залишити в кріслі пілота Костянтина, не відомо чи це обумовлено результатами кваліфікації, чи стратегією команди. Хлопці не зізнаються. Через змінні погодні умови та один пітстоп з заміною гуми йому довелось провести за кермом сімдесят дві хвилини. Заміна пілота відбулась на тридцять п’ятому колі. Наступним на трасу вийшов Павло Половчук.

Як і на його напарника, на Павла очікувала година боротьби за найвищі позиції. Частково йому в цьому допомогла обрана стратегія, але найбільшою небезпекою для команди в цьому разі став він сам. Всього за першу третину свого часу на треку він отримує небезпечну кількість попереджень за зрізки, що в свою чергу збільшує шанси команди на отримання штрафу. Все ж, перейшовши в режим «локомотиву», їзди як по рейках, цього вдається уникнути. Не лише завдяки гарній стратегії, але й високому професіоналізму гонщика без проблем вдається дотягнутись до опонента на другому місці. В такі моменти розкривається вся краса задуму організаторів. Як і очікувалось – автомобілі нижчого класу виступають такими собі джокерами. Вони здатні як допомогти пілотам, як це щойно було з другим місцем, так і стати на заваді. Саме авто пілотів нижчого класу й за другу позицію довелось поборотись. Sascha Wasner до останнього не хотів віддавати друге місце. Майстерність та авантюристський дух Павла дозволили втримати позицію. Що стосується решти часу за штурвалом, то все пройшло гладко.

Домініку Хорошавіну залишилось не так багато часу. В своєму інтерв’ю він сказав, що через відносно невеликий час за кермом цього автомобіля, навіть добре, що останнім хто опинився за штурвалом був Домінік. Йому залишилося проїхати найменший відрізок часу. Також водій відзначив, що не стільки дощ став такою великою проблемою, скільки пілот одного з автомобілів, який хоч і не претендував на перемогу, але створював певні труднощі своєю поведінкою на трасі. Хай там які труднощі ставали на шляху пілотів з команди Digital Force, їм все ж вдалося втримати другу позицію, що є безперечно неймовірним результатом.

Про наступний етап пілоти говорять з обережністю. Вони, як і вболівальники володіють крихтою інформації про те що буде далі. Проте, що стосується наступних етапів, то тут думки пілотів сходяться – не варто давати успіху себе сп’яніти. Гонщики переконані, що в незалежності від того, якою буде локація наступних змагань, опоненти докладуть максимум зусиль в підготовці. Це стосується не лише налаштувань автомобіля, але також зміну стратегій. Важливим нюансом наступного етапу буде його тривалість. Це буде найдовший етап змагання – шестигодинна гонка на витривалість. Не знаючи нічого про наступний етап можна сказати, що це буде випробуванням не лише стійкості, а також аналітичних та стратегічних навичок команди.

Де найкраще дивитись? Можна дивитись безпосередньо на YouTube каналах організаторів: SimGrid та VCO. Однак є варіант значно цікавіший – спостерігати за подією не просто з коментарями пілотів, а ще й безпосередньо обговорюючи з одним з них події на треку. Для цього слід зайти на YouTube канал до Домініка Хорошавіна й слідкувати за подіями звідти.

Залишається лише нагадати, що поспілкуватись з пілотами за межами трансляції можливо в спільноті на Discord сервері КМАМК SimRacing. Окрім цього там можна знайти напарників для участі в перегонах незалежно від рівня навичок та серії. Також у вас буде можливість допомогти команді в голосуванні за наступний етап.

 

Олександр Шимків

Інформаційні партнери команди:

  • Автоцентр: https://www.autocentre.ua
  • PlayUa: https://playua.net/
  • Gameinside: https://gameinside.ua/