
Кубок України з кільцевих перегонів: Сонце, злива і непередбачувані гонки
На відміну від етапів Чемпіонатів України в рамках Кубка України «ТСОУ, на День Автомобіліста» планувалися окремі заїзди класів «У-1600» і GT Open. Це означало б три 40-хвилинні гонки за день, розбиті обов’язковим хвилинним піт-стопом з можливістю заміни пілота.
Однак учасники молодшого класу вирішили сконцентруватися на своєму заліку, тоді як і без того нечисленні ряди класу GT Open порідшали ще до старту.
Позначився довгий гоночний сезон і поломки техніки у Валерія Жовтонога, що завершив рік у Чемпіонаті України другим, а також у Владислава Денисова, з яким в парі мав їхати Олексій Варавін. Поломки так і не дали змоги їм стартувати.
Таким чином, заїзди двох класів були об’єднані, проте ця обставина навіть подарувала тим уболівальникам, які не побоялися похмурої погоди, подвійне видовище з боротьбою на кількох рівнях. І саме тут своє слово сказала погода.
Незадовго до старту цього заїзду пройшов невеликий дощ, однак його змінило сонце, і одразу постало питання з вибором резини.
Команда Школи Автодрому «Чайка» перевзула машини Дмитра Жайворонка і Сергія Юнашева в дощову резину, тоді як чемпіон України Андрій Євтушенко вирішив стартувати на сліку, що стало фатальною помилкою.
Уже зі старту Євтушенко виявився останнім у пелотоні, вирішивши в підсумку чекати планового піт-стопа, які проводилися з 15-ї по 25-ту хвилини перегонів.
Спереду ж розгорнулася дуель двох напарників-суперників.
Різницю в техніці нівелювала волога траса і Юнашев не відпускав суперника. Якоїсь миті Жайворонок помиляється з вибором передачі на розгоні і Сергій виходить у лідери.
А незабаром починається дощ, який до середини заїзду перетворюється в справжню зливу.
Юнашев першим звернув на піт-стоп, на виїзді з якого виявив поломку в КПП, в якій залишилася лише п’ята передача. Таким чином, після свого піт-стопа Жайворонок повертається лідером…щоб через коло заїхати тепер уже на незапланований піт-стоп.
На його Ford Fiesta геть запітніло лобове скло і пілот просто не бачив куди їхати!
Це знову виводить у лідери Юнашева, а ще через коло, з урахуванням геть поганої погоди, що заливала трасу, як зі шланга, на 27-й хвилині гонку зупинили.
Таким чином, подіум Кубка України у класі GT Open очолив Юнашев, Жайворонок піднявся на нього другим, тоді як через брак інших учасників Євтушенко став третім.
Ще цікавіше події розгорталися позаду в заліку «У-1600».
Поул упевнено завоював чемпіон України Валерій Шевельов, однак із перших метрів дистанції справжнім головним болем для нього став Владислав Апостолюк.
Син триразового чемпіона України Володимира Апостолюка явно успадкував швидкість свого батька, під пресингом якого лідер мало не випробував на міцність бетонний відбійник.
Усвідомлюючи, що Владислава за кермом змінить більш повільний Георгій Ільїн (джентльмен-драйвер, а до того ж він давно не виступав) Шевельов просто пропускає суперника вперед.
На сухій трасі Апостолюк почав відриватися, однак з початком дощу Валерій став наближатися до нього.
Найгірше довелося якраз Ільїну, що виїхав у самий розпал зливи!
Водночас, відстоявши свою хвилину, вже звиклий до мокрої траси, Шевельов легко наздогнав і випередив суперника. І зробив він це вчасно, оскільки через одне коло перегони було зупинено!
Очоливши подіум, Валерій приніс другий Кубок України команді Школи Автодрому «Чайка», тоді як Ільїн з Апостолюком посіли другу сходинку, де третім став Вадим Конончук, що всю гонку провів у гордій самотності.
Об’єднаний заїзд класів «ВАЗ 2108» і «Лада-1600», за час якого, то починав моросити дощ, то визирало яскраве сонце, також виявився сповненим боротьбою.
У ньому не стартували Ілля Замула з Вікторією Зосим, що закінчили рік на першому і другому місцях. А за їхньої відсутності тут позначився новий лідер – Олександр Карнаков.
Уже в суботу на тренуваннях і кваліфікації 15-річний пілот значно перевершував у швидкості інших, проте старт, який цього разу давався з місця, він програв.
Після світлофора пряму пліч-о-пліч проходили чотири «вісімки», тоді як у другому повороті взагалі стався справжній завал!
У перегонах повів Руслан Холявко з Карнаковим, що висів буквально на його задньому бампері.
Перші кола були ознаменовані прекрасною дуеллю двох 15-літніх пілотів, яка мало не закінчилася аварією!
Олександр зміг випередити лідера, однак обороняючись від контратаки Холявка в дусі Макса Ферстаппена, Карнаков зачинив хвіртку перед суперником. Руслан зміг уникнути серйозного зіткнення, лише трохи торкнувшись машини Олександра, тоді як самого Холявка розвернуло і він пропустив вперед іншого дебютанта – Дмитра Пархоменка.
Шкода, але Пархоменка підводить мотор і боротьба на цьому закінчилася, хоча обидва пілота до самого фінішу не зменшували темпу, розрив між ними виявився занадто великий.
Водночас Андрій Гайдамаченко зміг випередити учасників заліку «Лада-1600», а також дебютанта Ігоря Романова, і вийшов на третє місце.
Обох на кермі змінили відповідно Дмитро Гайдамаченко і ще один дебютант – Андрій Бондар. І хоча саме за Бондарем залишився другий найкращий час у перегонах, де він за цим показником поступився менше ніж 0,3 секунди Карнакову, який в результаті очолив подіум «ВАЗ 2108», зміни диспозицій так і не відбулося.
Другим на Кубку України став Руслан Холявко, тоді як брати Гайдамаченки піднялися на третю сходинку.
На жаль, класичний залік «Лада-1600», так само, як і клас формул, зібрав на Кубку України лише по парі учасників, і в обох випадках у фаворитів відмовила техніка!
Так на «п’ятірці» Дмитра Іванька «згорів» задній редуктор, проте він встиг пройти достатню кількість кіл, щоб бути класифікованим.
При цьому Сергій Ткаченко, що виступав на «копійці», не поступався у швидкості лідеру цього заліку, навіть перевершивши в гонці час поула Дмитра!
Серед формул, де гонка тривала лише 10 хвилин, вже зі старту почало пробуксовувати зчеплення на «Естонії-25» Олександра Лучинського.
Через силу він все-таки подолав всю дистанцію, тоді як Сергій Подтергер, який виступає на ще старшій «Естонії», залишився без конкуренції…
Справді, погода серйозно «підмочила» свято, особливо запрошеним ветеранам українського автоспорту, картингову гонку для яких було скасовано, а друга злива зім’яла урочисту церемонію нагородження.
Однак це не позначилося на настрої учасників, що подарували вболівальникам і ветеранам на День Автомобіліста красиву і часом безкомпромісну боротьбу на трасі.
Фото Ігор Цибко і Олександр Василюк