27 февраля 1911 года родился Эдуард Лорент – известный отечественный автогонщик, установивший на машинах серии «Харьков-Л» целый ряд мировых рекордов
Свою спортивну кар’єру Едуард Лорент розпочав ще у тридцяті роки, виступаючи на мотоциклетних змаганнях. У 1939 році він встановив всесоюзний рекорд швидкості на кілометровій дистанції в класі мотоциклів із двигуном до 500 см куб.
Після закінчення Другої світової було створено Харківський автомотоклуб «Трудові резерви», який поєднував ентузіастів автоспорту – таких як В. Нікітін, І. Помогайбо, Г. Попов. Усі вони згодом встановили чимало визначних рекордів. Серед них був Едуард Лорент, день народження якого ми сьогодні відзначаємо.
Свій перший рекордно-гоночний автомобіль «Харків-Л» Едуард Лорент побудував у 1950 році та постійно вдосконалював його конструкцію. Влітку 1953 року на Всесоюзних автомобільних перегонах, куди з’їхалися найсильніші спортсмени країни, він на доопрацьованому «Харків-Л1» встановив чотири рекорди, які перевищили офіційні світові досягнення для автомобілів Формули-К із робочим об’ємом до 250 см куб. При цьому два з них – 160,8 км/год на дистанції 50 км та 148 км/год на дистанції 100 км – довгі роки залишалися найвищими здобутками в країні
Влітку 1961 року Лорент почав обкатувати своє чергове авто «Харків-Л2». На цій машині встановлювалися різні двоциліндрові двигуни робочим об’ємом 239, 345, 484 та 569 см куб. Вони розвивали потужність відповідно 50, 60, 80 та 100 к. с. Коробка передач була 4-ступеневою, підвіска всіх коліс – незалежна. Машина була завдовжки 3750 мм, завширшки 1080 мм та заввишки всього 680 мм. Важила вона, залежно від варіанта, лише від 360 до 380 кг.
Перші заїзди стали успішними, але для більш високих швидкостей була потрібна спеціальна траса. І ось влітку 1963 року таку облаштували на дні висохлого солоного озера Баскунчак. Тут Лорент встановив шість всесоюзних рекордів, три з яких – у класі 350, 500 та 750 см куб. – тривалий час залишалися неперевершеними. А рекорд на дистанції 1 км у класі 750 см куб. зі старту з ходу – 286,168 км/год став світовим досягненням на довгі роки.
Надалі з’явився новий рекордний автомобіль Е. Лорента – перший у країні дрегстер для гонок на короткі дистанції – «Харків-Л3». Тут застосовувалися двигуни, аналогічні встановленим на «Харків-Л2», але форсовані.
Цікаво, що з ними у парі працювала коробка передач від серійного автомобіля ЗАЗ-965. 1967 року Едуард та його син Валерій встановили чотири рекорди, один з яких перевершив світове досягнення у цьому класі.
Згодом Едуард Лорент багато років перебував на тренерській роботі у Харкові, виховуючи молоде покоління автоспортсменів.