
Чемпіонат України з кільцевих перегонів: Непередбачуваний Фінал
Перегони заключного 6-го етапу Чемпіонату України з кільцевих гонок відбулися на сухій трасі, шкода тільки, що страхітливі прогнози і холодна погода відлякали вболівальників, яких виявилося зовсім мало. Але ті, хто приїхав цього дня на Автодром «Чайка», стали свідками справжні спортивної драми.
Просто неймовірною виявилася розв’язка в класі «У-1600». Не перемігши у жодній з десяти гонок сезону, завдяки стабільності, а саме: чотири подіуми на одне сходження через відмову техніки, тут лідирував Руслан Сєров. Незважаючи на те, що до нього наблизилися одразу троє суперників, для завоювання чемпіонського титулу Руслану було достатньо на Фіналі знову стати другим.
Серед тріо найближчих суперників найбільш грізним можна було вважати Валерія Шевельова. Засновник Школи Автодрому «Чайка» та її команди пропустив перший етап, на одному в нього відмовив двигун, а ще одні перегони для нього закінчилися аварією. Однак на двох інших етапах Валерій просто домінував.
З урахуванням того, що на Фіналі зароблені очки було помножено на підвищувальний коефіцієнт 1,5 – на кону стояли 40,5 очка. І хоча Шевельов займав тільки четвертий рядок, від лідера його відокремлювали 17 балів, і він був явно налаштований на перемогу.
Валерій бере поул, а разом з ним півтора бонусних очка, після чого впевнено виграє у першому заїзді, заразом забираючи ще півтора бонусних очка за найкращий час у перегонах.
Сєров, що стартував другим, спробував було чинити пресинг на суперника, але все ж вирішив задовольнитися другим місцем, при якому різниця між ними скоротилася до 11 очок.
Знову стартуючи другим, у другій гонці саме Руслан захоплює лідерство, після чого глядачі стали свідками чудової дуелі, яка тривала кілька кіл!
Сєров майстерно оборонявся, змушуючи свого візаві намагатися обігнати його по зовнішній, що за інших рівних практично неможливо.
Все ж, після кількох кіл пресингу оборона лідера впала, і Шевельов пройшов його лише на гальмуванні просто перед глядацькими трибунами… Однак Сєрову вистачало балів, що нараховуються за друге місце, на якому він «не поспішаючи» йшов до заповітного титулу.
Однак, розв’язка Чемпіонату України з кільцевих в заліку «У-1600» виявилася зовсім не прозаїчною і гідною кіносценарію!
В останньому повороті передостаннього кола перегонів (і всього Чемпіонату) на «Калині» лідера ламається нижній важіль підвіски переднього колеса і він сходить!
Причому відбувається це знову, просто перед глядачами, що розташувалися на трибунах Автодрому «Чайка»!
Сєрова класифікували 7-м, проте очок за це місце йому не вистачило!
Показавши ще одне найкраще коло і знову перемігши, Шевельов заробляє можливий максимум в 40,5 очка, тим самим випереджаючи Сєрова на 2,5 очка і стаючи Чемпіоном України лише на другий рік свого виступу не тільки в кільцевих перегонах, а й у автоспорті загалом!
При цьому варто зауважити, що саме за Валерієм залишилося найбільше перемог за минулий сезон – у 6 з 12 проведених гонок.
Не так драматично, але дуже гостро розгортався бій і за «бронзу» заліку «У-1600».
На нього претендували одразу кілька пілотів, а обидві гонки позаду пари лідерів були ознаменовані напруженими дуелями з подвійними обгонами і невеликими сутичками, а до самого фінішу першої гонки цілий квартет суперників віддаляли лише пара секунд!
У результаті першим з усіх цих кільцевих баталій вийшов Максим Волинець, що піднявся на третю сходинку подіуму Фіналу, однак він пропустив першу половину сезону і не боровся за призи за підсумками року.
А от Сергій Бабак, який бився обидва заїзди і, зокрема, випередив Волинця у першому з них, при двох четвертих результатах (один раз він фінішував третім, однак за обгін під жовтими прапорами, як і Волинець, дістав 30-секундый штраф), став бронзовим призером за підсумками року.
Примітно, що Бабак також виступає лише другий рік, при цьому Сєров, якому Сергій в підсумку поступився лише 12 очками, є його тренером, напарником і суперником одночасно.
У старшому класі GT Open після п’яти етапів впевнено лідирував нинішній 2-разовий Чемпіон України Андрій Євтушенко, однак у разі його сходження шанси на титул зберігав Валерій Жовтоног. І хоча тут відмови техніки теж втрутилися у перебіг подій, все було не так драматично, хоча і напружено.
Андрій забрав поул, а початок перегонів був ознаменований його боротьбою з Жовтоногом, поки на Ford Fiesta Євтушенка не повернулися проблеми з електронікою.
Через них він поступився не тільки лідерською позицію, а й другим місцем Дмитру Жайворонку, який незабаром зміг випередити і Жовтонога, впевнено перемігши в гонці.
А Євтушенко зміг наприкінці обігнати Жовтонога, тим самим завоювавши вже третій для себе титул Чемпіона України, тепер у заліку GT Open.
Просто перед стартом другої гонки на машині Жовтонога «згорає» стартер, і він достроково припиняє боротьбу, залишившись однак срібним призером за підсумками року. І хоча доля титулу і віце-чемпіонства була вирішена, друга гонка в цьому класі не стала прісною.
Вона була прикрашена неймовірно красивою дуеллю між Жайворонком і Владиславом Гордовим, що виступає на потужній 4,4-літровій BMW Е30 і який зі старту захопив лідерство.
На жаль, але, як і в першій гонці, «баварець» підвів свого пілота, і той сходить. Однак завдяки проходженню достатньої кількості кіл, Владислав набрав достатньо очок, щоб стати третім за підсумками року, випередивши Сергія Юнашева, який цього разу не стартував.
Стартувавши лише пару разів у цьому заліку, «Юнгу» в підсумку випередив і його напарник по команді Школи Автодрому «Чайка» Дмитро Жайворонок. Він довів другі перегони до переможного фінішу, очоливши подіум GT Open, тоді як другим знову фінішував Євтушенко, посівши другу сходинку подіумуа.
Після сходженнями завсідників цього заліку внаслідок відмов техніки, зокрема Святослава Денисова на Citroen Saxo, подіум GT Open і замкнув Дмитро Іванько, що виступає на непоказній «п’ятірці».
На жаль, в його рідному класі «Лада-1600» в рамках нової національної серії Grand Classic Cup інших «класик» не знайшлося, зате тут вирішувалася доля призових місць в заліку «ВАЗ 2108».
Ілля Замула, що достроково переміг у ньому, не стартував у Фіналі GCC, давши можливість опонентам розбиратися суто між собою. Проте боротьби тут не вийшло. Вікторія Зосим не лише завоювала третій поул поспіль, а й упевнено перемогла в гонці, випередивши найближчого з суперників майже на 20 секунд, заразом встановивши найшвидший час, що перевершував наступний кращий показник майже на півтори секунди!
Отже, вперше перемігши, дебютантка кільця стала другою за підсумками року, принісши цього дня третій тріумф для команди Школи Автодрому «Чайка»!
Другим у гонці фінішував Андрій Гайдамаченко, за плечима якого теж не так багато стартів – лише один сезон виступів. За підсумками року він став бронзовим призером GCC, випередивши ще одного дебютанта – 15-річного Руслана Холявка.
У переможених цього року ще буде останній шанс «відігратися», а у переможців закріпити свій успіх в рамках традиційного Кубка України, що вінчає кільцевийсезон. 29-30 жовтня, його прийме Автодром «Чайка».
Фото Олександр Василюк і Ігор Цибко