Вопреки оптимистичным прогнозам, 1-й этап Чемпионата Украины по кольцевым гонкам, оказался не столь многочисленным. Однако того количества борьбы и обгонов, которое увидели зрители в этот день на Автодроме «Чайка», хватило бы на несколько этапов.
У результаті на старт 1-го етапу Чемпіонату України з кільцевих перегонів вийшло 11 учасників в класі «У1600», і ще четверо виступали за кермом більш потужних Ford Fiesta в рамках заліку «Турінг-лайт». Саме тут відбувся один з головних сюрпризів.
До 3-разового чемпіона України Ігоря Скуза, що повернувся після трирічної перерви у виступах, приєдналися не лише його старший брат Олег і Валерій Жовтоног, а й ще один 3-разовий чемпіон України з кільцевих перегонів Володимир Апостолюк.
З урахуванням 15 машин на старті, як це вже практикувалося в рамках Чемпіонату України з кільцевих перегонів, заїзди двох класів були об’єднані, що означало дві рівноцінні гонки за день. Щоб внести додаткову інтригу, старт другої давався за реверсивним принципом, що ще більше позначилося на видовищності, особливо на перших колах. Однак і перша гонка теж виявилася зовсім не нудною.
Ігор Скуз впевнено завоював поул (і разом з ним бонусне очко), випередивши найближчого суперника, яким був його брат Олег, більше ніж на 2,5 секунди. На жаль, але перед самим стартом на його «Фієсті» відмовляє КПП і механікам нічого не залишається, як відкотити завмерлий автомобіль на узбіччя…
Старт виграв Апостолюк, проте він помилився з вибором гуми. Очікуючи на дощ, Володимир виїхав на дощовій гумі, тоді як, незважаючи на загрозливі хмари, опадів так і не було. Незабаром Апостолюка випередив і Олег Скуз, і Валерій Жовтоног, що встигли «попутно» поборотися між собою.
Здавалося, що Олег іде до вірної перемоги, проте наприкінці перегонів лідери «Турінг-лайту» наздогнали «кругових» з «У1600». У цій ситуації Жовтоног не тільки зміг краще зорієнтуватися і наблизитися до Скуза, а й просто перед глядацькими трибунами обігнати лідера буквально в останньому повороті!
На жаль, але через пару кіл після старту другої гонки на машині Валерія «летить» маточина заднього колеса і він сходить.
З урахуванням реверсу лідерство в ній знову захоплює Апостолюк, тоді як Ігорю Скузу, на Ford Fiesta якого була змінена КПП, довелося прориватися з останнього місця.
За перше коло Ігор випередив всіх «учнів молодших класів», а до кінця другого і Жовтонога з Олегом, після чого кинувся навздогін за Апостолюком.
Не раз видовищно блокуючи колеса на гальмуванні, Скуз зміг наздогнати, а потім і випередити Володимира.
Однак Апостолюк не здався, повиснувши «на хвості» у суперника. До кінця перегонів гума фаворита просто не витримала агресивного стилю пілотування свого пілота і почала буквально руйнуватися, що не могло не позначитися.
Після досить напруженого протистояння Апостолюку вдається обігнати Скуза і піти у відрив.
З 20 очками саме Володимир очолив подіум 1-го етапу Чемпіонату України з кільцевих перегонів у класі «Турінг-лайт», випередивши лише на один бал Олега Скуза.
Показавши найшвидше коло в другій гонці, з бонусним балом за це Ігор зібрав ті ж 12 очок, що і Жовтоног. І, завдяки більш високому місцю у вирішальній другій гонці, саме Ігор посів третю сходинку подіуму, залишивши Жовтонога без призів.
А позаду лідерів «Турінг-лайту» кипіли свої пристрасті, причому одразу на кількох рівнях і в обох заїздах.
Передбачувано поул у «У1600», причому з перевагою майже в секунду над найближчим суперником, завоював єдиний в пелотоні ветеран – Руслан Сєров.
Тут йому протистояло ціле нове покоління пілотів, зокрема одразу троє новачків, підготовлених в Школі Автодрому «Чайка».
Здавалося, у ветерана не буде проблем з молоддю. І спочатку Руслан впевнено повів. Позаду нього розгорталася потрійна дуель за друге місце, де Вадим Конончук з Іллею Замулою змістили на четверте місце Антона Поляничка, що спочатку йшов другим.
Однак незабаром це тріо наздоганяє Сєрова. І тут глядачі стали свідками красивої битви, де Конончук атакував лідера, тоді як його самого намагався випередити Замула, якого в свою чергу пресингував Поляничко!
У підсумку переміг Конончук, вигравши в першому заїзді, тоді як Сєрову до кінця перегонів довелося оборонятися від одразу кількох пілотів, що знову зібралися позаду нього!
До Замули приєдналися Вадим Євтушенко, який обігнав Поляничка, а також дебютант Дмитро Жук, що показав у кваліфікації 5-й час, випередивши половину суперників у класі…
Однак, Сєров зміг встояти на другому місці, тоді як за коло до фінішу у своїй атаці на Замулу Євтушенко помиляється, опинившись у стіні і опустившись у підсумку з 4-го на 7-ме місце, тоді як Жук став четвертим, а Поляничко – 5-м.
Реверсивний старт топ-6-ки другої гонки не зміг стримати Сєрова, що вийшов з п’ятого місця на перше. Проте йому знову довелося випробувати на собі пресинг і знову з боку одразу декількох пілотів!
Цього разу найактивнішим серед них виявився новачок – Дмитро Жук.
Пілот Школи Автодрому «Чайка» стартував третім, слідом за Поляничком, з яким він зійшовся в гарній спортивній дуелі. Дебютант зміг обігнати суперника, якого тут же пройшов ще й Конончук. Незабаром до цього квартету приєднався ще один вихованець Школи Автодрому «Чайка» Владислав Сінані, перетворивши протистояння за перемогу в квінтет!
Найбільш пікантно ситуація складалася саме для Жука.
Сєров спочатку успішно відбивав всі атаки дебютанта, а самого Дмитра неодноразово намагався пройти куди більш досвідчений Конончук, тоді як їх обох пару раз мало не обігнав Поляничко!
У підсумку Жук все-таки зміг випередити фаворита, після чого пішов у відрив, перемігши одразу на другому старті у своєму житті!
Сєров після цього не став ризикувати, буквально пропустивши трьох суперників вперед. Насамкінець він все-таки випередив Сінані в боротьбі за четверте місце, але і тут не обійшлося без фінальної події.
Конончук, що йде другим, помиляється буквально в останньому повороті гонки і його розвертає! Ухиляючись від його «Калини» Сінані влітає в стіну! Але якщо Вадим втрачає два місця, пропустивши вперед Поляничка з Сєровим, то Владислав встигає вивести свою «вісімку» з аварійної ситуації, залишившись на п’ятому місці. І саме ця помилка Конончука під пресингом Поляничка стала фатальною для нього.
Показавши найкращий час у другій гонці, Жук, як і Конончук, зібрав суму в 20 очок. З урахуванням його перемоги у вирішальному другому заїзді, саме вихованець Школи Автодрому «Чайка» очолив подіум 1-го етапу Чемпіонату України з кільцевих перегоінв у класі «У1600», де третім з 19 очками став Сєров.
Першим поза подіумом виявився Поляничко, тоді як ще один дебютант зі Школи Автодрому «Чайка» Владислав Сінані став 5-м, випередивши Іллю Замулу, чия «Калина» внаслідок проблем зі свічками відмовлялася їхати у другому заїзді, і Вадима Євтушенка, який фінішував 6-м…
Не можна не відзначити і формулістів. Їх була лише пара – Олександр Лучинський і Євген Красько – тож їх заїзди мали радше показовий характер. Однак глядачі змогли поностальгувати за справжніми гоночними болідами, насолодившись звуком їхніх «заряджених» моторів…
Варто зазначити, що, незважаючи на невеликі сутички і вильоти з траси, у реалії завдяки появі на Автодромі «Чайка» зон безпеки жодного серйозного інциденту за день не сталося, та й суддям не довелося працювати – боротьба хоч і була доволі гострою, але не виходила за рамки правил…
Наступний етап Чемпіонату України з кільцевих перегонів відбудеться на початку червня і знову пройде на Автодромі «Чайка», разом з ТСО України, який є організатором українського кільця. І можливо, після появи нових гравців подій на трасі буде ще більше, хоча з огляду на їх перипетії, пара перегонів 1-го етапу могла дати фору більшості етапів останніх років…
Фото Ігор Цибко