Кільцеві тренування до «Дня Автомобіліста»
Святкування «Дня Автомобіліста» на автодромі «Чайка» – багаторічна традиція. Після перерви на три роки її було відроджено. Нехай і не у вигляді офіційних перегонів, а лише тренування. Проте вони видалися видовищними, подарував глядачам такі неоціненні позитивні емоції в цей непростий для України час.
Потрібно пояснити, що ще з «часів СРСР» до «Дня Автомобіліста» на автодромі «Чайка» практично незмінно проводили кільцеві перегони. Вони мали різні статуси – від етапу Чемпіонату України чи Кубка України, до «Кубка Чайки» або «Кубка ТСО України». Цього разу організатори вирішили обмежитися виключно Навчально-тренувальним збором – офіційним тренуванням, яке включало два заїзди по 10 кіл, що імітували собою перегони.
Варто пояснити, що різниця НТЗ та офіційного змагання полягає в тому, що його учасники не діляться на традиційні класи залежно від рівня підготовки та потужності їхньої техніки. Також не ведеться залік, не визначаються переможці та призери – жодного подіуму, призів та шампанського. Однак, ми можемо підбити власні підсумки, відзначивши тих, хто фінішував попереду.
Загалом у цьому НТЗ взяло участь 22 спортсмени. При цьому добра половина з них були новачками для кільцевої дисципліни, а деякі взагалі абсолютними дебютантами в автоспорті! І, що цікаво, з невдачами та відмовами техніки у багатьох старожил «кільця», включаючи 4-разового Чемпіона України Вадима Конончука, деякі новачки опинилися на висоті.
Головним шоу-стоппером, принаймні з погляду техніки, у цей день став якраз найдосвідченіший з учасників цього НТЗ, Леонід Протасов.
Ветеран виїхав на сучасний 3-літровий BMW, потужності якого конкурентів цього дня не знайшлося. Зате позаду Леоніда розгорнулася просто неймовірна як за красою, так і напруженістю спортивна дуель.
Спочатку «найкращим серед інших» був досвідчений Серій Юнашев, проте на середині дистанції двигун його «вісімки» видовищно вибухає.
На залишеному в другому повороті мастилі згодом відбувається більше дюжини розворотів, але, на щастя, жоден з них не призвів до реальних аварій. Зі сходом «Юнги» вся увага глядачів виявилася прикута до протистояння між Русланом Холявко, який успадкував це неофіційне лідерство, та Олексієм Бершовим.
Пікантність ситуації полягала в тому, що Руслан їхав «вісімкою», тим самим очолюючи наймолодший із неофіційних класів. Тоді як більш потужніша Skoda Fabia Бершова відносилась до «старшокласників». До того ж вона була взута у спортивний «слік», тоді як пілоти на «ВАЗах» звично їхали стандартною «гумою». Якби це були повноцінні змагання, ця боротьба не мала б жодного спортивно-юридичного значення.
У тренуванні ж, напевно, «питання принципу» взяло гору… І ця справжня спортивна дуель тривала рівно половину дистанції!
Кілька разів Бершову вдавалося випередити Руслана, проте він відразу повертав собі це принципове лідерство.
На останньому колі Холявко послизнувся на тому самому мастилі, чим його суперник одразу користується. Однак всього через два повороти та за аналогічні пару до фінішу всього заїзду на чешці Бершова спускає переднє колесо, що не витримало заданого пілотом темпу.
Саме Холявко на досить скромній «вісімці» стає «найкращим серед інших», фінішувавши другим позаду BMW Протасова. При цьому відрив двох дуелянтів від інших виявився настільки великим, що Олексій все ж закінчує заїзд третім загалом, та залишаючись першим серед своїх прямих «однокласників».
Другим серед них став Павло Таран, який їхав на кільцевий Ford Fiesta. Не можна не відзначити, що для Бершова це був перший реальний виїзд на «кільці», тоді як той же Павло не виступав у ньому понад 10 років!
Протасов не брав участі у другому заїзді, тоді як Skoda Бершова остаточно підводить його в момент старту. Тож цього разу в Холявко зовсім не виявилося конкурентів – він фінішує першим в «абсолюті»!
При цьому, як і в першому заїзді, серед «вазівської» техніки другим та третім стають Олександр Кузьменко та Ілля Громов. Тільки цього разу вони вторять Руслану, стаючи такими й у загальному «заліку». Який, нагадаємо, офіційно не вівся. Примітно, що на відміну від двох інших «призерів», для Іллі це тренування стало абсолютним дебютом не лише на «кільці», а й в автоспорті загалом!
Ну а запам’ятається усім другий заїзд НТЗ скоріше видовищною аварією Павла Тарана, який «пав жертвою» атаки Сергія Муляра. Причому і тут йшлося про пілотів, які їхали на техніці з різних класів.
Найцікавіше, що після цього важкого удару в бетонний відбійник, Павло залишався другим і проїхав ще кілька кіл, перш ніж остаточно зійти.
Тим самим, нехай і позаду кількох «молодшекласників», найкращим у більш потужнішому класі стає Дмитро Семенюк, який фінішував у першому заїзді третім. При цьому пілот VW Golf випередив свого напарника за рівненською командою Дениса Горковчука.
Обидва пілоти раніше мали невеликий досвід треку та гірських перегонів, проте на «кільце» рівняни виїхали вперше.
Справді, цей НТЗ з його напруженими стартами, часом непримиренною боротьбою і тим більше непередбаченою перешкодою у вигляді розлитого на трасі мастила, став чудовим тренуванням для всіх, тим більше новачків.
Разом з тим, він подарував не лише неоціненний досвід учасникам, а й чимало емоцій, як їм самим, так й глядачам…
В’ячеслав Щербина
Фото автора