Лас-Вегас повертається до Формули-1 більше ніж через 40 років. Але цього разу пілоти розганятимуть свої боліди просто на вулицях міста, ще й вночі, що робить даний етап значно непередбачуванішим. Ба більше, це Гран-прі стане ювілейним для Королівських перегонів – 1100-м етапом Чемпіонату світу Формули-1.
Лас-Вегас ідеально підходить для святкування такої події. Це місто, яке відоме своїми казино та готелями, розвагами й розкішшю. Звісно, у місті, «яке ніколи не спить», логічно було провести саме нічну гонку, а поєднання швидких болідів з яскравими вогнями Лас-Вегаса подарує неймовірні емоції не лише вболівальникам, а й самим пілотам.
Траса
Востаннє Лас-Вегас приймав етап Формули-1 в далекому 1982 році. Тоді для перегонів використовували стоянку всесвітньо відомого готелю Caesars Palace. Цього ж разу траса пролягатиме вулицями міста. Загальна довжина кола становить 6.201 км та складається з сімнадцяти поворотів, деякі з яких будуть настільки повільними, що пілотам доведеться знижувати швидкість до 90 км/год.
Для розміщення паддоків та боксів Формула-1 викупила ділянку за 240 млн доларів, на якій побудувала ці споруди, а також частину гоночної траси, котра переходить на вулиці міста. Найбільше вражає те, що майже 2 кілометри траси проходять через знаменитий бульвар Лас-Вегас (Лас-Вегас-Стріп), де розташовані найдорожчі готелі та казино, що додає етапу особливого шику та розкоші. Також будуть побудовані додаткові трибуни для глядачів на багатьох ділянках траси.
Ситуація в чемпіонаті
Переможці в особистому заліку пілотів та Кубку конструкторів вже давно відомі, проте абсолютно нова траса в Лас-Вегасі зможе принести цікаві результати та несподіванки. Якщо Макса Ферстаппена вже ніхто не дожене, то боротьба за друге місце в загальному заліку між Серхіо Пересом та Льюїсом Гамільтоном ще триває. Проте не надто вдала для британця гонка в Сан-Паулу зменшила шанси наздогнати Чеко, який отримає чималу підтримку в Лас-Вегасі, зважаючи на його популярність у США та невелику відстань між Америкою та Мексикою.
А ось боротьба за четверте місце в самому розпалі. Гонка у Лас-Вегасі покаже, хто краще адаптується: мегадосвідчений Фернандо Алонсо або ж молодий ти нахабний Ландо Норріс, який лише на 3 очки відстає від іспанця та вже не може дочекатись свого першого тріумфу у Формулі-1. Також конкуренцію їм складе Карлос Сайнс. До речі, Алонсо – єдиний, хто зумів перемогти в цьому сезоні, окрім Ферстаппена.
Але найбільш стратегічне значення для команд має не особистий залік, а Кубок конструкторів, адже чим вища позиція, тим більші призові, а значить, ширші можливості створити кращий болід на наступний сезон. Перше місце знову-таки недосяжне, оскільки «Ред Булл» більше ніж удвічі випереджає «Мерседес».
А ось німці вже не так впевнено себе почувають: лише на 20 очок позаду них знаходяться «Феррарі», які під кінець сезону набрали непоганий хід, тож за два етапи, що залишилися, можуть наздогнати «Мерседес». Схожа ситуація між «Маклареном» та «Астон Мартін», яких розділяють лише 19 очок, тому тут теж ще нічого не вирішено. Зате шосте місце точно посяде «Альпін». Французи в цьому сезоні є міцним середняком: до лідерів ще не дотягуються, але і в аутсайдери їх записати не можна.
Внизу турнірної таблиці андердоги: «Вільямс», що сподіваються залишитись сьомими, та «Альфа Таурі», які наступають їм на пʼяти. Італійці дуже непогано провели останні три етапи, тому мають надії піднятися вище. В самому кінці розташувалися «Альфа Ромео» та «Хаас», для яких цей сезон, скоріш за все, став черговим невдалим. Проте відриви тут надзвичайно малі, а отже, вдалий виступ все ж зможе змінити підсумкові позиції.
Прогнози букмекерів
Етап розпочнеться стандартно: двома п’ятничними та однією суботньою практиками, під час яких інженерам потрібно буде добряче попотіти, щоб підібрати найкращі налаштування для болідів. Цікавим фактом є те, що «Хаас» вирішили привезти на Гран-прі два різні боліди: один з гонщиків їхатиме на боліді з усіма останніми оновленнями команди, а інший – без них. Саме з такими дилемами стикаються команди на новій трасі.
Першим серйозним випробуванням для команд та пілотів стане кваліфікація, котра і визначить стартову решітку недільної гонки. Букмекерські контори прогнозовано віддають перевагу Максу Ферстаппену, як беззаперечному фавориту та претенденту на поул-позицію. На друге місце вони ставлять Шарля Леклера, який наприкінці сезону непогано проявляє себе у кваліфікаціях.
Друга лінія теж доволі вигідна, враховуючи коротку пряму старт-фініш та доволі цікаву серію першого-четвертого поворотів. Букмекери прогнозують третє й четверте місце Карлосу Сайнсу та Ландо Норрісу, за якими розташували Льюїса Гамільтона і його суперника у боротьбі за друге місце чемпіонату – Чеко Переса.
Впевнену перемогу в гонці букмекери віддають Ферстаппену, а ось на другому місці за їх думкою буде Норріс, третім – Леклер. За ними букмекерські контори Favbet і Vbet розташували Сайнса, Гамільтона, Переса, Джорджа Рассела, Оскара Піастрі, Фернандо Алонсо та Естебана Окона, який закриє залікову зону.
Але свої корективи у результати може внести погода, адже прогнозується висока хмарність, а температура повітря становитиме всього +9°C. Відповідно і траса буде не настільки прогрітою, тому можливі проблеми зі зчепленням, про що свідчить коефіцієнт букмекерів 1.2 на те, що під час гонки на трасі зʼявиться автомобіль безпеки.
Чи зможе Гран-прі Лас-Вегаса стати «другим Монако» та надовго затриматися в календарі Формули-1 – про це дізнаємось вже згодом. Але нас точно очікує дуже цікавий та захоплюючий етап, який запам’ятається усім фанатам Королівських перегонів.