Renault Sport F1 Team готується до Гран Прі Сінгапуру
Гран Прі Сінгапуру з’явилось в календарі в 2008 році. Старт відразу вирішили робити ввечері – вперше в Формулі-1 гонка проходила при штучному освітленні, що дозволило європейцям дивитися її у звичний для себе час. Але куди важливіше те, що нічна гонка, в поєднанні з фантастичним урбаністичним пейзажем, наділила Гран Прі Сінгапуру особливою атмосферою.
У багатьох сенсах Сінгапур – повна протилежність попередньому етапу в Монці. Якщо все ж порівнювати гонку на Марина Бей з якоїсь іншої, на думку в першу чергу прийде Монако. І не тільки тому, що Сінгапур – теж місто-держава на березі моря, де команди оточує блиск і розкіш. У місті-державі пілотів чекає аналогічна вузька міська траса з величезним числом поворотів і мінімумом можливостей для обгону.
Але, на відміну від Монако, траса Марина Бей має нормальну для Формули-1 довжину – п’ять кілометрів. А так як швидкості тут невеликі (середня швидкість всього на 13 км / год вище, ніж в Монако), то гонка виходить найтривалішою в сезоні – пілоти ніяк не укладаються в двогодинний ліміт. І незважаючи на те, що старт відбувається о восьмій вечора, коли сонце сідає і спека спадає, через високі температури і вологості гонка в Сінгапурі незмінно стає однією з найскладніших для машин і гонщиків. Втім, потужність мотора тут не має вирішального значення, як в Монці, що дозволяє команді Renault Sport Formula One Team сподіватися на гарний результат.
Гран Прі Сінгапуру складається з 61 кола по 5.063 км, в сумі це 308.726 км, 23 повороти. Аеродинаміка налаштовується на максимальний рівень притискної сили. Максимальна швидкість – 320 км/год з системою DRS і 305 км/год без неї. З повністю натиснутою педаллю газу гонщики проїжджають 45,5% дистанції кола.
На гальмуванні гонщики проводять 21% кола, або 22 секунди, а в сьомому повороті поздовжня перевантаження досягає 4,7 g. 15 зон гальмування – більше, ніж на будь-який інший трасі чемпіонату. Знос гальм – дуже високий. Час, необхідний для проведення піт-стопа – 29 секунд.
Витрата палива в Сінгапурі дуже висока – 1,9 кг на круг, на межі дозволеного ліміту, тому гонщикам доведеться контролювати темп, з огляду на дані про витрату. Важливий хороший старт, оскільки обганяти на дистанції вкрай складно. Старт з поула і успішне проходження першого повороту – ключові складові перемоги.
Сіріль Абітбуль, керуючий директор Renault Sport Racing:
«Трасса в Сінгапурі, як ми вважаємо, підходить нашій машині. Неможливо передбачити, що мають намір зробити наші суперники, але ми знаємо, що в наступний уїк-енд ми отримаємо кілька технічних новинок, які повинні позитивно позначитися на ефективності. Крім того, Ніко Хюлькенбергу і Карлосу Сайнсу дуже подобається ця гонка, і зазвичай вони показують в Сінгапурі непогані результати, тому ми впевнені, що вони впораються з завданням.
Робота зі створення машини для наступного року не менш важлива, ніж завдання утримати 4-у позицію в чемпіонаті. Ми розробляємо R.S.19 паралельно з виступами в гонках, тому треба дуже точно розподіляти ресурси, щоб не допустити відставання в жодній з областей. Саме цього ми будемо приділяти підвищену увагу в кінці сезону, але у нас є все необхідне, щоб з усім впоратися – і правильна організація, і ресурс».
Цікаві факти
Гран-прі Сінгапуру завжди супроводжує спекотна погода – близько 30 градусів при високій вологості. Восени починається сезон дощів, але тільки десята за рахунком гонка в минулому році пройшла на мокрій трасі. Зазвичай же дощі йшли в інші години уїк-енду, але не під час гонки. Дощ обіцяють і цього разу.
Зробити світлими п’ять кілометрів міських вулиць, включаючи окремі ділянки, закритих деревами, з унікальною архітектурою і особливостями – завдання не з легких, проте, на всій дистанції забезпечено стабільний світловий потік в 3000 люкс – приблизно в чотири рази більше, ніж на футбольному стадіоні. На трасі встановлено 240 опор, пов’язаних 108 кілометрами електричних кабелів, і 1500 прожекторів, кожен потужністю по 2000 Вт, загальна потужність освітлення – більше трьох мільйонів Ватт.
Перед першим поворотом траси на відрізку в 98 метрів пілоти скинуть швидкість на 160 км/год. Зусилля на педалі гальма складе 141 кг, перевантаження досягнуть 4,8 g, на гальмуванні вивільниться енергія еквівалентна 1 932 кВт.