Renault Sport F1 Team готується до Гран Прі Росії
Попереду – Гран Прі Росії, який пройде в жаркому Сочі 30 вересня. Напередодні етапу пілоти Ніко Хюлькенберг і Артем Маркелов відвідали московський завод Renault, де були дуже тепло прийняті співробітниками, які побажали Ніко і Артему підкорити автодром Сочі. Гонка обіцяє бути захоплюючою, і, сподіваємося, Renault Sport F1 Team зробить ще один крок до заповітного п’єдесталу.
Гран Прі Росії пройде вже в п’ятий раз, і в цьому році гонка повертається в осінню частину чемпіонату, коли для пілотів кожен старт – на вагу золота. З останнього етапу Формули 1 в Сочі пройшло півтора року – російська публіка встигла скучити за головною гоночною серією світу.
Перший національний Гран Прі Формули 1 пройшов в Сочі 12 жовтня 2014 року. Росія довго до цього йшла, фахівці вивчали безліч варіантів розташування траси, але тільки проект автодрому в Олімпійському парку вдалося втілити в життя.
Будівельникам довелося перерватися на час проведення Олімпійських Ігор, але на відміну від багатьох інших нових трас автодром був зданий достроково – за два місяці до Гран Прі на «Сочі Автодромі» пройшла фінальна інспекція FIA і траса отримала ліцензію, а 20 вересня 2014 року автодром був відкритий.
При розробці конфігурації довелося враховувати архітектуру Олімпійського парку, але – з урахуванням частково міського характеру – траса вийшла досить швидкою. «Сочі Автодром» – це 53 кола по 5848 метра, в сумі 309.745 км. Це третя за довжиною траса чемпіонату, яка поступається за цим показником лише Спа і Сільверстоуну.
На трасi є 18 поворотів: 12 правих і 6 лівих. Аеродинаміка налаштовується на високий рівень притискної сили для ефективного проходження затяжного третього повороту і безлічі 90–градусних. Налаштування приблизно відповідають тим, що використовуються в Сінгапурі, але в Сочі довші прямі, тому інженерам доведеться шукати традиційний компроміс між притискною силою і швидкістю.
Максимальна швидкість – 343 км/год, середня швидкість – 210 км/год. З повністю натиснутою педаллю газу гонщики раніше проїжджають 56% дистанції кола. Час на гальмуванні – 10% кола. 12 зон гальмування. Навантаження на гальма – середнє, дві точки серйозного гальмування – перед 2–м і 13–м поворотами. Витрата пального високий.
Асфальт в Сочі дуже гладкий і слизький, гума прогрівається повільно, тому в кваліфікації гонщики зазвичай працюють серіями кіл, чергуючи прогрівальні та швидкі.
Сіріль Абітбуль, керуючий директор Renault Sport Racing:
«Ми покидали Сінгапур з почуттям задоволення. Приємно було вперше в другій половині сезону заробити очки двома машинами, переконавшись в ефективності підготовлених командою аеродинамічних і механічних новинок. Співробітники баз в Енстоуні і Вірі злагоджено працювали разом, щоб отримати на трасі ту перевагу в швидкості, яке ми бачили в розрахунках. В результаті ми закріпилися на четвертому місці в Кубку конструкторів, трохи збільшивши відрив від суперників.
На етапі в Сочі ми розраховуємо закріпити успіх. Ми підготували кілька новинок і сподіваємося, що вони дозволять підвищити стабільність машини. Етап в Сінгапурі ще раз підтвердив напруженість боротьби і силу топ–команд – навіть на трасах, які підходять нашій машині. Ми повинні прогресувати у всіх областях і заробляти максимум можливих очок, адже наші суперники діють саме так».
ЦІКАВІ ФАКТИ
- «Сочі Автодром» – єдиний в світі гоночний комплекс, розташований в Олімпійському парку, де пройшли зимові ігри. Траса включає кілька варіантів конфігурації для міжнародних і регіональних змагань і може використовуватися цілий рік.
- На Генеральній асамблеї FIA в кінці 2014–го дебютний етап на «Сочі Автодромі» був названий кращим Гран Прі сезону, а сам автодром отримав кілька національних нагород.
- Перед другим поворотом траси на відрізку в 108 метрів пілоти скинуть швидкість на 177 км/год. Зусилля на педалі гальма складе 151 кг, перевантаження досягнуть 4,9 g, на гальмуванні вивільниться енергія, еквівалентна 2071 кВт.
Про групу Renault
Група Renault виробляє автомобілі з 1898 р. Сьогодні це транснаціональна група, яка об’єднує кілька марок, яка продала майже 3,76 млн автомобілів в 134 країнах в 2017 р. Група має 36 виробничих майданчиків, 12 700 точок продажів і більше 180 000 співробітників.
Щоб відповідати серйозним технологічним вимогам майбутнього і продовжувати свою стратегію прибуткового зростання, Група зосереджується на міжнародному зростанні і забезпеченні взаємодоповнюваності п’яти своїх марок (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine і Lada), розвитку електричного транспорту та співробітництву з Nissan і Mitsubishi.
Повернувшись в Формулу 1 зі своєю заводською командою і активно беручи участь в Formula-E, Renault демонструє, що вважає автоспорт важливим фактором розвитку інновацій та розширення пізнаваності марки.