Льюис Хэмилтон стал пятикратным чемпионом мира. Теперь уже официально и без лишних разговоров о том, каким образом Себастьян Феттель может спасти сезон. Не спас. И виноват он в этом сам, а команда еще и немного «помогла».
Хемілтон з Mercedes були прямою протилежністю: стабільність, швидкість та не в останню чергу – командна гра. Це ті якості, завдяки яким Ferrari могла вигравати цей сезон, але все склалося так, що роль Червоних зіграли Срібні стріли. Буває… До завершення чемпіонату залишилося дві гонки – Гран Прі Бразилії та Абу-Дабі. Але хіба можна сказати, що вже можна не дивитися перегони? Звісно, ні. Тим паче, що наступний етап прийме траса Інтерлагос, яка за рідкісними виключеннями не забезпечує цікавої боротьби.
Все починається вже у кваліфікації Гран Прі Бразилії. Коротке коло означає, що долю поулу визничить 0,1 секунди – а то й менше. У такій ситуації шанси будуть у всіх пілотів Mercedes та Ferrari. З етапу у Штатах сили цих команд знову вирівнялися, а в Мехіко ще й вистрілила Red Bull. У Бразилії траса знаходиться в горах (близько 700 метрів над рівнем моря), тому хоча б трохи, але це знову допоможе двигунам Renault.
До того ж, шасі Red Bull традиційно має підходити для в цілому звивистої траси, хоча левову частину тут займає довга пряма. Хто його знає, що буде ключовим фактором.
Тобто Red Bull виключати із претендентів на перемогу не можна. Тим цікавіше буде, оскільки не доводиться сумніватися, що лише одного фаворита не буде.
Ferrari визнала свої помилки та вдало повернулася до старих рішень, які раніше їй дозволяли боротися за перемоги. У США переміг Кімі Райкконен, у Мехіко Феттель провів дуже вдалу гонку і за окремих обставин міг навіть претендувати на перемогу.
Щодо Mercedes, то тут склалася зворотня ситуація: слідом за перемогами настав спад. Можливо, він пов’язаний з тим, що команді довелося відмовитися від спірних колісних дисків, до яких було багато запитань у Ferrari.
Збіг чи ні, але після цієї відмови темп Mercedes, а якщо точніше – робота з гумою протягом дистанції, впав. Хемілтон був далеким від перемоги в Мехіко, хоча відсвяткував титул. Валттері Боттас взагалі програв одне коло.
Це може бути важливо у боротьбі за Кубок конструкторів. Ferrari поступається 55 очок – багато, але відіграти можна. Якщо на Гран Прі Бразилії Mercedes обійдеться без сходів, то команда втримає першу позицію, але ще два етапи до фінішу. Чи не забули в Mercedes, що у них був провал в Австрії, якого треба всіма силами уникнути?
У Кубку конструкторів чимало боротьби позаду трійки лідерів. Команда Renault в Мехіко зробила вагомий крок до здобуття четвертого місця та збільшила перевагу над Haas до 30 очок. У середній групі цей показник – прірва.
Після цього Haas програла апеляцію щодо дискваліфікації Ромена Грожана в Італії. Тому за кулісами скоротити відставання не змогла. Але більшою проблемою є те, що американська команда просто втратила темп на попередніх етапах.
Це не є проблемою Renault, яка, навпаки, прокинулася та дуже вдало виступила у Штатах та Мексиці. І їй залишається просто не провалитися на завершальних двох етапах. Але навіть якщо так станеться, то чи зможе Haas набрати принаймні 30 очок – велике питання.
Позаду ж цієї групи Force India, яка втратила всі очки після Угорщини внаслідок «перезапуску» колективу. Вона намагається встигнути наздогнати McLaren. У Мехіко вона провалилася, але на двох наступних етапах в разі ідеального виступу може піднятися на шосту позицію. Їй по силах відіграти 15 очок.
Позаду ж них за восьму позицію змагаються Sauber та Toro Rosso. У невигідному становищі молодша команда Red Bull, яка по суті жертвує сезоном, щоб допомогти розвивати двигуни Honda.