Підсумки Гран Прі Іспанії: перше «євробачення»
Цього виявилося замало Pirelli, яка зробила висновки з передсезонних тестів та вирішила привезти на Гран Прі Іспанії гуму з тоншим на 0,4 мм протектором. Незначна зміна в глобальному масштабі, але саме це, а не новинки команд, виявилося вирішальним у розподіленні місць – як у кваліфікації, так потім і в гонці.
Mercedes дуже впевнено почала етап та виграла всі тренування. Ferrari традиційно приховувала швидкість та значно додала лише у кваліфікації. Рушійною силою Скудерії був Себастьян Феттель, але йому зрештою не вистачило 0,1 секунди, щоб взяти поул або хоча б стартувати з першого ряду.
Пілоти Mercedes отримали право стартувати з перших місць – Льюіс Хемілтон на 0,04 секунди випередив Валттері Боттаса. Ці крихти виявилися вирішальними і для недільних подій.
Вже у кваліфікації виникли серйозні питання до гуми. Найм’якший Supersoft не лише швидко зношувався, але й дуже погано прогрівався. Що й казати, якщо гонщики Скудерії свої найкращі спроби проїхали на Soft! Чи було колись подібне в сучасній історії Ф1? Навіть складно пригадати…
Гонщики Red Bull на Гран Прі Іспанії виконували роль масовки. Команда привезла в Барселону багато оновлень, проте значно додати не вдалося. Тут також гума грала велике значення. Хоча б подивитися на гонку двох пілотів – якщо Макс Ферстаппен чинив тиск на Ferrari, то Даніель Ріккардо постійно боровся з болідом і одного разу його навіть розвернуло.
Водночас із цим на Макса нарешті звалилися подарунки – Скудерія «зробила все», щоб нідерландець нарешті піднявся на подіум. Хоча спершу все було не так погано. Прямо на початку Феттель пройшов Боттаса, який стартував на брудній стороні, а Кімі Райкконен впевнено займав четверте місце та не пускав уперед Ферстаппена.
Але потім знову нагадав про себе фактор гуми. Феттелю довелося відкривати серію піт-стопів. Перевзувся він у Medium, але всі козирі перейшли до рук суперників. Боттас намагався відігратися, проїхав швидкі кола та поїхав на піт-стоп, після якого мусив випередити німця. Але механіки Mercedes несподівано провели повільний піт-стоп – затримка більш ніж на одну секунду не дозволила пілоту відіграти позицію.
Валттері знову опинився на хвості Себастьяна – і нічого не міг вдіяти, оскільки траса в Барселоні завжди не було придатною для легких обгонів. І так би фін завершив гонку третім, якби не рішення Ferrari закликати на другий піт-стоп Феттеля.
На той момент Райкконен вже зійшов через відмову двигуна, тому Скудерія ризикувала одним гонщиком без страховки. Після гонки Себ повідомив, що особливого вибору у них не було, оскільки Medium вже зносився, а режим віртуальної машини безпеки дав можливість втратити на зупинці менше часу.
Боттас також спершу планував дві зупинки, але він та в Mercedes зрозуміли, що краще тримати повільніший темп, аніж потім без шансів пробувати когось обігнати. У Скудерії пішли іншим шляхом – та втратили подіум.
Саме цим і скористався Ферстаппен. Дивина та й годі, але для нього це перший фініш у Топ-3 у 2018-му. Що ж до Хемілтона, то він провів гонку у своїй лізі та «без проблем» здобув другу перемогу поспіль.
Міні-перемога бунтаря
Кевіна Магнуссена часто критикують за незрозумілі маневри на трасі та неповагу до суперників, проте саме він зараз намагається підняти Haas на четверте місце. Цього разу данець завадив супернику навіть на практиці, за що отримав попередження від стюардів, але у вирішальних заїздах був швидким та не робив дурниць.
Так, американська команда зберегла високий темп. У кваліфікації Магнуссен був сьомим, а в гонці впевнено виграв боротьбу середняків та завдяки сходу Райкконена фінішував шостим.
Шанси на сьоме місце були у напарника Ромена Грожана, але француз знову грубо помилився. Розворот на старті гонки призвів до великої аварії, через яку із боротьби вибули П’єр Гаслі та Ніко Хюлькенберг.
Пілоту Renault взагалі не щастило в Барселоні – він навіть не пройшов до другого сегмента у кваліфікації, через що опинився глибоко у пелотоні та не зумів оминути хаос, що утворив Грожан.
Проте Renault заробила очки завдяки Карлосу Сайнсу. Іспанець провів домашній етап чітко та без помилок. Мабуть, він також міг обіграти Магнуссена, проте французькій команді не вистачало швидкості.
А ось восьме місце Фернандо Алонсо можна сприймати з двох боків. З однієї сторони McLaren додала, що дозволило іспанцю вперше в сезоні потрапити до Топ-10 у кваліфікації. Але з іншої сторони – пілот та команда очікували значно більшого. Бо Барселони було привезено багато новинок, в тому числі – і радикальний ніс. Але прориву не було помітно. Максимум, на що може розраховувати колектив – стабільна боротьба у середній групі. Мрії про подіум наразі нездійсненні.