Небезпечна вісімка: Гран Прі Японії
Сузука – одна з найкращих трас у календарі, а Японія – одне з найцікавіших місць, куди приїжджає Формула-1, тож команди і пілоти з нетерпінням чекають на цей етап. Зараз Гран Прі Японії здається обов’язковою складовою чемпіонату, хоча гонка у Сузукі з’явилася в календарі відносно недавно – в 1987 р.
У Японії багато трас для перегонів, але на сьогодні конкурувати із Сузукі не може жодна з них. Це дуже цікавий, складний і швидкісний автодром із безліччю пам’ятних відрізків – довга серія швидких поворотів з 2-го до 7-го, «Ложка», 130R … А сам лише факт, що траса перетинається, нагадуючи вісімку! Загалом за характером Сузука близька до Спа і Сільверстоун, тож команди, які показали там хороші результати, повинні похизуватися і в Японії.
Траса в Сузукі – це 53 кола по 5,807 км, разом 307,471 км. Вона має 18 поворотів. Аеродинаміка налаштовується на високий рівень притискної сили. Максимальна швидкість – 335 км/год із системою DRS і 320 км/год – без неї. З повністю натиснутою педаллю газу гонщики проїжджають 70% дистанції кола. Час на гальмування – лише 10%, 9 зон гальмування, зношування гальм – низьке.
Час, необхідний для піт-стопу, – в середньому, 22 с. Однак на японському автодромі незвичайний піт-лейн, що йде під ухил. Іноді гонщики промахуються на гальмуванні, тому діапазон часу, витраченого на проведення піт-стопів, тут більший, ніж на інших трасах.
У Сузукі збалансовані та ефективні машини завжди отримують перевагу. Під час налаштування машини важливий компроміс між керованістю в повільних шиканах і швидкістю в швидких поворотах. У перебіг вік-енду може втрутитися непередбачувана й мінлива погода. Сузука розташована неподалік узбережжя, де завжди можливі дощі, а іноді й справжні зливи, які часом супроводжуються сильними вітрами. Температура повітря може варіюватися в широкому діапазоні, і в теплу погоду деградація гуми є більш інтенсивною. Незважаючи на зону DRS (на трасі вона одна), обгони на Сузукі ускладнені, хоча й можливі в шикані, що після знаменитого повороту 130R.
Ймовірність появи автомобіля безпеки на Гран Прі Японії дуже висока – понад 60%. Аварії на Сузукі частіше відбуваються на високих швидкостях, тому з асфальту доводиться прибирати уламки. Шість із дев’яти попередніх гонок на цьому автодромі супроводжувалися виїздом автомобіля безпеки.
Сіріль Абітбуль, керівний директор Renault Sport Racing: “До кінця сезону залишилося не так багато гонок. Ми повинні реалізувати поставлену мету й закінчити сезон на четвертому місці в Кубку конструкторів. Ми зайняли його після Гран Прі Іспанії і повинні зберегти після фінішу Гран Прі Абу–Дабі. У першій половині сезону ми задали високу планку і прагнемо до максимального результату в кожній гонці.
Гран Прі Японії – особливий етап. Цю гонку люблять вболівальники, команди і гонщики. Мета залишається колишньою – заробити очки двома машинами, ми зробимо все, щоб її досягти».
Гран Прі Японії: цікаві факти
- До 1987 р. чемпіонат лише двічі, в 1976 і 1977 рр., відвідував Японію – трасу в Фудзі. Обидві гонки вийшли невдалими, особливо для Ніки Лауди: в першій він через величезну зливу зупинив машину в боксах і втратив титул, а на другу взагалі не приїхав, посварившись з Енцо Феррарі, хоча чемпіоном все ж став.
- У 2014-му дощову гонку завершили достроково після страшної аварії Жюля Бьянкі в результаті якої талановитий пілот, який подавав великі надії, що виступав за команду Marussia, загинув. У 2016 році Даніель Ріккьярдо присвятив Жюлю Бьянкі свою перемогу в Гран Прі Малайзії, зазначивши, що після того інциденту в Сузукі його життя змінилося. Повернення в календар чемпіонату 2018 року Гран Прі Франції – теж данина пам’яті цього гонщика, а в Ніцці його ім’ям була названа вулиця.
- Перед 16-м поворотом траси на відрізку в 130 метрів пілоти скинуть швидкість на 218 км/год. Зусилля на педалі гальма складе 107 кг, перевантаження досягнуть 4,4 g, на гальмуванні вивільниться енергія, еквівалентна 1807 кВт.
Про групу Renault
Група Renault виробляє автомобілі з 1898 р. Сьогодні це транснаціональна група, яка об’єднує кілька марок, яка продала майже 3,76 млн автомобілів в 134 країнах в 2017 р. Група має 36 виробничих майданчиків, 12 700 точок продажів і більше 180 000 співробітників.
Для того, щоб відповідати серйозним технологічним вимогам майбутнього і продовжувати свою стратегію прибуткового зростання, Група зосереджується на міжнародному зростанні і забезпеченні взаємодоповнюваності п’яти своїх марок (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine і Lada), розвитку електричного транспорту та співробітництву з Nissan і Mitsubishi.
Повернувшись в Формулу 1 зі своєю заводською командою Renault Sport F1 Team і активно беручи участь в Formula–E, Renault демонструє, що вважає автоспорт важливим фактором розвитку інновацій та розширення пізнаваності марки.