Всего лишь за шесть этапов, которые прошли в июне и июле, британский пилот смог изменить ситуацию в свою пользу.
Початок сезону явно не склалося у Льюїса Гемілтона, але вже в Монако він реабілітувався. Влітку у гонщиків був просто шалений графік: за вісім вікендів вони виступили на шести етапах! Це була майже третина сезону, яка багато що може змінити.
Так і сталося, оскільки Ніко Росберг поступово почав втрачати свою величезну перевагу. Німець продовжував програвати напарнику в кваліфікаціях, але старти цього разу в нього були не такими вдалими.
Складно сказати, кому посміхалося щастя. Наприклад, в Баку Льюїс провів жахливу кваліфікацію і стартував лише десятим – Ніко легко взяв поул і невимушено довів діло до перемоги. Але це був єдиний його успіх на шести етапах.
В інших випадках правив бал Гемілтон. Він діяв жорстко щодо колеги: в Канаді та Австрії Росберг через це втрачав позиції, але така була тактика британця. Він пам’ятав, що його напарник може зламатися у важких ситуаціях.
Перемоги Гемілтона в Канаді, Австрії, Британії, Угорщині та Німеччині були різними. Останні чотири етапи були в липні, і вперше в історії Формули 1 спортсмен виграв чотири гонки за один календарний місяць!
Але найголовніше – Льюїс не тільки відіграв 43-очкове відставання, а й оформив лідерство в 19 балів. Якби Росбергу вдавалося звести втрати до мінімуму, то він все ще був би лідером, але німець помилявся. Іноді у спірних епізодах, іноді – за своєї вини, але він поступався – і це найважливіше.
Для Росберга дуже вчасно настала літня перерва. Місяць відпочинку має допомогти йому відновити бойовий дух. Ніко намагається не сумувати і тримати удар, але для чемпіонства цього мало. Йому потрібно нав’язати боротьбу Гемілтону на трасі, а не вигравати за рахунок везіння, як це було в більшості випадків.
Red Bull надає крила
Ferrari провалила першу половину сезону. Третє проміжне місце в Кубку конструкторів – не те, на що сподівалися в Маранелло. Пілоти і керівник команди Мауріціо Аррівабене постійно твердили, що їм чогось не вистачає і що вони ось-ось нав’яжуть боротьбу Mercedes…
Вийшло навпаки. Ні Себастьян Феттель, ні Кімі Райкконен не змогли перемогти хоча б раз на перших дванадцяти етапах, тоді як Red Bull серйозно додав. Австрійці були стриманішими на словах, а на ділі зробили набагато більше. Вони повільно і вірно наближалися до Скудерії, а на липневих етапах були сильнішими за своїх головних конкурентів.
Через це Ferrari мала перейти від мрій про перемоги на захист другого місця в Кубку конструкторів. І навіть це не вийшло. Red Bull наздогнав, а в Німеччині, де Даніель Ріккардо і Макс Ферстаппен були на подіумі, обігнав Скудерію.
Звісно, козирем Red Bull завжди була аеродинаміка, але без доопрацювання двигуна TAG/Renault такі успіхи не були б можливими. Складний період відносин з постачальником моторів, схоже, позаду, тому австрійці націлюються вже на боротьбу з Mercedes. І таке відчуття, що їхнім словам, на відміну від Ferrari, можна вірити.
Хаос в середині
Не менш цікавою була боротьба за четверте місце в Кубку конструкторів. Williams здав, і тепер команді треба придивлятися до атак Force India. За підсумками половини сезону індійська стайня скоротила відставання від Williams на 15 очок. Найбільше вона вразила в Баку, де була другою за силою після Mercedes. Шкода тільки, що Хюлькенберг провалив кваліфікацію, а Перес, який показав другий час, був відкинутий на п’ять позицій вниз через заміну КП. Проте мексиканець прорвався на подіум.
А от McLaren в останній частині сезону має претендувати на топ 10 у кожній гонці. Це означає, що він відбиратиме очки у Force India і Williams, а кожен бал за такої близькості буде на рахунку.
Провали і перемоги у кінці
Особливо варто згадати Данила Квята. Спочатку він втратив місце в Red Bull після провалу на старті сезону, але в Toro Rosso справи у нього зовсім погані. Нав’язати боротьбу Карлосу Сайнсу-мол. він поки що не може ні в кваліфікаціях, ні в перегонах.
А от Паскаль Верляйн приємно дивує. Незважаючи на те що цей пілот виступає на Manor, він заробив одне очко в Австрії. Там була найкраща траса для його слабкого боліда. Пілотові трохи поталанило, але своїм рідкісним шансом ще потрібно було скористатися.
Медаль
Смуток
Особистий залік | ||
№ | Пілот | Очки |
1 | Льюїс Гемілтон | 217 |
2 | Ніко Росберг | 198 |
3 | Даніель Ріккардо | 133 |
4 | Кімі Райкконен | 122 |
5 | Себастьян Феттель | 120 |
6 | Макс Ферстаппен | 115 |
7 | Валттері Боттас | 58 |
8 | Серхіо Перес | 48 |
9 | Феліпе Масса | 38 |
10 | Ніко Хюлькенберг | 33 |
Командний залік | ||
№ | Команда | Очки |
1 | Mercedes | 415 |
2 | Red Bull/TAG Heuer | 256 |
3 | Ferrari | 242 |
4 | Williams/Mercedes | 96 |
5 | Force India/Mercedes | 81 |
6 | Toro Rosso/Ferrari | 45 |
7 | McLaren/Honda | 42 |
8 | Haas/Ferrari | 28 |
9 | Renault | 6 |
10 | Manor/Mercedes | 1 |
Дмитро Левчук
Фото команд-учасниць