X

Кваліфікація Гран Прі Росії: шах… час за матом?

После первых тренировок на Гран При России не покидало ощущение, что Ferrari скрывала свою истинную силу. Слишком велика была преимущество Mercedes: ее пилоты Льюис Хэмилтон и Валттери Боттас очень хорошо поработали на жесткой резине, а на симуляции быстрых кругов на Hypersoft легко возглавили протокол второй практики.

Звісно, саме така «легкість» викликала чимало запитань, оскільки цей сезон продемонстрував, що різниця між Mercedes та Ferrari мізерна. Тому не дивно, що всі очікували того, що між командами буде напружена боротьба за поул на Гран Прі Росії.

Із боротьби вибули пілоти Red Bull, які перед стартом Гран Прі Росії замінили двигуни. Тому вони не могли уникнути штрафів, які в будь-якому випадку відкинули б їх у хвіст пелотону на старті. Тож який сенс боротися хоча б за п’яте-шосте місце?

Але боротьби між Mercedes та Ferrari не вийшло. У Срібних стріл була очевидна та приголомшлива перевага над прямими конкурентами. Звідки вона взялася? Мабуть, відповідь на це питання шукатимуть не лише в Маранелло, але й в Бреклі. Занадто рідко якась із цих команд отримує перевагу у півсекунди над конкурентом.

Що цікаво, Боттас зумів випередити Хемілтона. І це викликає питання до недільної тактики Mercedes. Чи зробить вона очевидну ставку на Хемілтона? Зовсім нещодавно у Монці Ferrari повністю провалилася через те, що просто дозволила своїм гонщикам боротися між собою. І, як ми теж знаємо, цього сезону Mercedes звикла брати абсолютно все своє. Навіть у невигідних ситуаціях.

Це не той сезон, коли німецька команда може дозволити собі помилки. Будь-який рух може змінити хід всього чемпіонату, тому навряд чи можна очікувати між Боттасом та Хемілтоном жорстку боротьбу.

Звісно, багато чого залежить від старту гонки. Ferrari в Монці не вдалося розіграти свій перший ряд, а чи зможе це зробити Mercedes? У Будапешті, наприклад, ця команда виступила відмінно саме як команда. То чому від неї можна очікувати помилок? Шансів на це мінімум.

Не забуваймо, що минулого року Боттас на старті прорвався з третього місця одразу на перше. Тому й для Феттеля ще нічого не завершено. Але погано для нього те, що помилятися він вже не має права. Якби був запас очок, то тоді інша справа, а так йому треба відігравати 40 балів у Хемілтона. Жахіття, насправді. І в цю ситуацію німець загнав себе сам.

Своя боротьба триває і в середній групі. Завдяки самоусуненню Red Bull високі місця на старті отримали найкращі пілоти із «групи Б». На п’ятій позиції стартуватиме Кевін Магнуссен – данець знову може принести Haas чимало очок.

Особливою проблемою стануть ті ж пілоти Red Bull, які здатні прорватися вперед навіть з останніх місць. Але це пусте, бо головне для Haas випередити середняків.

Добре для них, що Renault стартуватимуть на початку другої десятки. Але завдяки цьому вони зможуть обирати іншу стратегію. Пригадаймо, що в Сінгапурі саме ця можливість дозволила Фернандо Алонсо на McLaren зі старту на 11-й позиції фінішувати сьомим.

Також на гарних стартових позиціях Гран Прі Росії Force India: Естебан Окон буде шостим, а Серхіо Перес – восьмим. «Рожевим» не завадило б уникнути улюблених помилок – і тоді у них буде все гаразд. Але ж так їм нецікаво, тому в середній групі у неділю буде цікава стратегічна боротьба.